Skocz do zawartości

jak usunąć błąd


Gość peeter9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam Opla Astrę H 1.7 CDTI 2005r Niedawno zauważyłem że auto zaczyna mi przerywać podczas jazdy, po paru dniach zaczęło gasnąć i były problemy z odpaleniem. Postanowiłem sam zobaczyć czy nie mam jakiś błędów. Wcisnąłem pedał gazu i hamulca i faktycznie wyskoczył błąd. Okazało się że jest to wadliwie działający czujnik obrotów wałka korbowego. Zawiozłem auto do aso i wymienili mi czujnik i stwierdzili że usunęli wszystkie błędy. Auto co prawda jeździ dobrze ale postanowiłem sam sprawdzić w/w metodą czy nie ma błędów. Okazało się że błąd a właściwie kod błędu jest taki sam. Powiedzcie mi Państwo czy tak ma być? Czy może po prostu zapomnieli mi go skasować i na ile współmierna jest taka metoda wykrywania usterek w aucie. Ewentualnie czy sam mogę go sobie skasować? Czy lepiej wrócić do aso? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że błąd a właściwie kod błędu jest taki sam. Powiedzcie mi Państwo czy tak ma być?

albo nie usuneli bledu albo przyczyny (usterki)

wrocic do aso z rachunkiem i reklamowac...

 

jest jeszcze jedna opcja, blad sam sie skasuje za kilkanascie uruchomien...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja proponuje powrot do aso niech to poprawia napewno nic cie nie skasuja a usuna ci blad jesli tego nie zrobili mozesz jeszcze sprawdzic czy wlozyli dobrze wtyczke od czujnika mialem podobnie z filtrem paliwa zycze powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np odłączyć akumulator na dłuższą chwilę i po błędach.

Zakładając że wszystko jest ok błąd już nie wyskoczy po ponownym uruchomiemniu silnika.

 

Prosta sprawa jak sprawdzić czy w pamięci ecu jest błąd - zwrócić uwagę kiedy gaście check, jeżeli gaśnie dopiero po zapaleniu silnika to w pamięci jest błąd ale nie występuje w czasie rzeczywistym skoro check gaśnie po uruchomieniu.

Zakładając że ecu łapnęło błąd np raz i później już nie to - kilkadziesiąt ponownych uruchomień silnika check bedzie gasł dopiero po odpaleniu, a po tych kilkudziesięciu bezproblemowych uruchomieniach błąd się skasuje i check zgaśnie po włączeniu zapłonu po kilku sekundach (mimo że nię będziemy palić silnika).

 

Reasumując - gdy check gaśnie po kilku sekundach po włączeniu zapłonu - ECU niema błędów, jeżeli check gaśnie dopiero po zapaleniu silnika - w pamięci ECU jest błąd (błędy) które wystąpiły kiedyś wcześniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam Takie pytanko Jestem w tym zielony więc prosze o wyrozumiałość:) Co bym musiał zakupić by móc sprawzić błędy w mojej astrze itp??? Mam astre H 1,7 cdti??? Z zawodu jestem kucharzem nie mechanikiem ;) Z góry dziękuje za pomoc!:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności