Gość peeter9 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Witam Mam Opla Astrę H 1.7 CDTI 2005r Niedawno zauważyłem że auto zaczyna mi przerywać podczas jazdy, po paru dniach zaczęło gasnąć i były problemy z odpaleniem. Postanowiłem sam zobaczyć czy nie mam jakiś błędów. Wcisnąłem pedał gazu i hamulca i faktycznie wyskoczył błąd. Okazało się że jest to wadliwie działający czujnik obrotów wałka korbowego. Zawiozłem auto do aso i wymienili mi czujnik i stwierdzili że usunęli wszystkie błędy. Auto co prawda jeździ dobrze ale postanowiłem sam sprawdzić w/w metodą czy nie ma błędów. Okazało się że błąd a właściwie kod błędu jest taki sam. Powiedzcie mi Państwo czy tak ma być? Czy może po prostu zapomnieli mi go skasować i na ile współmierna jest taka metoda wykrywania usterek w aucie. Ewentualnie czy sam mogę go sobie skasować? Czy lepiej wrócić do aso? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Okazało się że błąd a właściwie kod błędu jest taki sam. Powiedzcie mi Państwo czy tak ma być?albo nie usuneli bledu albo przyczyny (usterki)wrocic do aso z rachunkiem i reklamowac... jest jeszcze jedna opcja, blad sam sie skasuje za kilkanascie uruchomien...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal_atom Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 ja proponuje powrot do aso niech to poprawia napewno nic cie nie skasuja a usuna ci blad jesli tego nie zrobili mozesz jeszcze sprawdzic czy wlozyli dobrze wtyczke od czujnika mialem podobnie z filtrem paliwa zycze powodzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peeter9 Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Dzięki, właśnie się wybieram do aso i dam znać o co chodziło   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peeter9 Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Faktycznie nie usunęli błędu. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Np odłączyć akumulator na dłuższą chwilę i po błędach. Zakładając że wszystko jest ok błąd już nie wyskoczy po ponownym uruchomiemniu silnika. Prosta sprawa jak sprawdzić czy w pamięci ecu jest błąd - zwrócić uwagę kiedy gaście check, jeżeli gaśnie dopiero po zapaleniu silnika to w pamięci jest błąd ale nie występuje w czasie rzeczywistym skoro check gaśnie po uruchomieniu. Zakładając że ecu łapnęło błąd np raz i później już nie to - kilkadziesiąt ponownych uruchomień silnika check bedzie gasł dopiero po odpaleniu, a po tych kilkudziesięciu bezproblemowych uruchomieniach błąd się skasuje i check zgaśnie po włączeniu zapłonu po kilku sekundach (mimo że nię będziemy palić silnika). Reasumując - gdy check gaśnie po kilku sekundach po włączeniu zapłonu - ECU niema błędów, jeżeli check gaśnie dopiero po zapaleniu silnika - w pamięci ECU jest błąd (błędy) które wystąpiły kiedyś wcześniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafal_atom Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 musze powalic ten mit mnie check gasie kilka sekund po odpaleniu silnika i nie ma zadnego bledy wiec nie wiem co to za mit ?? posiadam op-com hm...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 To nie jest mit!!!, wszystko zależy od sterownika i oprogramowania. A tak na marginesie to masz chyba silnik 1,3 więc tu może być zupełnie inaczej niż w 1,7.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pioottr Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 a ja proponuje zakupić kabel i samemu kasować błędy, w ASO zapłacisz więcej za podpięcie do komputera niż Cie wyniesie zakup kabla   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bisiasty Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Witam Mam Takie pytanko Jestem w tym zielony więc prosze o wyrozumiałość Co bym musiał zakupić by móc sprawzić błędy w mojej astrze itp??? Mam astre H 1,7 cdti??? Z zawodu jestem kucharzem nie mechanikiem Z góry dziękuje za pomoc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.