Skocz do zawartości

opony zimowe i koło zapasowe


Gość semitar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam takie pytanie. Obecnie mam założone w samochodzie (Astra H 1.3 CDTi) opony letnie 205/55/R16. Na kołach jezdnych i na zapasie. Na zimę chciałbym zmienić te koła na 195/65/R15. I moje pytanie: czy muszę równiez zmienić koło zapasowe, czy moge je zostawić? Chodzi mi o sytuacje, gdy będe zmuszony załozyć zapas 205/55/R16 podczas gdy na reszcie kół bedzie 195/65/R15, czy nie spowoduje to żadnych problemów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zapas traktujesz jako typową dojazdówkę to nie musisz nic wymieniać.Pomyśl o fabrycznym wyposażeniu samochodu w koło dojazdowe,jak ono się ma do koła o pełnych wymiarach a przewidziane jest na zapas.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o sytuacje, gdy będe zmuszony załozyć zapas 205/55/R16 podczas gdy na reszcie kół bedzie 195/65/R15, czy nie spowoduje to żadnych problemów?

kalkulator rozmiaru opon do reki i przelicz sobie jaka jest roznica w promieniu, obwodzie opon...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic sie nie stanie

poza jednym

nie bedziesz mogl na takim zapasie popylac jak na 4 zimowkach

dojechac powoli do wulkanizacji owsze

ale nie jechac tak jak przed zlapaniem gumy

 

ja tak mam od lat :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na wszelki wypadke ostrzege Ci rowniez, ze warto zastanowic sie (jesli masz daleko do wulkanizacji), co by na kolach jezdnych zawsze byly te same opony. Czyli jesli uszkodzisz ktoras z przednich opon, to zapas wrzucic na tyl, a jedna z nich do przodu. Pozwoli to oszczedzic uklad roznicowy.

 

Choc widywalem mocne golfy na dojazdowkach na przedniej osi, jezdzacych po kilka dni. :help:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A w moim przekonaniu warto wymienić takze koło zapasowe. Jak już kupować to cały komplet,tak aby w razie potrzeby można było wymienic którąś z nich bez żadnej obawy. Chodzi głównie o bezpieczeństwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przekonaniu warto wymienić takze koło zapasowe.

przy bieżniku kierunkowym trudno określić na którym kole złapiesz kapcia,tak czy siak jak się nie trafi z kierunkiem trzeba jechać do gumiarza i odwrócić

zapas wypada dawać do obiegu,bo po sezonie ,czy dwóch na oponach będzie 5 mm bieżnika a w bagazniku 8.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności