Skocz do zawartości

Leszek

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    378
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    6

Ostatnia wygrana Leszek w dniu 15 Maj 2016

Użytkownicy przyznają Leszek punkty reputacji!

Reputacja

18

O Leszek

  • Urodziny 14.06.1970

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Tychy woj.śląskie
  • Model
    Opel Vectra B
  • Inna marka
    Fiat
  • Silnik
    X 1.8 XE
    115KM/85KW
  • Nadwozie
    hatchback
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Witam Trzeba dokładnie sprawdzić jaką skrzynię kolega posiada w aucie żeby nie było niespodzianek, po zakupie części, tu nie może być "" Skrzynia z tego co pamiętam M32. " warto zajrzeć pod auto i sprawdzić. Zamówić cały komplet, co niestety będzie trochę kosztował, oraz znaleźć dobrego mechanika żeby zrobił swoją robotę dobrze i uczciwie i będzie kolega miał spokój na lata.Powodzenia w naprawie.
  2. Witam Moim zdaniem najlepiej kupić cały zestaw docisk oraz dwumasa jednego producenta, aby w czasie składania nie było niespodzianek. Po zakupie części jednego producenta będzie się pewnym iż wszystko będzie ze sobą współpracować jak należy, i będą odpowiednio dobrane, no i będzie spokój na lata. Wielu użytkowników będących w trakcie wymiany kupuje zestaw Luka, podobno najlepsze robią. Niech kolega poczeka może inni użytkownicy się wypowiedzą co do jakości i cen owych części.
  3. Witam Moim zdaniem to pierwsza oznaka zużycia sprzęgła ( objawia się właśnie w taki sposób jak to kolega opisał, oraz można wyczuć charakterystyczne szarpnięcia podczas ruszania), natomiast co do dwumasy ( pierwsze oznaki zużycia można także zauważyć po charakterystycznym tzw grzechocie - jakbyś wsypał małe kulki od łożyska do puszki i co jakiś czas nią potrząsał ), taką robotę warto zrobić za jednym zamachem, aby uniknąć podwójnej roboty, wymiana kompletnej dwumasy wraz z kompletnym sprzęgłem. Zaznaczyć należy iż nie warto oszczędzać na częściach jak robią to niektórzy, ponieważ często się słyszy iż pozorne oszczędności w późniejszej eksploatacji się mszczą i trzeba płacić za robotę dwa razy. Warto zrobić to raz a porządnie i mieć spokój na lata. Takie tylko jest moje skromne zdanie akurat w tym temacie.
  4. Witam Może jest gdzieś firma w pobliżu która dała by radę może zakuć nowe węże jeszcze raz? Może warto było by w tym kierunku poszukać także? Takie tam moje myślenie na szybko.
  5. Witam .Wypowiem się może w tym temacie w taki sposób iż wszyscy wiemy jak działają te całe dilery, i ubezpieczalnie. Jak tylko chcesz opłacić cały pakiet oc i ac to każdy z nich będzie ciebie klepał po plecach , i mówił i potwierdzał to co ty tylko chcesz , żebyś tylko płacił składkę lub pakiet. Ale przychodzi także taki dzień, że człowiek jest w potrzebie i musi skorzystać z przysługujących mu praw lub rzeczy już opłaconych wcześniej. To oni wszyscy będą wynajdywać nie wiadomo jakie cuda i odsyłać jeden do drugiego, aby klienta zniechęcić,, a nuż się uda i klient zrezygnuje'', i wtedy właśnie opierają się na regulaminach, oraz wszelkiego rodzaju kruczkach w nich zawartych. Ale wcześniej informują o tym iż w tym pakiecie będzie dostępne auto zastępcze, nie mówiąc w ogóle że np. od 80-100 km od zdarzenia i że sami muszą zholować auto pomocą drogową do dilera, i wtedy ci przysługuje a tak to niestety nie. Dla mnie osobiście jest to jawne granie w przysłowiowego konia z nabywcą ubezpieczenia , który jak twierdzi będzie możliwość skorzystania w ramach nabytego pakietu z samochodu zastępczego.
  6. Witam Przekaźnika od wentylatorów należy szukać w skrzynce bezpieczników w przedziale silnika. Sterowanie wentylatora nr: 7, 42,45,48. Może to koledze to coś pomoże.
  7. Witam Kolega w pracy ma też Zafirę A, po rozmowie ustaliliśmy że propozycje są dwie: Komplet firmy ATE lub komplet TRW. Po zastanowieniu się kupił komplet TRW ze względu na brak większej ilości funduszy na zakup ATE i taki mu założyłem, było trochę zabawy (dosyć ciężko) z tym bo autko ma swoje lata i wszystko było zapieczone , zardzewiałe ,trzeba było porozbierać i wyczyścić, po prostu doprowadzić do stanu używalności. Przy okazji wymieniłem mu linki hamulcowe żeby wszystko miało ręce i nogi i nie było zbędnych niespodzianek.Warto także przypomnieć iż przy wymianie tylnych klocków, należy pamiętać iż tłok w zacisku jest wkręcany, i warto zaopatrzyć się w przyrząd do ich wkręcania, co znacznie ułatwi nam pracę i zaoszczędzi nam kłopotów przy ich wymianie. Co do firmy TRW to kolega nie narzeka sprawują się dobrze, żywotność jak żywotność wszystko zależy od stylu jazdy oraz ilości kilometrów pokonywanych przez auto, u jednych więcej i szybciej się zużywają a u innych krócej. Warto poczytać i poznać opinie innych użytkowników, także inne tematy na naszym forum , jest tego dosyć sporo już poruszane.
  8. Bierz go całego na lawetę i u nas go rozkręcisz na części pierwsze i odsprzedaż, a resztę co zostanie oddasz na złom i po sprawie. Ugadasz się z angolem i sprawa załatwiona.
  9. Cześć Myślałem że któryś z nich przypasuje a tu zonk, ale ktoś już pytał u nas na forum o taki koszyk i ze zdjęć wygląda że to właśnie ten o który pytasz jest zdjęcie całego lewarka. Ale nikt nie udzielił info na ten temat, zdaje mi się że to ciężka sprawa będzie, bo nie występuje osobno akurat ten. http://forum.opel24.com/topic/80962-astra-h-skrzynia-koszyktuleja-lewarka-zmiany-biegow/. Widzę że tam jakiś numer jest telefonu może by zadzwonić i zapytać może oni mają na stanie albo robią takie, tak mi przyszło do głowy. Ale kurcze ciężka sprawa będzie to gdzieś dostać sam ten koszyk, bo ja narazie takego nie znalazłem a dosyć intensywnie szukam.
  10. Cześć Dosyć często właśnie słyszałem i czytałem że nie tylko w AH, ale i innych oplach się to psuje, ale z ego co wiem to są zestawy naprawcze ale ile wytrzymują to niestety nie wiem. Może kolega zajrzy tutaj, jeżeli chodzi o ten koszyk- gniazdo kulowe na dole lewarka link: http://www.opel-e-sklep.pl/koszyczek-gniazdo-kulowe-z-uszczelka-p-793.html Zauważyłem że jest na allegro też trzeba by było może poszukać po oznaczeniu skrzyni gdzieś lub, jakby się trafił jakiś rozbitek- dawca? tu jeszcze z allegro : http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewarka-opel-astra-vectra-zafira-i5775077280.html Ja już wcześniej się także rozglądam już za tą częścią bo jak się coś przydarzy z tym to kurde trzeba będzie być przygotowanym. Z tego co zauważyłem to do AH różnią się właśnie wstecznym włączanym do tyłu i do przodu i występują różne zestawy naprawcze te koszyki mają różny rozmiar. Tutaj znalazłem na wsteczny wrzucany do przodu cena względna jak myślę ile wytrzyma nie wiem : http://allegro.pl/opel-vectra-c-astra-h-zestaw-naprawczy-lewarka-i7017608368.html
  11. Witam Może tak być jak kolega wyżej pisze że mogą być winne także przerwane ścieżki na folii . Kolega pyta co ma wspólnego obrotomierz z kołem prawym?, no nic bo po prostu źle napisałem w zdaniu końcowym, sygnał prędkościomierza jak i obrotomierza jest brany z lewego przedniego koła. W omedze jak i w vectra b z tego co się orientuję działa to w taki sam sposób no chyba że się mylę to poproszę o poprawienie mnie. W moim przypadku jak całkiem padł prędkościomierz, który zatrzymał się w pewnym momencie jazdy na 40 km/h, a wcześniej skakał (raz działał a raz nie)i obrotomierz, także przestał chodzić. Wyjąłem licznik i faktycznie zrobiła się mała dziurka na ścieżkach na taśmie za licznikiem, już wcześniej ktoś tam gmyrał swoimi łapskami i naprawiał ścieżki lutując je a później zakleił kawałkiem taśmy to miejsce na początku jak wyciągnąłem licznik to nie zwróciłem na to wcale uwagi, dopiero jak go rozbierałem na części pierwsze moim oczom po odlepieniu tej taśmy ukazała się pod światło mała dziurka na przepalonej ścieżce, a ja o tym nie wiedziałem, wymieniłem na używany i chodzi dalej. Ale nie dawno znowu zaczął świrować i zaświecił się ABS, a licznik raz działał a raz nie, zdjąłem koło i co się okazało że spadła mi opaska z przegubu i jak zasłoniła koronkę abs-u to prędkościomierz się zawieszał i kontrolka abs-u świeciła cały czas.Założyłem nową osłonę gumową wraz z opaską i wszystko wróciło do normy. Ale tak jak wyżej napisałem nie tylko ścieżka przepalona na foli może być przyczyną takiej awarii, ale z tym się zgadzam jak najbardziej, jest to jedna z przyczyn, następnymi przyczynami takiego stanu rzeczy, jeżeli ścieżki będą w porządku, może być uszkodzona - pęknięta koronka abs-u, lub sam czujnik prędkości obrotowej pojazdu w kole lewym przednim, z którego to czujnika sygnał bierze prędkościomierz i obrotomierz.
  12. Witam Ja zaczął bym szukać przyczyny od podpięcia samochodu pod komputer. Ale z opisu kolegi wnioskuję że może to być uszkodzona - pęknięta koronka ABS-u lub sam czujnik ABS-u lewego przedniego koła. Można to sprawdzić po podpięciu auta pod komputer w zakładce ABS lub, samą koronkę zdejmując koło i dokładnie ją sprawdzając. Bo z tego co się orientuję to obrotomierz jak i prędkościomierz bierze sygnał z prawego przedniego koła.
  13. Witam. Zewnętrzna pokrywa - maskownica tylnego prawego siedzenia- maskownice plastikowe są takie same z tyłu z lewej i prawej strony siedzeń od strony drzwi tylnych. Może to coś pomoże są tam nawet numery części GM. ( pozycja 11 - mała zaślepka, pozycja 13 - nr GM 2316405 - pokrywa, maskownica strona prawa fotela / pozycja 13 - nr.GM 2316404 - pokrywa, maskownica strona lewa fotela). Rysunek o którą część chodzi nr. 11 i 13 P+L http://ecat.autodevel.com/opel/catalog/part/1/23/113/3484/36751,36748,36752,36746,36750,36749/ To jak myślę powinno pomódz w odnalezieniu części. Może pod nazwą (osłona boczna fotela będzie można znaleźć część na sprzedaż, na którymś z portali ).
  14. Witam Jak koledzy już wspomnieli trzeba szukać części pasującej od innej corsy. Kolega pisze że do B jest mnóstwo. Ale z tego co widzę to do corsy c też są na allegro. może z C coś będzie pasować?. Niech kolega zerknie i zobaczy : https://allegro.pl/kategoria/skrzynie-biegow-lewarki-i-wybieraki-256018?string=wybierak%20corsa%20a&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-aut-1-1-0803
  15. Tak jak napisałem jedno elektrodowe od dwu elektrodowych są tańsze. Ale zanim ja zamieniłem świece które miałem w aucie jak go kupiłem ( jest to już 10 lat u mnie), na inne czyli NGK to dobrałem właśnie z ich katalogu jakie pasują do mojego silnika i auta. I takie właśnie zawsze kupuję czyli BKR5EK i wszystko gra jak ta lala, i na inne nie zamienię skoro są już sprawdzone nie tylko przeze mnie ale i innych kolegów z innego forum opla. Ja dla pewności i samej ciekawości bym sprawdził w katalogu NGK czy te które kolega dostał NGK BKR5E-11 V-LINE 33 to pasują na pewno. No taki już jestem niedowiarek jeżeli czegoś sam nie sprawdzę Poza tym dwuelektrodowe są troszkę lepsze moim zdaniem ze względu na lepszą iskrę. To tylko takie moje prywatne zdanie. No ale ja nie mam LPG czego nie mogę zmienić w opisie próbowałem i zawsze wychodzi że posiadam LPG.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.