Gość bartpol15 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Witam wszystkich - jestem tu nowy i mam pytanie . na zamieszczonym zdjeciu widac jakis czarny siłowniczek podcisnieniowy ten do ktorego idzie biały przewód cisnieniowy czy tez pod cisnieniowy - do czego to jest ? za co odpowiada silnik 2.2 DTI dziekuje za odpowiedzi Uploaded with ImageShack.us   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33755-co-to-jest-i-do-czego-s%C5%82uzy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 jest to westegate actuator, taki zawór sterujący ciśn doładowania   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33755-co-to-jest-i-do-czego-s%C5%82uzy/#findComment-46391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wilczek650 Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 to jest zaworek podcisnieniowy ktory steruje listwa pod kolektorem ssacym. miedzy innymi odpowiada on za doladowanie silnika.A masz jaikis problem z tym zaworkiem czy tylko tak pytasz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33755-co-to-jest-i-do-czego-s%C5%82uzy/#findComment-45971 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartpol15 Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 nie nie mam ...kupiłem auto i znalazłem ten biały przewód luzno lezacy zaslepiony sróbka , wiec sróbke wykreciłem , i włozyłem w ten zaworek tak jak ma byc . Zadnych zmian , auto jak jezdziło tak jezdzi przyspieszenie ma dobre , dynamike też , nie kopci nic ! tylko rano musi rozrusznik pokrecic by zapaliła ale jak zrobi te kilka obrotów powiedzmy ze 8 to łapie od strzału , na ciepłym pasli po dwóch obrotach , czyli jest roznica .... ale ....jak sie zapaliła kontrolka od swiec zarowej to po nocy zapaliła po dwóch obrotach , jak sie nie zapali - bo jest jeszcze ciepło na dworze ... to jest jak pisałem , filtr nowy paliwowy , silnik suchy jak pieprz , pzrelewy na wtryskach - suchutenkie ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33755-co-to-jest-i-do-czego-s%C5%82uzy/#findComment-45847 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość g-rajcar Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Witam. Również mam problem z tym siłowniczkiem, mianowicie byłem u mechanika z błędem p0400. Powymieniał mi wężyki od elektrozaworów, ale kazał kupić nowy siłowniczek, bo stary był dziurawy. Nie wpływało to na dynamikę, ani spalanie, wiec się tym nie przejąłem. Przeczytałem jednak poźniej, że odpowiada on za zawirowanie powietrza wpadającego do cylindrów i tu właśnie moje pytanie - kiedy i po co? Postanowiłem więc zakupić ową część, ale okazało się, że metalowy "dzyndzel" od kolektora, na który wczepia się uchwyt tego siłownika jest dziwnie "zjechany" i troszkę skrzywiony, tak, że podczas pracy zsuwa się. Czy może zetknął się ktoś z czymś takim? Mógłby ktoś wstawić zdjęcie, jak u niego to poprawnie wygląda?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33755-co-to-jest-i-do-czego-s%C5%82uzy/#findComment-45825 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartpol15 Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 wymieniłem przelewy !! dzis rano po nocy sprawdze co i jak - na kompie zadnych błedów !! No i kupa ! znowu to samo ... ale , ze nie wymieniłem tego długiego przelewowego co zchodzi do pompy wtryskowej to dzis jeszcze raz to rozebrałem i wymieniłem ten pzrewód i....? uwaga , dostałem info od kolegi co mial podobny problem wymienił praktycznie wszystko , czyli przewody paliwowe od filtra do pompy na nich zaworki zwrotne zamontował , przelewy , ale nie wymienił tych plastikowych trujników ! Jak sie okazało po oddaniu auta na warsztat do Mikołowa ( podobno dobrzy fachowcy ) te trujniki lubią miec mikropekniecia ! zostały wymienione i jego auto wreszczie rano paliwło bez długiego krecenia rozrusznikiem - wiec ja też kupiłem w serwisie komplet tych trujników i je wymieniłem ! koszt 17 zł cos tam sztuka jutro znowu sie zobaczy ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33755-co-to-jest-i-do-czego-s%C5%82uzy/#findComment-45611 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Ten siłownik odpowiada za pracę klap wirowych w kolektorze ssącym. Klapy przy nagłym obciążeniu przymykają się i otwierają wówczas w kolektorze ssącym występuje zawirowanie powietrza w celu lepszego wymieszania mieszanki paliwowej, redukuje to między innymi powstanie czarnego dymu z tłumika. Jeśli przewód jest ściągnięty to może membrana w siłowniku dziurawa lub klapy są nie ruchome (naciśnij od dołu dźwignię w tym siłowniku powinna się wcisnąć)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33755-co-to-jest-i-do-czego-s%C5%82uzy/#findComment-44892 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartpol15 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 a co bedzie jak bede zablokowane na otwarcie cały czas ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33755-co-to-jest-i-do-czego-s%C5%82uzy/#findComment-44528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 a co bedzie jak bede zablokowane na otwarcie cały czas ??One są cały czas otwarte, klapy przymykają jeden kanał dolotowy powietrza z dwóch na każdy cylinder, gorzej jak zablokują się w pozycji zamkniętej (zamknięty jeden kanał dolotowy). Tu znajdziesz fotki jak to wygląda http://forum.opel24.com/czyszczenie-kolektora-dolotowego-w-silnikach-dti-vt44042.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33755-co-to-jest-i-do-czego-s%C5%82uzy/#findComment-44475 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartpol15 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Dalej zle pali ! ktos wie gdzie na slasku okolice katowice zabrze - pzrejżą mi to auto , nowy soft wgrają , albo kat wtrysku ustawia Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33755-co-to-jest-i-do-czego-s%C5%82uzy/#findComment-43440 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.