Gość pitered26 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Witam wszystkich, mam niemały problem z moją ukochaną Asią Jakiś miesiąc (no może półtora) był robiony szlif głowicy, nowy rozrząd itp itd ale niestety nie były zrobione pierścienie... No i masz... teraz (po przejechaniu 1000 km) mam do zrobienia pierścienie na drugim (i ewentualnie na trzecim tłoku - kompresja 7). W zeszłą sobotę próbowałem wyjąć tłok od dołu, ale niestety wał za duży i w żadnym położeniu nie da się tłoka wyciągnąć Moje pytanie jest następujące - czy żeby wyciągnąć tłok do wymiany pierścieni wystarczy zrzucić głowicę czy może trzeba całość rozebrać? Pytam bo jeśli tylko głowicę to myślę, że z zaworami sąsiad by pomógł, ale jeśli całość to już nie będę próbował bo już były problemy ze szpilkami (jedna śruba ma już gwint 10...) Z góry dzięki za podpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 czy żeby wyciągnąć tłok do wymiany pierścieni wystarczy zrzucić głowicę czy może trzeba całość rozebrać? tak , bo kompresja 7). i cały silnik do remontu już nie będę próbował bo już były problemy ze szpilkami (jedna śruba ma już gwint 10...) ale od czego ?? a tak btw to ciekawe masz kolego podejście, teraz wymienisz pierścienie na 2 tłokach ?? za tydzień na kolejnych ... za miesiąc panewki ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-36837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitered26 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 czy żeby wyciągnąć tłok do wymiany pierścieni wystarczy zrzucić głowicę czy może trzeba całość rozebrać? tak , bo tak głowicę czy tak całość? kompresja 7). i cały silnik do remontu na 1 i na 4 mam 10 czyli tak jak powinno być (przynajmniej wg tego co wyczytałem), na 2gim mam 4, a na 3cim jest 7. już nie będę próbował bo już były problemy ze szpilkami (jedna śruba ma już gwint 10...) a tak btw to ciekawe masz kolego podejście, teraz wymienisz pierścienie na 2 tłokach ?? za tydzień na kolejnych ... za miesiąc panewki ... A co do wymiany pierścieni to wiadomo, że wszystkie bo nie chcę kolejny już raz silnika w niedługim czasie rozkładać...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-36832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 żeby tylko wymienić pierścienie wystarczy zrzucić głowicę , ale skoro masz tak marną kompresję to raczej cały silnik jest do dupy , żeby to zrobić jak należy potrzebujesz trochę kasy no i czasu a drugi taki w dobrym stanie kosztuje 600 zł więc nie wiem czy warto się babrać przełożenie takiego motoru to ledwo dzień roboty a jest duuużo łatwiej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-36821 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitered26 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 dzięki za info i rady podziękował   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-36804 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 A może to nie wina pierścieni tylko zaworów ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-36793 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitered26 Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 A może to nie wina pierścieni tylko zaworów ? W końcu znalazłem trochę czasu i pogrzebałem. Wina nie tylko w pierścieniach, ale i tłokach... Środkowe tłoki i pierścienie popękane, ale na szczęście już wymienione Miałem troszkę zabawy z poskładaniem rozrządu, ale zrobione. W chwili obecnej stopień sprężania na każdym cylindrze jest 10 Ale, albo coś źle podłączyłem, albo coś nie tak złożyłem i nie odpala Świece przeczyściłem (były zalane benzyną), (a cewka wymieniona 2 miesiące temu), i mi tylko trzy razy na pół sekundy zaskoczył, później jeszcze kilka razy pokręciłem i akuś zdechł. Dodam, że gdy rozrząd obracam kołem pasowym to chyba wsio z nim ok. Czy można go spróbować odpalić na holu? Czy może nie ryzykować? Silnik X16SZ ma zapłon DIS a więc nie da się go w żaden sposób wyregulować, prawa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-33104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 W chwili obecnej stopień sprężania na każdym cylindrze jest 10 cisnienie na cylindrach a nie stopien spr. to inne pojecia.mam nadzieję, że to nie ty robiłeś remont , pomagał ci jakis mechanik, głowica (zawory) sprawdzona czy szczelna?? pierscienie załozone jak nakazuje instrukcja?? rozumeim, ze czesci nowe poszły?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-33099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Może komuś przyda się w przyszłości taki mały poradnik: http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-33084 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitered26 Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Remont robiłęm niby ja, ale sąsiad emerytowany mechanik mi mówił co gdzie jak itp. Co do zakładania pierścieni to nie miałem tego specjalnego klucza tylko lekko dałem oleju i powoli dociskałem. Pierścienie oczywiście nowe założone na wszystkie tłoki (smarujący zbierający itp oczywiście na swoje miejsca) i do tego 2 i 3 tłok nowy. Głowica była planowana dwa miesiące temu i teraz mi sąsiad tylko doczyścił i założona była nowa uszczelka. Czy zawory szczelne to nie mam pojęcia. Dziś, po naładowaniu aku odpalił mi dosłownie na chwilę, zapaliła się kontrolka check engine i zgasł Teraz już nie wiem za co się brać. Czy na kompie mimo, że teraz nie odpali zczyta mi ten kod usterki który się zaświecił? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/#findComment-33045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.