Skocz do zawartości

[1.7 CDTI Z17DTL] wymiana rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich serdecznie i mam pytanie

mam właśnie na liczniku 150 tysi i przyszedł ten czas na wymianę

mechanik twierdzi, że oprócz paska, napinacza i rolki, warto przy okazji wymienić uszczelniacze wałka rozrządu i wału - co na ten temat sądzicie ?

czy faktycznie warto ? czy trzeba ?

czy też gość fantazjuje ?

 

ps no i stwierdził też, że pompy nie trzeba wymieniać, bo jest osobno i na razie daje sobie radę...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34205-17-cdti-z17dtl-wymiana-rozrz%C4%85du/
Udostępnij na innych stronach

Jeśli planujesz pojeździć dłużej to warto wymienić. Koszt uszczelniaczy jest niewielki, a przy wymianie rozrządu wymiana jest ułatwiona.

Teraz doliczy kilka złotych, a jeśli zacznie przeciekać olej a nie wymienisz to koszt będzie taki sam jak koszt wymiany rozrządu.

Pompa wody jeśli jest na osobnym pasku, nie przecieka i nic się z nią nie dzieje to można wymienić w późniejszym czasie. Na pewno mechanik i tak przyjrzy się jej w jakiej jest kondycji.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34205-17-cdti-z17dtl-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-41858
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne uszczelniacze jak nie ciekną są o wile lepsze jakościowo niż to co założysz, no i mało tego jaką masz pewnośc że nowy po montażu nie zacznie cieknąć, lepeij to przemysl, a jeżeli chciałbyś wymieniać wszystkie uszczelniacze które ewentualnie mogą cieknąć "przy rozrządzie" to jeszcze jest pompa olejowa i co wtedy?.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34205-17-cdti-z17dtl-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-41851
Udostępnij na innych stronach

a mam jeszcze jedno pytanie...

sprzedawca proponuje mi zestaw - rolki SKF i pasek Bosch, gdy zapytałem o jakiś inny pasek, stwierdził, że może dać mi Gates'a, ale że to nie ma sensu, bo Bosch'e są bardzo OK.....

co sądzicie o paskach Bosch ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34205-17-cdti-z17dtl-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-41586
Udostępnij na innych stronach

bosch sie popsul juz dawno temu i robi lipne paski. Gates jak i conti sa OKEJ.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34205-17-cdti-z17dtl-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-41465
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odzew....

w takim razie wezmę Gates'a, bo różnica w cenie to raptem 40 zł

dzięki wielkie....

 

byłem też dzisiaj w ASO Opla w sprawie uszczelniaczy - czy wymieniają razem z rozrządem, czy nie.....

otóż gość powiedział, że jak zdejmą osłonę i widzą , że się poci to wymieniają, a jak jest całkiem sucho to nie ruszają....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34205-17-cdti-z17dtl-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-41405
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą to ja tu czytam, że wymieniacie rozrząd po 90tys. 100 czy 110 tys....

ja zerknąłem do książki serwisowej i jak tam piszą, że po 150 tysiącach, to wymieniam właśnie teraz po 150 tys...

a pasek jest teraz oryginalny - jeżdżę nim od 0 km....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34205-17-cdti-z17dtl-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-41401
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą to ja tu czytam, że wymieniacie rozrząd po 90tys. 100 czy 110 tys....

ja zerknąłem do książki serwisowej i jak tam piszą, że po 150 tysiącach, to wymieniam właśnie teraz po 150 tys...

a pasek jest teraz oryginalny - jeżdżę nim od 0 km....

Kazdy rodzaj silnika w danym aucie ma opisane w ksiazce co ile sie zmienia rozrzad. JA wymienialem wczoraj po 149 220 czyli przeglad po 150 tys ( zaokrągla sie) i takjest wlasnie dla tego silnika. Auto unas serwisowane tez od poczatku- astra G kombi kolor blekitny. Wóz jakiejs firmy i sam sie zdziwilem ze kupione w marcu 2007 r a przebieg niczego sobie gdzie to w sumie noPB a nie diesel.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34205-17-cdti-z17dtl-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-41305
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wszystkie odpowiedzi !

okazało się, że jest problem z dostępnością paska Gates'a w całej Warszawie....

sprzedawca oferuje Bosch'a albo Dayco....

znacie firmę Dayco ?

bo ja pierwszy raz słyszę....

im dłużej o tym myślę, tym bardziej nie wiem, jaki pasek wybrać.... myślę już nawet o oryginale z ASO.....żeby spać spokojnie.....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34205-17-cdti-z17dtl-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-40612
Udostępnij na innych stronach

dayco ja klasyfikuje na podobnym poziomie jak boscha. Nie sa zle ale jakos nie mam zaufania do nich. Lepiej conti albo gates. Gates w wielu przypadkach jest na pierwszy montaz w oplu i sa nawet napisy na ori zestawie wlasnie tej marki.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34205-17-cdti-z17dtl-wymiana-rozrz%C4%85du/#findComment-40585
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności