Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem spręzyny na tył, i chciałem je wymienić, sugerując się tym opisem:

wymiana spręzyn tył

Okazało się,że moje amortyzatory,są przykręcane od spodu, a nie jak na zdjęciach w tym poradniku, z boku.

Gdy chciałem odkręcić, zaczynała się kręcić jedna z goleni amortyzatora,więc sobie odpuściłem żeby nic nie uszkodzić.

Pytanie:

Jak wymienić sprężyny w kombi?

Potrzebne są jakieś ściskacze do sprężyn?

Da radę to zrobić domowym sposobem i narzędziami zwykłego "Kowalskiego"?

Czy lepiej oddać do warsztatu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrusss1970

Wystarczy odkręcić amortyzator i sprężynę da się włożyć. Aby odkręcić śrubę to z góry wahacza amortyzator ma takie miejsce na klucz (chyba 19) aby go przytrzymać żeby się nie kręcił. Można też jakąś żabą przytrzymać za amortyzator ale z wyczuciem. Jeszcze jeden problem to taki że ta śruba (szpilka ) od amortyzatora lubi się okręcić i wtedy albo wymiana amortyzatora albo można dospawać śrubę (sam tak robiłem i wszystko było OK)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/#findComment-35906
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy odkręcić amortyzator i sprężynę da się włożyć. Aby odkręcić śrubę to z góry wahacza amortyzator ma takie miejsce na klucz (chyba 19) aby go przytrzymać żeby się nie kręcił. Można też jakąś żabą przytrzymać za amortyzator ale z wyczuciem. Jeszcze jeden problem to taki że ta śruba (szpilka ) od amortyzatora lubi się okręcić i wtedy albo wymiana amortyzatora albo można dospawać śrubę (sam tak robiłem i wszystko było OK)

OK.

Dziśiaj, mimo że niedziela, zejde i będę prubował:D

Dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/#findComment-35782
Udostępnij na innych stronach

No i jest problem.Żadnej śruby, unieruchamiającej goleń amortyzatora nie znalazłem.

Poniżej wstawiam fotki.

Nie mam pojęcia jak to odkręcić.

Żabką, a raczej kluczem do rur,złapałem amortyzator,ale kręcąc kluczem,śruba ani drgnęła,a amortyzator ślizgał się ,mimo mocnego ścisku kluczem...

ZDJĘCIA

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/#findComment-35750
Udostępnij na innych stronach

Kolego od dołu to będziesz miał faktycznie problem odkręcić amortyzator, czemu nie spróbujesz z jego drugiej strony? Tam jest jedna śruba do odkręcenia i amortyzator powinieneś spokojnie odłączyć. Niedawno rozbierałem cały tył w Astrze kombi i nie miałem żadnych problemów z odkręceniem amorków z tej strony.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/#findComment-35684
Udostępnij na innych stronach

Kolego od dołu to będziesz miał faktycznie problem odkręcić amortyzator, czemu nie spróbujesz z jego drugiej strony? Tam jest jedna śruba do odkręcenia i amortyzator powinieneś spokojnie odłączyć. Niedawno rozbierałem cały tył w Astrze kombi i nie miałem żadnych problemów z odkręceniem amorków z tej strony.

Czyli odkręcać od środka auta, tak?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/#findComment-35678
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę w kombi nie ma dostępu do amortyzatorów od środka tak jak w pozostałych wersjach nadwozia. Przyznam szczerze, że nie zwróciłem uwagi na sposób montażu tylko rozbierałem wszystko jak leci, bo taki był cel i nie miałem z niczym problemów, choć tak właściwie to problemem było właśnie odkręcenie amortyzatorów od belki od dołu i dlatego zrobiłem to z drugiej strony. Spójrz na zdjęcie i zwróć uwagę na górne mocowanie amortyzatorów, to jest oczko na jedną śrubę do której powinien być dostęp od spodu auta.

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/#findComment-35677
Udostępnij na innych stronach

w kombi tylne amorki odkręca od dołu, najlepiej użyć do tego kanał, te dolne mocowanie zazwyczaj jest albo przyrdzewiałe albo dodatkowo pokrzywione, co utrudnia odkręcenie, górne mocowanie jest jak na zdjęciu wyżej, tylko dojście kluczem jest gorsze bo bardzo mało miejsca, jakie tam są śruby niestety nie pamiętam ale jakieś WD-40 by się przydało żeby popsikać te śruby przed ich odkręceniem :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/#findComment-35653
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrusss1970

Ostatnio wymieniałem amorki z tyły i z odkręceniem śrub u góry buło trochę kłopotu, z prawej to jeszcze jak cię mogę ale z lewej było gorzej bo tłumik przeszkadza, ale jak masz dobru klucz nasadowy i małą dobrą grzechotkę to powinieneś nie mieć kłopotów.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/#findComment-35314
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności