Gość Astra Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Czy na kompie mimo, że teraz nie odpali zczyta mi ten kod usterki który się zaświecił? tak. błąd jest zapisany w pamięci kompa i da się go odczytać. komp sie resetuje i kasują sie błędy jak odepniesz aku na jakiś czas - wiec jesli nie odpinałeś to błąd jest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/page/2/#findComment-33028 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Kacper, link pierwsza klasa. A możesz mi powiedzieć jak to jest w przypadku Opla? Pierścienie są "kierunkowe" czy można je zakładać do góry nogami i na odwrót? Czeka mnie taka robota więc chcę być przygotowany:D Podaj też, jeśli znasz, moment skręcania korbowodów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/page/2/#findComment-31770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 A możesz mi powiedzieć jak to jest w przypadku Opla?Nie jestem mechanikiem więc więcej nie pomogę ale może ktoś zna szczegóły i podpowie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/page/2/#findComment-31623 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Ważna jest kierunkowość ułożenia pierścieni, rozmieszczenie zamków o tym już tu pisano - poszukaj troszeczkę Moment łożyska stopy korbowodu w c14nz: śruby z dł. gwintu 15mm = 25Nm śruby z dł. gwintu 40mm = 25Nm +30° (użycie nowych śrub)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/page/2/#findComment-31588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cubuś Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 25? Nie będzie trochę mało? Gdzieś się spotkałem z 40Nm. Rozmieszczenie zamków raczej ogarnę, interesuje mnie kierunkowość pierścieni. Jak są podpisane np. "top" to nie ma problemu, jak nie ma a są kierunkowe to może być śmiesznie(chyba, że nie da się pomylić. O wymianie pierścieni wbrew pozorom nie ma za dużo, to nie jest tak popularne jak:"świeci mi żółty silnik z piorunem" Jeszcze dwa pytania: Robiłem upg jakieś pół roku temu z planowaniem głowicy, teraz nie chcę jej znów planować, to raczej nie błąd? I drugie: ostatnio zmieniając olej zalałem go minerałem. Jeśli teraz wymienię pierścienie, całość dogłębnie wyczyszczę i wyrowkuję tłoki to mogę z powrotem zalać go połówką? A na marginesie: nowe pierścienie się dociera, jak nowy silnik?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/page/2/#findComment-31418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Dane odnośnie momentów sprawdziłem w kilku źródłach więc albo są bardzo poważne błędy w danych dla serwisów albo w tym silniku takie one właśnie mają być. Po zdjęciu głowicy zawieź do szlifierza w celu weryfikacji, chyba że posiadasz np dobry, troszkę dłuższy liniał i dokładnie zweryfikujesz całą przylgnię/płaszczyznę. Rowki tłoka musisz bezwzględnie dokładnie oczyścić w innym wypadku pierścienie może trafić już w momencie montażu jak również z luzami na zamkach możesz wtedy mieć zonka. Możesz zalać połówkę, chyba że zostawisz bajzel w postaci nagarów wewn. silnika ale myślę, że się przyłożysz i pojedziesz "zgodnie ze szt." czyli dokładnie wszystko pucujemy i dopiero składamy. A na marginesie - przynajmniej te pierwsze tys - noga z czuciem i umiarem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/page/2/#findComment-31327 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitered26 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Asia odpaliła Sąsiad ustawił jeszcze raz rozrząd, wymienił walnięty przewód WN i jeszcze którąś wtyczkę przeczyścił Niestety kontrolka check engine jest cały czas zapalona i obroty trzyma na ok 1200-1300... Jest może ktoś z Zabrza lub okolic kto dysponuje komputerem i znajdzie chwilę, żeby mi powiedzieć co to za kod błędu? Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/page/2/#findComment-30156 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 weź kawałek drucika w dłoń i z-czytaj je sam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/page/2/#findComment-30148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pitered26 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 weź kawałek drucika w dłoń i z-czytaj je sam Nie bardzo rozumiem Tzn, że zrobienie kabelka do wpięcia się do Asi jest takie proste   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/page/2/#findComment-29712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 na forum jest wiele info o tym a choćby i tu: http://forum.opel24.com/i-kody-bledow-opel-corsa-vt56.htm Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34721-wymiana-pier%C5%9Bcieni/page/2/#findComment-29699 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.