Skocz do zawartości

Totalny brak mocy 2.0 DTI


Rekomendowane odpowiedzi

no i problem rozwiazany auto zaczeło jeździc ;)

moze opisze co i jak sprawdziłem

 

1.ciegno przy turbinie na zgaszonym silniku powinno leka chodzic w zakresie ok 1,5cm.U mnie OK

2. zaraz pod pompą vacu czarna gruszka która od spodu ma ciegno(porusza ono klapami) powinno lekko chodzic bez zacinania . U mnie OK

3.posciagałem całe podcisnienia był w nich slad oleju wiec wszystkie wyczysciłem benzynka ekstrakcyjna i sprezonym powietrzem

 

Odpalam jest poprawa ale dalej to nie jest to...

 

4.odkreciłem EGR wyczysciłem z nagaru

5.Zamieniłem czujnik EGR (przy akumlatorze ten z czarna wtyczka!!! niepomyl sie z tym od klap) z tym od turbo (zawieszony po lewo od turbinki)

 

 

Przejaźdzka... i jest duzo lepiej ale check engin zapala sie na wolnych obrotach(na kompie błąd 0400),czyli udowodniło to ze zawór od turbo był uszkodzony

 

5. rozkreciłem uszkodzony zawór dokładnie go przedmuchałem wymyłem bezyna ekstrakcyjna

 

Pomogło auto fajnie chodzi , da sie wyprzedzać , turbo świszczy:)

 

Ale i tak wiem ze w najblizszej przyszłosci czeka mnie zakup nowego czujnika.

Czujnik turbo umieszczony jest niestety w niefortunnym miejscu bo w dolny wezyk podczas deszczu chlapie woda.

Ja przedłuzyłem ten wezyk i dałem go w wmiare bezpieczne miejsce

 

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34738-totalny-brak-mocy-20-dti/page/2/#findComment-36443
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść jeszcze "filtry" w tych elektrozaworach, często jest w nich woda i kurz. Nie zaszkodzi przeczyścić czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze dolotowym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34738-totalny-brak-mocy-20-dti/page/2/#findComment-36436
Udostępnij na innych stronach

Po prawej stronie pokrywy kolektora, przykręcony jedną śrubką i uszczelniony oringiem. Odkręć śrubę a następnie przekręcając zawór w lewo lub prawo ciągnij do góry powinien wyjść.

http://forum.opel24.com/czyszczenie-kolektora-dolotowego-w-silnikach-dti-vt44042.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34738-totalny-brak-mocy-20-dti/page/2/#findComment-36236
Udostępnij na innych stronach

no jasne. Jesli nawet egr bedzi elekko niedomkniety gdy dajemy pedal w podloge to cisnienie z ukladu dolotowego ( ktore spreza turbina) idzie w wydech.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34738-totalny-brak-mocy-20-dti/page/2/#findComment-35794
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Torchę odkopię temat. Jestem na etapie wyciągania pompy i czyszczenia kolektora. Nie odkręciłem czujnika ciśnienia doładowania od pokrywy kolektora i zanurzyłem wszystko w ON. Czy myślicie, że mogłem go tym uszkodzić? delikatnie wydłubałem też stamtąd nagar. Poprostu zastanawiam się czy go nie wymienić przy okazji o ile nie jest zbyt drogi, a jeśli jest ryzyko, ze go uszkodziłem. Druga sprawa to czy jest możliwość rozebrania/otwarcia (wygląda jakby była) zaworka od klap zawirowań na dwie części celem wyczyszczenia? klapy zamyka, ale coś w nim lekko chlupie jak zasysam.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co zrobić "przy okazji" jak już mam tak rozgrzebany silnik.

Dodam, że na kompie miałem jakiś błąd związany z ciśnieniem doładowania (check się nie palił) - niestety nie pamiętam błędu. Wydaje mi się, że auto miało przywoitą moc jak na 82KM i zasyfiony kolektor :(

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34738-totalny-brak-mocy-20-dti/page/2/#findComment-27532
Udostępnij na innych stronach

Już wiem, że tanie to nie jest, w ASO 450zł, więc mam nadzieję, ze będzie działał.

 

PS. Przy okazji zapytałem o trójniki do przelewów - 18zł/szt !

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34738-totalny-brak-mocy-20-dti/page/2/#findComment-27508
Udostępnij na innych stronach

Czy myślicie, że mogłem go tym uszkodzić?

Jeśli nie robiłeś tego śrubokrętem przy pomocy młotka to nie powinieneś uszkodzić.

Druga sprawa to czy jest możliwość rozebrania/otwarcia (wygląda jakby była) zaworka od klap zawirowań na dwie części celem wyczyszczenia?

Użyłem opcji szukaj. http://forum.opel24.com/naprawa-silownika-klap-zawirowan-vt19866.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34738-totalny-brak-mocy-20-dti/page/2/#findComment-27331
Udostępnij na innych stronach

Gość tutoslaw

Właśnie w tym problem, że robiłem to śrubokrętem:D (wiem wiem bardzo mądrze.. :roll: ), co prawda delikatnie..no ale zobaczymy..jak rozumiem jak już pozkładam wszystko do kupy to ten czujnik da się - w razie potrzeby wymienić bez ponownego otwierania kolektora?

 

dzięki

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34738-totalny-brak-mocy-20-dti/page/2/#findComment-27108
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności