Skocz do zawartości

Drgania od silnika - traci 1 gar?


Gość Corsunia

Rekomendowane odpowiedzi

Ja stawiam na aparat zapłonowy.

Sirki. Masz aparat to pewnie węgielek w kopułce albo palec rozdzielacza.

Może też być czujnik Halla

Nie zwróciłeś mi uwagi że na zdjęciu jest inny silnik

 

PS. to co masz w profilu to te silniki nie mają aparatu zapłonowego ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kompresję silnika muszę zmierzyć dla własnej świadomości o silniku ale zajmę sie tym w przyszłym miesiącu.

Zadrzyło się jeszcze komuś ukruszenie kwałka zaworu?

To mnie najbardziej martwi ;p

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Mam to samo. Tzn ten sam silnik i podobne objawy - telepie silnikiem. Przewody, świece są ok. Zmierzyłem kompresje:

1 - 12; 2 - 12; 3 - 10; 4 - 12.

Silnik jeździ na gazie od 5 lat więc gniazda zaworów mogą być już lekko wypalone. I tu moje pytanie - czy taka odchyłka w kompresji to duży problem? Dodam, że rano, na tych mrozach silnik przez kilka sekund dość głośno stuka i kontrolka od oleju świeci się dłużej(ok 3-4 sek). Po tym czasie stukanie wyraźnie cichnie, ale i tak mam wrażenie że chodzi jak diesel dopóki się nie rozgrzeje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

czy taka odchyłka w kompresji to duży problem?

Nie jest źle. Warto było przy okazji sprawdzić ciśnienie po wlaniu ciupkę oleju to byś wiedział czy te wahnięcie ciśnienia jest od pierścieni czy od lekko wypalonego zaworu.

Z olejem i stukaniem. No cóż, To może być pompa lub zawór ciśnieniowy ale raczej bym stawiał na pompę.

No i jeszcze kiedy był filtr oleju wymieniany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za radę. pewnie spróbuje jak znajdę czas, tylko jak interpretować wynik? przy dolaniu oleju jeśli zmierzę większe ciśnienie będzie to oznaczało, że nieszczelność jest w zaworze? a co do stuków to od wymiany filtra oleju (jakieś 5 tys. km temu) jest głośniej tylko na mrozach. jak się skończą święta i sylwestry postaram się sprawą zająć - na razie jeździ:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak interpretować wynik

? przy dolaniu oleju

 

Jesłi po dolaniu oleju ciśnienie wzrośnie, to znaczy, że pierścienie zapieczone lub do wymiany. Jeśli nie wzrośnie to może być coś z zaworami, uszczelniacze, wypalone gniazda itp. :santa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności