Gość Zwiadofcam Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Witam, Zamierzam wymienic sworzen wahacza w astrze H i mam kilka pytan. 1) czy bede musial rozwiercac jakies nity w moim modelu zeby zalozyc nowy sworzen? 2) W serwisie powiedzieli zebym sprawdzil jakiej marki mam wahacze (TWR lub ZF chyba) bo sa jakies 2 typy. Gdzie tego szukac ? 3) Ile sworznie powinny kosztowac bo w oplu (w Anglii) podali mi ceny za pare 288 i 480zl po przeliczeniu w zaleznosci jaki typ mam. Czy to nie za duzo? Czy moge jakis zamiennik uzyc? bo w innym sklepie chca lekko ponad 100zl za obydwa. Z góry Wielkie dzieki !!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 1) tak, rozwiercić, zeszlifować lub tym podobne było kilka tematów związanych z wymianą nawet na dniach 2) kojarzę jeden, dwa co najwyżej ze wzgl. na rozróżnienie - prawy/lewy 3) tyle za ile znajdziesz są te same co w Astrze G, Omedze B, Vectrze B, Zafirze Zamiennik użyć możesz ale nie przesadzaj z oszczędnością, bo tanie nie znaczy dobre i w niedługim czasie może być powtórka z rozrywki. Co do polecanych firm na elementy zawieszenia - znajdziesz tematy na forum   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-46425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zwiadofcam Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 dzis zobaczylem na koncowke wahacza ale wciaz nie wime co to za typ. Ktos moze wie? TRW czy ZF ? http://picasaweb.google.com/marcin.romanski/TrackRodEnd?authkey=Gv1sRgCLves_Kw-ZXrmwE#5519103614234319490 Chce ja wymienic bo na przegladzie mowili ze mam luzy. Jednakze jak ja sprawdzam to ledwo czuje cos - luz maksymalnie 1 mm, czyzby mnie naciagali? Dzis sie dowiedzialem ze ponoc trzeba sprawdzac na luzie i z kluczymiem przekreconym w stacyjce - czy moze to spowodowac ze bardziej wyczuje te luzy? Zakladajac ze mam luzy, czy moze to byc przyczyną drgajacej kierownicy przy pradkosci powyzej 120km/h ? Od razu mowie ze kilkakrotne wywazanie w wielu zakladach nie pomoglo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-46266 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Przecież napisałem - patrz pkt 2) nawet przeglądając katalogi - nie ma rozróżnienia na typy - podany jest tylko jeden Jeśli końcówka czy drążek mają luz, to należy te elementy wymienić mm luzu to już wcale mały nie jest, a przyczyną bicia na kierownicy może też być. Chcąc sprawdzić wystarczy wsadzić kogoś za kierownicą i niech porusza, a Ty obserwuj zachowanie przegubu, nawet trzymając delikatnie i wyczuć stuki ręką. Możesz też poruszać samą końcówką lub kołem na boki i też powinieneś go wyczaić jeśli jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-46260 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czyś Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Nie chcę się wcinać, ale luz na sworzniu zwrotnicy wymaga zwykle dość mocnego szarpnięcia kołem u dołu, aby był wyczuwalny (na podniesionym i dobrze podpartym samochodzie). Poruszając kierownicą często się go nie wyczuwa. W pierwszej kolejności będzie wyczuwalny luz na łożysku (gdy chwyta się koło w płaszczyźnie pionowej) bardzo często dopiero złapanie koła od dołu i b. energiczne szarpnięcie do wewnątrz/na zewnątrz za koło ponad ewentualny luz łożyska pozwoli sprawdzić luz na sworzniu (cała kolumna ze zwrotnicą zwykle musi ruszyć swoim mocowaniem do wahacza którym jest właśnie sworzeń, aby luz był wyczuwalny). Najlepiej i najbezpieczniej dla sprawdzającego sprawdza się to na szarpakach, naprzemian "dojeżdżając" i "odjeżdzając" podstawkami do/od osi samochodu. Wtedy na upartego można ostrożnie ścisnąć palcem osłonę sworznia i będzie czuć jak jabłko sworznia przesuwa się po wkładce ślizgowej gniazda w sworzniu jeśli jest luz [ten sposób jest o tyle dobry, że wsworzeń jest w swoim naturalnym położeniu pracy, w którym luz najczęściej powstaje, a jednocześnie ciąganie szarpakami nie wprowadza napięcia elementów układu kierowniczego, które często ładnie "maskuje" początkowe objawy luzu na sworzniu] Luz który przy sprawdzeniu pojawia się chwytając koło w płaszczyźnie poziomej to sumaryczny luz łożyska i ewentualnego luzu na jabłkach/końcókach drążków kierowniczych i luz łożyska piasty, i zwykle nie ma on nic wspólnego ze sworzniem. Jeśli jestem gadułą, możecie mnie przekląć, jeśli mogłem pomóc - to się cieszę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-25017 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonc Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 prawda i zdjęcie pokazuje końcówke drązka kierowniczego a nie sworzeń..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-22624 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Czytajcie całość a nie wyrywki Mowa jest o "końcówce wahacza" i sworzniu wahacza (jakby nie było to to samo), a dodatkowa fotka przedstawia z końcówkę ukł. kier. z drążkiem więc albo autor może ma kilka części na myśli albo nie zna nazewnictwa ani wyglądu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-22573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deepower Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 (edytowane) Mam przekładnię kierowniczą ZF to jak kupię sworzeń czy końcówkę TRW, LEMFÖRDER, RUVILLE, SASIC,FEBI to będzie miało jakieś znaczenie?. Jak kupię w sklepie InterCars z katalogu to będzie ok?. I jak wyjmę sobie wahacz to tylko dwie śruby + sworzeń odkręcić i na imadło to lepiej zeszlifować czy rozwiercić i ściąć przecinakiem żeby nie porysować bardzo wahacza?. Przykręcenie wahacza to skręcenie z mocnym wyczuciem czy trzeba kombinować z kluczem dynamometrycznym?. Edytowane 25 Kwietnia 2016 przez deepower   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-633203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Nawiercasz wiertarka ale wierz mi ze nie bedzie szło tak latwo bo nity nie sa z gumolitu. Kazdy zamienny sworzeń bedzie pasowac. W zestawie masz srubki i przykrecasz i po sprawie. wahacz dokrecasz reka dosc mocno i tyle. JEsli chesz sie bawic w klucze dynanometryzczne w tego typu sprawach to iwdac ze albo niemasz wprawy w tym albo za duzo czasu na takie pytania. Kto ma czas i chęci na takie zabawy jak dokrecanie takich rzeczy dynanometrem. To ze ksiazki podaja ze niuton ma byc taki a taki to normalne bo nawet podaja jaką siłą masz dokrecic tapicerke czy inne bzdety. Nie znaczy to ze trzeba z tym kluczem zawsze i wszedzie latac. Dynanometr sluzy glownie do dokrecania z odpowiednią siłą glowicy co wazniejsze to np stopki korbowodów, podpory wału itp sprawy a nie zeby sie palowac czy filtr powietrza dokrecilem poprawnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-633258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.