Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zwiadofcam

Witam,

 

Zamierzam wymienic sworzen wahacza w astrze H i mam kilka pytan.

 

1) czy bede musial rozwiercac jakies nity w moim modelu zeby zalozyc nowy sworzen?

2) W serwisie powiedzieli zebym sprawdzil jakiej marki mam wahacze (TWR lub ZF chyba) bo sa jakies 2 typy. Gdzie tego szukac ?

3) Ile sworznie powinny kosztowac bo w oplu (w Anglii) podali mi ceny za pare 288 i 480zl po przeliczeniu w zaleznosci jaki typ mam. Czy to nie za duzo? Czy moge jakis zamiennik uzyc? bo w innym sklepie chca lekko ponad 100zl za obydwa.

 

Z góry Wielkie dzieki !!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/
Udostępnij na innych stronach

1) tak, rozwiercić, zeszlifować lub tym podobne

było kilka tematów związanych z wymianą nawet na dniach

2) kojarzę jeden, dwa co najwyżej ze wzgl. na rozróżnienie - prawy/lewy

3) tyle za ile znajdziesz ;-)

są te same co w Astrze G, Omedze B, Vectrze B, Zafirze

Zamiennik użyć możesz ale nie przesadzaj z oszczędnością,

bo tanie nie znaczy dobre i w niedługim czasie może być powtórka z rozrywki.

Co do polecanych firm na elementy zawieszenia - znajdziesz tematy na forum

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-46425
Udostępnij na innych stronach

Gość Zwiadofcam

dzis zobaczylem na koncowke wahacza ale wciaz nie wime co to za typ. Ktos moze wie? TRW czy ZF ?

 

http://picasaweb.google.com/marcin.romanski/TrackRodEnd?authkey=Gv1sRgCLves_Kw-ZXrmwE#5519103614234319490

 

Chce ja wymienic bo na przegladzie mowili ze mam luzy. Jednakze jak ja sprawdzam to ledwo czuje cos - luz maksymalnie 1 mm, czyzby mnie naciagali?

Dzis sie dowiedzialem ze ponoc trzeba sprawdzac na luzie i z kluczymiem przekreconym w stacyjce - czy moze to spowodowac ze bardziej wyczuje te luzy?

 

Zakladajac ze mam luzy, czy moze to byc przyczyną drgajacej kierownicy przy pradkosci powyzej 120km/h ? Od razu mowie ze kilkakrotne wywazanie w wielu zakladach nie pomoglo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-46266
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem - patrz pkt 2)

nawet przeglądając katalogi - nie ma rozróżnienia na typy - podany jest tylko jeden

 

Jeśli końcówka czy drążek mają luz, to należy te elementy wymienić

mm luzu to już wcale mały nie jest,

a przyczyną bicia na kierownicy może też być.

 

Chcąc sprawdzić wystarczy wsadzić kogoś za kierownicą i niech porusza, a Ty obserwuj zachowanie przegubu, nawet trzymając delikatnie i wyczuć stuki ręką. Możesz też poruszać samą końcówką lub kołem na boki i też powinieneś go wyczaić jeśli jest.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-46260
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie chcę się wcinać, ale luz na sworzniu zwrotnicy wymaga zwykle dość mocnego szarpnięcia kołem u dołu, aby był wyczuwalny (na podniesionym i dobrze podpartym samochodzie). Poruszając kierownicą często się go nie wyczuwa.

W pierwszej kolejności będzie wyczuwalny luz na łożysku (gdy chwyta się koło w płaszczyźnie pionowej) bardzo często dopiero złapanie koła od dołu i b. energiczne szarpnięcie do wewnątrz/na zewnątrz za koło ponad ewentualny luz łożyska pozwoli sprawdzić luz na sworzniu (cała kolumna ze zwrotnicą zwykle musi ruszyć swoim mocowaniem do wahacza którym jest właśnie sworzeń, aby luz był wyczuwalny). Najlepiej i najbezpieczniej dla sprawdzającego sprawdza się to na szarpakach, naprzemian "dojeżdżając" i "odjeżdzając" podstawkami do/od osi samochodu. Wtedy na upartego można ostrożnie ścisnąć palcem osłonę sworznia i będzie czuć jak jabłko sworznia przesuwa się po wkładce ślizgowej gniazda w sworzniu jeśli jest luz [ten sposób jest o tyle dobry, że wsworzeń jest w swoim naturalnym położeniu pracy, w którym luz najczęściej powstaje, a jednocześnie ciąganie szarpakami nie wprowadza napięcia elementów układu kierowniczego, które często ładnie "maskuje" początkowe objawy luzu na sworzniu]

Luz który przy sprawdzeniu pojawia się chwytając koło w płaszczyźnie poziomej to sumaryczny luz łożyska i ewentualnego luzu na jabłkach/końcókach drążków kierowniczych i luz łożyska piasty, i zwykle nie ma on nic wspólnego ze sworzniem.

 

Jeśli jestem gadułą, możecie mnie przekląć, jeśli mogłem pomóc - to się cieszę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-25017
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czytajcie całość a nie wyrywki

Mowa jest o "końcówce wahacza" i sworzniu wahacza (jakby nie było to to samo),

a dodatkowa fotka przedstawia z końcówkę ukł. kier. z drążkiem

 

więc albo autor może ma kilka części na myśli

albo nie zna nazewnictwa ani wyglądu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-22573
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Mam przekładnię kierowniczą ZF to jak kupię sworzeń czy końcówkę TRW, LEMFÖRDER, RUVILLE, SASIC,FEBI to będzie miało jakieś znaczenie?. Jak kupię w sklepie InterCars z katalogu to będzie ok?. I jak wyjmę sobie wahacz to tylko dwie śruby + sworzeń odkręcić i na imadło to lepiej zeszlifować czy rozwiercić i ściąć przecinakiem żeby nie porysować bardzo wahacza?. Przykręcenie wahacza to skręcenie z mocnym wyczuciem czy trzeba kombinować z kluczem dynamometrycznym?.

Edytowane przez deepower

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-633203
Udostępnij na innych stronach

Nawiercasz wiertarka ale wierz mi ze nie bedzie szło tak latwo bo nity nie sa z gumolitu. Kazdy zamienny sworzeń bedzie pasowac. W zestawie masz srubki i przykrecasz i po sprawie. wahacz dokrecasz reka dosc mocno i tyle. JEsli chesz sie bawic w klucze dynanometryzczne w tego typu sprawach to iwdac ze albo niemasz wprawy w tym albo za duzo czasu na takie pytania. Kto ma czas i chęci na takie zabawy jak dokrecanie takich rzeczy dynanometrem. To ze ksiazki podaja ze niuton ma byc taki a taki to normalne bo nawet podaja jaką siłą masz dokrecic tapicerke czy inne bzdety. Nie znaczy to ze trzeba z tym kluczem zawsze i wszedzie latac. Dynanometr sluzy glownie do dokrecania z odpowiednią siłą glowicy co wazniejsze to np stopki korbowodów, podpory wału itp sprawy a nie zeby sie palowac czy filtr powietrza dokrecilem poprawnie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/33750-wymiana-sworznia-wahacza-astra-h/#findComment-633258
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności