Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem- Vectra 1.9 CTDI 150km


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora. Po wymianie szczotek alternator został sprawdzony na stole probierczym i osiągał wartość ładowania 14V. Po wsadzeniu do silnika w dalszym ciągu nie ładuje. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

zmieniłem napis w tytule na CDTI-to nie VW /zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Problem może tkwić w uszkodzanej dziodze prostowniczej w układzie Gretza. Nie wszysko zawsze jest takie czytelne na stole pomarowym. I własnie to bym obstawiamł.

Pozdrawiam

 

p.s. A powiedz świeci ci sie kontrolka ładowania? a może inna?

Edytowane przez janekbb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Koledzy a ile powinna wynosić wartość ładowania alternatora u mię wynosi 13,70 V – 13,86V , i wyłączone wszystkie odbiorniki , sprawdzenie na wolnych obrotach , moim zdaniem powinno wynosić 14 v , miałem wymieniane rolkę alternatora taka zwaną sprzęgiełko jedno- kierunkowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

książkowe to 14,3-14,4. Jednak jeśli masz słabe aku to wartość taką uzyskasz po kilkunastu km jazdy. U mnie za to po naprawie altka jest ok 14,1V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A może regulator napięcia padł w alternatorze ja bym to obstawiał, nie zaszkodziło by sprawdzić jak już alternator nawierzchu by był.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

książkowe to 14,3-14,4. Jednak jeśli masz słabe aku to wartość taką uzyskasz po kilkunastu km jazdy. U mnie za to po naprawie altka jest ok 14,1V.

 

A powiedz mi jak to jest że w ukrytum menu w pozycji bodajże U ref jest 13,5 V - czy to nie jest napięcie że tak powiem wzorcowe czy minimalne ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

 

 

A powiedz mi jak to jest że w ukrytum menu w pozycji bodajże U ref jest 13,5 V - czy to nie jest napięcie że tak powiem wzorcowe czy minimalne ?

minimalne .. przy takim napięciu aku jest ładowany, poniżej nie.

 

 

 

Koledzy a ile powinna wynosić wartość ładowania alternatora u mię wynosi 13,70 V – 13,86V , i wyłączone wszystkie odbiorniki , sprawdzenie na wolnych obrotach , moim zdaniem powinno wynosić 14 v , miałem wymieniane rolkę alternatora taka zwaną sprzęgiełko jedno- kierunkowe.

przerabiałem to samo .. to problem z kablami .. dodatkowa masa i dodatkowy przewód prądowy rozwiąże Ci sprawę .. oczywiscie w grę wchodzi jeszcze wymiana. A na dzieńdobry sprawdziłbym ciepłotę przewodów po jakimś dłuższym czasie pracy silnika .. jeżeli jest ciepły to znaczy, że wzrosła oporność przewodu i albo styk jest brudny albo sam przewód śniedzieje. U mnie z podobnych wartośc a nawet niższych .. 13,4 V .. podskoczyła na ok. 14,2 .. to w zupełności wystarczy do normalnej jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności