Skocz do zawartości
peeter9

jak usunąć błąd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam Opla Astrę H 1.7 CDTI 2005r Niedawno zauważyłem że auto zaczyna mi przerywać podczas jazdy, po paru dniach zaczęło gasnąć i były problemy z odpaleniem. Postanowiłem sam zobaczyć czy nie mam jakiś błędów. Wcisnąłem pedał gazu i hamulca i faktycznie wyskoczył błąd. Okazało się że jest to wadliwie działający czujnik obrotów wałka korbowego. Zawiozłem auto do aso i wymienili mi czujnik i stwierdzili że usunęli wszystkie błędy. Auto co prawda jeździ dobrze ale postanowiłem sam sprawdzić w/w metodą czy nie ma błędów. Okazało się że błąd a właściwie kod błędu jest taki sam. Powiedzcie mi Państwo czy tak ma być? Czy może po prostu zapomnieli mi go skasować i na ile współmierna jest taka metoda wykrywania usterek w aucie. Ewentualnie czy sam mogę go sobie skasować? Czy lepiej wrócić do aso? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że błąd a właściwie kod błędu jest taki sam. Powiedzcie mi Państwo czy tak ma być?

albo nie usuneli bledu albo przyczyny (usterki)

wrocic do aso z rachunkiem i reklamowac...

 

jest jeszcze jedna opcja, blad sam sie skasuje za kilkanascie uruchomien...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja proponuje powrot do aso niech to poprawia napewno nic cie nie skasuja a usuna ci blad jesli tego nie zrobili mozesz jeszcze sprawdzic czy wlozyli dobrze wtyczke od czujnika mialem podobnie z filtrem paliwa zycze powodzenia.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Np odłączyć akumulator na dłuższą chwilę i po błędach.

Zakładając że wszystko jest ok błąd już nie wyskoczy po ponownym uruchomiemniu silnika.

 

Prosta sprawa jak sprawdzić czy w pamięci ecu jest błąd - zwrócić uwagę kiedy gaście check, jeżeli gaśnie dopiero po zapaleniu silnika to w pamięci jest błąd ale nie występuje w czasie rzeczywistym skoro check gaśnie po uruchomieniu.

Zakładając że ecu łapnęło błąd np raz i później już nie to - kilkadziesiąt ponownych uruchomień silnika check bedzie gasł dopiero po odpaleniu, a po tych kilkudziesięciu bezproblemowych uruchomieniach błąd się skasuje i check zgaśnie po włączeniu zapłonu po kilku sekundach (mimo że nię będziemy palić silnika).

 

Reasumując - gdy check gaśnie po kilku sekundach po włączeniu zapłonu - ECU niema błędów, jeżeli check gaśnie dopiero po zapaleniu silnika - w pamięci ECU jest błąd (błędy) które wystąpiły kiedyś wcześniej.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musze powalic ten mit mnie check gasie kilka sekund po odpaleniu silnika i nie ma zadnego bledy wiec nie wiem co to za mit ?? posiadam op-com hm...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest mit!!!, wszystko zależy od sterownika i oprogramowania.

A tak na marginesie to masz chyba silnik 1,3 więc tu może być zupełnie inaczej niż w 1,7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja proponuje zakupić kabel i samemu kasować błędy, w ASO zapłacisz więcej za podpięcie do komputera niż Cie wyniesie zakup kabla :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam Takie pytanko Jestem w tym zielony więc prosze o wyrozumiałość:) Co bym musiał zakupić by móc sprawzić błędy w mojej astrze itp??? Mam astre H 1,7 cdti??? Z zawodu jestem kucharzem nie mechanikiem ;) Z góry dziękuje za pomoc!:lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja proponuje zakupić kabel i samemu kasować błędy, w ASO zapłacisz więcej za podpięcie do komputera niż Cie wyniesie zakup kabla :beer:

kolego o jakim dokładnie kablu mówisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki kolega ma na mysli kabelek zapewne wiekszosc by byla zainteresowana taka informacja :beer:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Miałem kiedyś przypadek, że w ASO na ten sam błąd wymienili czujnik i błąd co jakiś czas wracał. Okazało się, że pasek rozrządu jest już dowymiany i czujnik obrotu wałka rozrządu nie miał synchronizacji z czujnikiem obrotu wału. Coprawda było to w Vectrze 1,6 benzyna ale zasada jest taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki kolega ma na mysli kabelek zapewne wiekszosc by byla zainteresowana taka informacja :beer:

Kolega pod nazwą "kabelek" miał pewnie na myśli interfejs...Jest o tym na forum trochę. :beer:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja proponuje zakupić kabel i samemu kasować błędy, w ASO zapłacisz więcej za podpięcie do komputera niż Cie wyniesie zakup kabla :(

no wlasnie i to jest pytanie jaki kabel za 150 zeta ??

 

Kolega pod nazwą "kabelek" miał pewnie na myśli interfejs...Jest o tym na forum trochę. :(

zapewne tak tylko ze na rynku jest ich troszke np. elm... hm... bym sie zastanowil i tez teh i op wiele jest wiec nadal nie wiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapewne tak tylko ze na rynku

jest ich troszke np. elm... hm... bym sie zastanowil i tez teh i op wiele jest wiec nadal nie wiem ?

Chyba nie chce ci się szukać...

http://forum.opel24.com/sprzedam-interfejs-opcom-do-opla-vt54786.htm

http://forum.opel24.com/31677.htm?sid=d550e3cae2b26ccaf594ddec72c07442

Poszperaj trochę,ale decyzję musisz podjąć sam... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ja nie chce kupowac kabelka bo ja posiadam op-com wyzej w postach zaproponowano zakup kabelka wiec sie zapytalem jaki prokonuje koledze kabelek za 150 zl ?? widocznie nie dokladnie czytasz posty :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widocznie nie dokladnie czytasz posty :D

Może za mało ironii zawarłeś w swoim poprzednim poście ; może nie zakumałem?... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak wracajac do ceny kabelka to w servisie usuniecie bledow owszem kosztuje 150 zl ale juz u lepszego elektronika to cena 50 zl wiec sensu nie ma juz dalej poruszac tego tematu (ceny interfejsu do opla) bo za takie pieniadze nie kupi sie dobrego kabla z biezaca aktualizacja zreszta na forum sa ogloszenia :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.