Gość speedybike Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Ostatnio wymieniałem amorki z tyły i z odkręceniem śrub u góry buło trochę kłopotu, z prawej to jeszcze jak cię mogę ale z lewej było gorzej bo tłumik przeszkadza, ale jak masz dobru klucz nasadowy i małą dobrą grzechotkę to powinieneś nie mieć kłopotów.Zainwestuję w takie coś:ściągacz   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koter Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Zastanawiam się tylko przy czym się bardziej nagimnastykujesz, czy odkręcając amortyzatory czy próbują użyć ściągacza? Przyjrzyj się dokładnie, czy będziesz miał na tyle miejsca aby swobodnie założyć ściągacz i go użyć. Pamiętam, że w kiedyś w Clio miałem z tym problem i było to bardzo niewygodne, powodem była długość ściągacza oraz budowa sprężyn, których średnica nie była jednakowa na całej długości - zwężały na brzegach. Ja demontowałem amortyzatory w Astrze kombi bez kanału, dźwignąłem sobie tylko samochód z dwóch stron na taką wysokość, aby się swobodnie móc pod nim położyć no i poszło.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrusss1970 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Ten ściągacz to bardziej nadaje się do sprężyn z przodu jak chcesz rozkręcić kolumnę a z tyłu to lepiej zadać sobie trochą trudu i odkręcić amorki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość speedybike Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Zobaczę, ściągacze już w drodze do mnie. Miejsce na ściągacze jest. Zobaczymy jak będzie.W sobotę zabiorę się za robótki ręczne....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość speedybike Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 No i się nie udało:( Ściski, mogłem założyć tylko z jednej strony,dość mało miejsca.... Śruby u góry nie odkręciłem,ponieważ nie mam dojścia do nakrętki. Mogę tylko śrubę złapać kluczem,a nakrętki już nie dałem rady:( Pozostaje mi oddać auto do mechanika. Przymierzając spręzyny -nowe do starych , jest dość znaczna różnica w wysokości. Odnoszę wrażenie,że te które mam teraz założone,nie są od astry, a napewno nie od kombi. Są bardziej zgniecione od góry Dół sprężyny wygląda tak samo. Różnica w wysokości, ok 10cm.... Dziwne. Możliwe że aż tak się "zbiły" te stare sprężyny?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrusss1970 Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Przy tych śrubach u góry nie ma nakrętek tylko gwint jest w mocowaniu i wykręca się tylko śrubę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość speedybike Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Przy tych śrubach u góry nie ma nakrętek tylko gwint jest w mocowaniu i wykręca się tylko śrubę.No to u mnie jest inaczej,patrzyłem i jest nakrętka....No chyba że to co biorę za nakrętkę, to jest ona przyspawana pewnie,żeby gwint był. Ale nie zmienia to faktu,że dzisiaj próbowałem to odkręcić,ponownie, i niewiele to dało. Kręcę i końca nie widać. Boję się że jak odkręcę od góry,to będę miał problem ze skręceniem. Więc chyba niestety,ale mechanik.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrusss1970 Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 To fakt że trzeba się trochę nakręcić, bo tam jest drobny gwint, ale jest też dobra tego strona bo jak wykręcasz śrubę to ona jest wypychana z tulejki metalowej w uchu amortyzatora przez co nie ma problemu z wyjęciem jej (np w Polonezie jest śruba i nakrętka i ta śruba lubi się zapiec w tulejce i jest problem z wyciągnięciem jej i nieraz trzeba ciąć ). Jeśli uda się ją wykręcić to z wkręceniem nie będzie kłopotu bo ta śruba na końcu jest zrobiona jak gwintownik i ładnie czyści gwint że potem można wkręcić ją palcami.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.