Gość przemho Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Witam! Konkretne pytanie koledzy. Skąd idzie sygnał na obrotomierz w silniku c16nz? Ten model z dużą kopułką, aparatem zapłonowym i cewką wys. napięcia na nadkolu. Mam raz na dwa dni dziwny objaw szarpania spowodowanego brakiem iskry ale dodatkowo obrotomierz pokazuje mi nagle zero mimo pracującego silnika. Sterownik pokazuje mi tylko błąd 42 - brak impulsów zapłonowych. Pół roku temu walczyłem z aparatem zapłonowym - czasami nie odpalał ale nie było tego zanikania obrotów na obrotomierzu. Podmieniłem moduł zapłonowy ale nadal to samo. Wcześniej wymieniłem także cewkę indukcyjną w aparacie - może znowu nawala? A może to cewka wys. napięcia - zmierzyłem miernikiem i ok. A więc skąd idzie sygnał na obrotomierz, proszę o w miarę konkretną odpowiedź. Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33395-sk%C4%85d-idzie-sygna%C5%82-na-obrotomierz-w-c16nz/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Astra Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 nie dam za to glowy ale sygnal na obrotomierz najprawdopodobniej jest brany z cewki. i sadze ze jeżeli masz problem i z obrotomierzem i z " brakiem iskier" to cewka jest winna podmień od kogoś na chwile. jak mi cewka padała to mierzyłem ja wg danych z forum i była ok. ale okazało się ze w nocy jak się jej przyjrzałem to było widać wyraźne przebicia. kupiłem cewkę na szrocie na umowę ze pierwsze założę i zobaczę czy będzie działać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33395-sk%C4%85d-idzie-sygna%C5%82-na-obrotomierz-w-c16nz/#findComment-49943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemho Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Rozumiem, że mówisz o cewce wys. napięcia na nadkolu? Akurat mam na podmianę, zobaczę czy coś da.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33395-sk%C4%85d-idzie-sygna%C5%82-na-obrotomierz-w-c16nz/#findComment-49936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Witam serdecznie. Cewkę w aparacie sprawdź na ciągłość i czy nie przebija do masy. Twój problem leży tylko w aparacie zapłonowym czyli cewka lub moduł. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33395-sk%C4%85d-idzie-sygna%C5%82-na-obrotomierz-w-c16nz/#findComment-49892 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Sygnał na obrotomierz idzie z cewki, z zielonego kabla   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33395-sk%C4%85d-idzie-sygna%C5%82-na-obrotomierz-w-c16nz/#findComment-49843 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemho Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Z zielonego kabla z cewki w aparacie zapłonowym, tak? Jak na zdjęciu? Tylko, że sygnał idzie w moduł i musi gdzieś dalej z modułu wychodzić? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b3fc9d59e41dd9c.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33395-sk%C4%85d-idzie-sygna%C5%82-na-obrotomierz-w-c16nz/#findComment-49717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Ludzie, dlaczego tak sobie i nam życie utrudniacie? Sygnał na obrotomierz idzie z cewki, z zielonego kabla Gdzie tu jest napisane choć jedno słowo o aparacie zapłonowym??Jeśli tak szeroko zaczniemy rozumieć pojecie cewka, to może sygnał idzie z cewki przekaźnika tylnych halogenów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33395-sk%C4%85d-idzie-sygna%C5%82-na-obrotomierz-w-c16nz/#findComment-49715 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemho Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Cześć Ja37. Kiedyś już mi pomogłeś może teraz też. Chodzi o tą nieszczęsną cewkę (czujnik) indukcyjny w aparacie zapłonowym. Wiesz skąd idzie ten sygnał? Nie chce mi się wierzyć, że mam 2 moduły uwalone.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33395-sk%C4%85d-idzie-sygna%C5%82-na-obrotomierz-w-c16nz/#findComment-49713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Jednak dobrze jest zawsze sprawdzić. Zielony to c14nz ma, tu sygnał powinien iść z brązowego, który idzie z czujnika indukcyjnego na - cewki zapłonowej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33395-sk%C4%85d-idzie-sygna%C5%82-na-obrotomierz-w-c16nz/#findComment-49705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemho Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Z czujnika indukcyjnego wychodzi biały i zielony co widać na zdjęciu. Brązowy wychodzi z modułu do komputera i brązowo-jakiś do cewki w nadkolu. A co powinienem obserwować na takim przewodzie? Wzrost napięcia wraz ze wzrostem obrotów? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33395-sk%C4%85d-idzie-sygna%C5%82-na-obrotomierz-w-c16nz/#findComment-49454 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.