Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj zepsuła mi sie astra i okazało sie ze alternator nie laduje, dzisiaj go rozkreciłem, wymienilem regulator napiecia ze szczotkami przeczyscilem srodek i działa. Jednak, zauważylem ze nie podaje napiecia na akumulator, do tego w trakcie pracy slychac delikatny klekot. Napiecie na aku to 12,4V na alternatorze 13,5-15v. Moje pytanie brzmi: czy wystarczy ze podepne kabel z "+" na aku bezpośrednio na akumulator (tak samo jak sprawdzam napiecie na alternatorze miernikiem)? Czy wtedy bedzie wszystko ok?

 

Kolego pomoc udzielamy na forum/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34851-alternator/
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie to żarzenie moze byc spowodowane uszkodzeniem diody na mostku? czy mozliwe jest np. ze nowe szczotki stykajac sie z wirnikiem powoduja ten dzwiek (bo stare szczotki byly starte w ksztalcie wkleslego luku). Poprosze rowniez o odpowiedz na pytanko: Czy jak podlacze dodatkowy kabel z "+" na akumulatorze do alternatora to bedzie bezposrednie ladowanie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34851-alternator/#findComment-35630
Udostępnij na innych stronach

Czy jak podlacze dodatkowy kabel z "+" na akumulatorze do alternatora to bedzie bezposrednie ladowanie?

Na to ci nie odpowiem. Może ktoś mądrzejszy ode mnie ci podpowie.

Zobacz jeszcze czy masz masę od alternatora do nadwozia i dobrze dodać do silnika. Spotkałem się z takim przypadkiem że masa była w koszulce zerwana i było słabe ładowanie.

Szczotki mogą na początku trochę hałasować.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34851-alternator/#findComment-35617
Udostępnij na innych stronach

Napiecie na aku to 12,4V na alternatorze 13,5-15v.

Masz za duży spadek napięcia pomiędzy aku a alternatorem, sprawdź czy kabel nie jest naderwany.

Nie powinno być różnicy napięć pomiędzy alternatorem a akumulatorem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34851-alternator/#findComment-35602
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tez mi sie tak wydawalo jednak odkad pamietam miernik mi wskazywal rozne wartosci napiecie kiedy mierzylem je na alternatorze. Jutro sprobuje popiac jakis kabelek z alternatora na aku. Niepokoi mnie ten dzwiek mam nadzieje ze to te szczotki nowe bo nic innego mi nie przychodzi do glowy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34851-alternator/#findComment-35549
Udostępnij na innych stronach

roznice napiec odczytywane na aku i na altku nie powinny byc wieksze jak 0,5 V a w praktyce to zazwyczja bywa 0,3V czyli masz na aku 13,6 to na altku 13,9 -14,9V SPrawdz mase oraz kabel idacy od altka do aku. Przestrzegam tez przed za dobrym okablowaniem bo przez to tez padaja alternatory np w viki C czy astrach H.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/34851-alternator/#findComment-35504
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności