Skocz do zawartości

co to jest i do czego słuzy


Gość bartpol15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich - jestem tu nowy i mam pytanie .

na zamieszczonym zdjeciu widac jakis czarny siłowniczek podcisnieniowy ten do ktorego idzie biały przewód cisnieniowy czy tez pod cisnieniowy - do czego to jest ? za co odpowiada silnik 2.2 DTI

dziekuje za odpowiedzi

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość wilczek650

to jest zaworek podcisnieniowy ktory steruje listwa pod kolektorem ssacym. miedzy innymi odpowiada on za doladowanie silnika.A masz jaikis problem z tym zaworkiem czy tylko tak pytasz? :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie mam ...kupiłem auto i znalazłem ten biały przewód luzno lezacy zaslepiony sróbka , wiec sróbke wykreciłem , i włozyłem w ten zaworek tak jak ma byc .

Zadnych zmian , auto jak jezdziło tak jezdzi przyspieszenie ma dobre , dynamike też , nie kopci nic ! tylko rano musi rozrusznik pokrecic by zapaliła ale jak zrobi te kilka obrotów powiedzmy ze 8 to łapie od strzału , na ciepłym pasli po dwóch obrotach , czyli jest roznica ....

ale ....jak sie zapaliła kontrolka od swiec zarowej to po nocy zapaliła po dwóch obrotach , jak sie nie zapali - bo jest jeszcze ciepło na dworze ... to jest jak pisałem , filtr nowy paliwowy , silnik suchy jak pieprz , pzrelewy na wtryskach - suchutenkie ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Również mam problem z tym siłowniczkiem, mianowicie byłem u mechanika z błędem p0400. Powymieniał mi wężyki od elektrozaworów, ale kazał kupić nowy siłowniczek, bo stary był dziurawy. Nie wpływało to na dynamikę, ani spalanie, wiec się tym nie przejąłem. Przeczytałem jednak poźniej, że odpowiada on za zawirowanie powietrza wpadającego do cylindrów i tu właśnie moje pytanie - kiedy i po co? Postanowiłem więc zakupić ową część, ale okazało się, że metalowy "dzyndzel" od kolektora, na który wczepia się uchwyt tego siłownika jest dziwnie "zjechany" i troszkę skrzywiony, tak, że podczas pracy zsuwa się. Czy może zetknął się ktoś z czymś takim? Mógłby ktoś wstawić zdjęcie, jak u niego to poprawnie wygląda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem przelewy !! dzis rano po nocy sprawdze co i jak - na kompie zadnych błedów !!

No i kupa ! :beer: znowu to samo ...

ale , ze nie wymieniłem tego długiego przelewowego co zchodzi do pompy wtryskowej to dzis jeszcze raz to rozebrałem i wymieniłem ten pzrewód i....? uwaga , dostałem info od kolegi co mial podobny problem wymienił praktycznie wszystko , czyli przewody paliwowe od filtra do pompy na nich zaworki zwrotne zamontował , przelewy , ale nie wymienił tych plastikowych trujników :beer:! Jak sie okazało po oddaniu auta na warsztat do Mikołowa ( podobno dobrzy fachowcy ) te trujniki lubią miec mikropekniecia ! zostały wymienione i jego auto wreszczie rano paliwło bez długiego krecenia rozrusznikiem - wiec ja też kupiłem w serwisie komplet tych trujników i je wymieniłem ! koszt 17 zł cos tam sztuka :beer: jutro znowu sie zobaczy ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten siłownik odpowiada za pracę klap wirowych w kolektorze ssącym. Klapy przy nagłym obciążeniu przymykają się i otwierają wówczas w kolektorze ssącym występuje zawirowanie powietrza w celu lepszego wymieszania mieszanki paliwowej, redukuje to między innymi powstanie czarnego dymu z tłumika. Jeśli przewód jest ściągnięty to może membrana w siłowniku dziurawa lub klapy są nie ruchome (naciśnij od dołu dźwignię w tym siłowniku powinna się wcisnąć)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co bedzie jak bede zablokowane na otwarcie cały czas ??

One są cały czas otwarte, klapy przymykają jeden kanał dolotowy powietrza z dwóch na każdy cylinder, gorzej jak zablokują się w pozycji zamkniętej (zamknięty jeden kanał dolotowy). Tu znajdziesz fotki jak to wygląda http://forum.opel24.com/czyszczenie-kolektora-dolotowego-w-silnikach-dti-vt44042.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności