Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

mam niemały problem z moją ukochaną Asią :beer:

 

Jakiś miesiąc (no może półtora) był robiony szlif głowicy, nowy rozrząd itp itd ale niestety nie były zrobione pierścienie...

 

No i masz... teraz (po przejechaniu 1000 km) mam do zrobienia pierścienie na drugim (i ewentualnie na trzecim tłoku - kompresja 7).

 

W zeszłą sobotę próbowałem wyjąć tłok od dołu, ale niestety wał za duży i w żadnym położeniu nie da się tłoka wyciągnąć :cry:

 

Moje pytanie jest następujące - czy żeby wyciągnąć tłok do wymiany pierścieni wystarczy zrzucić głowicę czy może trzeba całość rozebrać? Pytam bo jeśli tylko głowicę to myślę, że z zaworami sąsiad by pomógł, ale jeśli całość to już nie będę próbował bo już były problemy ze szpilkami (jedna śruba ma już gwint 10...)

 

Z góry dzięki za podpowiedzi ;-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/
Udostępnij na innych stronach

czy żeby wyciągnąć tłok do wymiany pierścieni wystarczy zrzucić głowicę czy może trzeba całość rozebrać?

tak , bo

kompresja 7).

i cały silnik do remontu

 

już nie będę próbował bo już były problemy ze szpilkami (jedna śruba ma już gwint 10...)

 

ale od czego ?? a tak btw to ciekawe masz kolego podejście, teraz wymienisz pierścienie na 2 tłokach ?? za tydzień na kolejnych ... za miesiąc panewki ... :cry:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-36837
Udostępnij na innych stronach

czy żeby wyciągnąć tłok do wymiany pierścieni wystarczy zrzucić głowicę czy może trzeba całość rozebrać?
tak , bo

 

tak głowicę czy tak całość? :cry:

 

kompresja 7).
i cały silnik do remontu

 

na 1 i na 4 mam 10 czyli tak jak powinno być (przynajmniej wg tego co wyczytałem), na 2gim mam 4, a na 3cim jest 7.

 

już nie będę próbował bo już były problemy ze szpilkami (jedna śruba ma już gwint 10...)

a tak btw to ciekawe masz kolego podejście, teraz wymienisz pierścienie na 2 tłokach ?? za tydzień na kolejnych ... za miesiąc panewki ... ;-)

 

A co do wymiany pierścieni to wiadomo, że wszystkie bo nie chcę kolejny już raz silnika w niedługim czasie rozkładać...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-36832
Udostępnij na innych stronach

żeby tylko wymienić pierścienie wystarczy zrzucić głowicę , ale skoro masz tak marną kompresję to raczej cały silnik jest do dupy , żeby to zrobić jak należy potrzebujesz trochę kasy no i czasu a drugi taki w dobrym stanie kosztuje 600 zł więc nie wiem czy warto się babrać ;-) przełożenie takiego motoru to ledwo dzień roboty a jest duuużo łatwiej :cry:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-36821
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A może to nie wina pierścieni tylko zaworów ? ;p

W końcu znalazłem trochę czasu i pogrzebałem.

Wina nie tylko w pierścieniach, ale i tłokach... Środkowe tłoki i pierścienie popękane, ale na szczęście już wymienione :D

Miałem troszkę zabawy z poskładaniem rozrządu, ale zrobione.

W chwili obecnej stopień sprężania na każdym cylindrze jest 10 ;p

 

Ale, albo coś źle podłączyłem, albo coś nie tak złożyłem i nie odpala :D

 

Świece przeczyściłem (były zalane benzyną), (a cewka wymieniona 2 miesiące temu), i mi tylko trzy razy na pół sekundy zaskoczył, później jeszcze kilka razy pokręciłem i akuś zdechł. Dodam, że gdy rozrząd obracam kołem pasowym to chyba wsio z nim ok.

:beer:

Czy można go spróbować odpalić na holu? Czy może nie ryzykować?

Silnik X16SZ ma zapłon DIS a więc nie da się go w żaden sposób wyregulować, prawa?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-33104
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej stopień sprężania na każdym cylindrze jest 10 :D

cisnienie na cylindrach a nie stopien spr. to inne pojecia.

mam nadzieję, że to nie ty robiłeś remont , pomagał ci jakis mechanik,

głowica (zawory) sprawdzona czy szczelna??

pierscienie załozone jak nakazuje instrukcja??

rozumeim, ze czesci nowe poszły?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-33099
Udostępnij na innych stronach

Remont robiłęm niby ja, ale sąsiad emerytowany mechanik mi mówił co gdzie jak itp.

Co do zakładania pierścieni to nie miałem tego specjalnego klucza tylko lekko dałem oleju i powoli dociskałem. Pierścienie oczywiście nowe założone na wszystkie tłoki (smarujący zbierający itp oczywiście na swoje miejsca) i do tego 2 i 3 tłok nowy.

Głowica była planowana dwa miesiące temu i teraz mi sąsiad tylko doczyścił i założona była nowa uszczelka.

Czy zawory szczelne to nie mam pojęcia.

 

Dziś, po naładowaniu aku odpalił mi dosłownie na chwilę, zapaliła się kontrolka check engine i zgasł ;p

Teraz już nie wiem za co się brać. Czy na kompie mimo, że teraz nie odpali zczyta mi ten kod usterki który się zaświecił? :D

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-33045
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności