Gość speedybike Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Ostatnio wymieniałem amorki z tyły i z odkręceniem śrub u góry buło trochę kłopotu, z prawej to jeszcze jak cię mogę ale z lewej było gorzej bo tłumik przeszkadza, ale jak masz dobru klucz nasadowy i małą dobrą grzechotkę to powinieneś nie mieć kłopotów.Zainwestuję w takie coś:ściągacz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/page/2/#findComment-35300 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koter Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Zastanawiam się tylko przy czym się bardziej nagimnastykujesz, czy odkręcając amortyzatory czy próbują użyć ściągacza? Przyjrzyj się dokładnie, czy będziesz miał na tyle miejsca aby swobodnie założyć ściągacz i go użyć. Pamiętam, że w kiedyś w Clio miałem z tym problem i było to bardzo niewygodne, powodem była długość ściągacza oraz budowa sprężyn, których średnica nie była jednakowa na całej długości - zwężały na brzegach. Ja demontowałem amortyzatory w Astrze kombi bez kanału, dźwignąłem sobie tylko samochód z dwóch stron na taką wysokość, aby się swobodnie móc pod nim położyć no i poszło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/page/2/#findComment-35076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrusss1970 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Ten ściągacz to bardziej nadaje się do sprężyn z przodu jak chcesz rozkręcić kolumnę a z tyłu to lepiej zadać sobie trochą trudu i odkręcić amorki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/page/2/#findComment-35026 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość speedybike Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 Zobaczę, ściągacze już w drodze do mnie. Miejsce na ściągacze jest. Zobaczymy jak będzie.W sobotę zabiorę się za robótki ręczne....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/page/2/#findComment-35021 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość speedybike Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 No i się nie udało:( Ściski, mogłem założyć tylko z jednej strony,dość mało miejsca.... Śruby u góry nie odkręciłem,ponieważ nie mam dojścia do nakrętki. Mogę tylko śrubę złapać kluczem,a nakrętki już nie dałem rady:( Pozostaje mi oddać auto do mechanika. Przymierzając spręzyny -nowe do starych , jest dość znaczna różnica w wysokości. Odnoszę wrażenie,że te które mam teraz założone,nie są od astry, a napewno nie od kombi. Są bardziej zgniecione od góry Dół sprężyny wygląda tak samo. Różnica w wysokości, ok 10cm.... Dziwne. Możliwe że aż tak się "zbiły" te stare sprężyny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/page/2/#findComment-34103 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrusss1970 Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Przy tych śrubach u góry nie ma nakrętek tylko gwint jest w mocowaniu i wykręca się tylko śrubę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/page/2/#findComment-34050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość speedybike Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Przy tych śrubach u góry nie ma nakrętek tylko gwint jest w mocowaniu i wykręca się tylko śrubę.No to u mnie jest inaczej,patrzyłem i jest nakrętka....No chyba że to co biorę za nakrętkę, to jest ona przyspawana pewnie,żeby gwint był. Ale nie zmienia to faktu,że dzisiaj próbowałem to odkręcić,ponownie, i niewiele to dało. Kręcę i końca nie widać. Boję się że jak odkręcę od góry,to będę miał problem ze skręceniem. Więc chyba niestety,ale mechanik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/page/2/#findComment-33966 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrusss1970 Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 To fakt że trzeba się trochę nakręcić, bo tam jest drobny gwint, ale jest też dobra tego strona bo jak wykręcasz śrubę to ona jest wypychana z tulejki metalowej w uchu amortyzatora przez co nie ma problemu z wyjęciem jej (np w Polonezie jest śruba i nakrętka i ta śruba lubi się zapiec w tulejce i jest problem z wyciągnięciem jej i nieraz trzeba ciąć ). Jeśli uda się ją wykręcić to z wkręceniem nie będzie kłopotu bo ta śruba na końcu jest zrobiona jak gwintownik i ładnie czyści gwint że potem można wkręcić ją palcami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34828-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-ty%C5%82kombi-1994r/page/2/#findComment-33926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.