Gość grz3g0rz Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Witam, mam problem z autem podczas stania w korku na biegu jałowym wskazówka obrotomierza spada do zera zapala się kontrolka chek engin i czasami słychać pasek klinowy... Silnik nie gaśnie. (Dzieje się tak kilka razy co dziennie jak wracam z pracy) Wiem że powinienem najpierw z czytać błędy na kompie ale na razie nie mam możliwości... 1. Czy to może być winą luźnego paska?? 2. Czy pasek "klinowy" jest powiązany z obrotomierzem, czy ślizganie się paska może spowodować spadek obrotów na obrotomierzu?? 3. Co napędza pasek "klinowy"??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34930-wskaz%C3%B3wka-obrot%C3%B3w-spada-do-zera/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 W klekocie sygnał obrotów idzie z alternatora, wiec pasek jak najbardziej ma wpływ na wskazania obrotów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34930-wskaz%C3%B3wka-obrot%C3%B3w-spada-do-zera/#findComment-34855 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grz3g0rz Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Dzięki, wielkie za informacje czyli czeka mnie wymiana paska . A czy to może mieć jakiś negatywny wpływ na silnik jeżeli pojeżdżę trochę z tym paskiem??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34930-wskaz%C3%B3wka-obrot%C3%B3w-spada-do-zera/#findComment-34837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2010 Pasek pewnie napędza jeszcze pompę wspomagania, możesz się kiedyś zdziwić na zakręcie. Druga sprawa, to czy czasem u ciebie alternator nie ma pompy vacuum do serwa hamulców? Zmień tez napinacz przy okazji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34930-wskaz%C3%B3wka-obrot%C3%B3w-spada-do-zera/#findComment-34835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grz3g0rz Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Pompa vacum mam po drugiej stronie serwo hamulca jest połączone z pompy vacum z zaworkiem zwrotnym(z lewej strony mam alternator, pompe wody i chyba pompe do klimy, i łańcuch rozrządu a po prawej jest właśnie pompa vacum napędzana chyba wałkiem rozrządu ) ale z tym wspomaganiem układu kierowniczego to mnie trochę przestraszyłeś.... Zauważyłem że w moim aucie bardzo głośno coś zgrzyta i świszczy po stronie paska jakby jakieś łożysko... dodano Pasek pewnie napędza jeszcze pompę wspomagania, możesz się kiedyś zdziwić na zakręcie. dzwonilem do serwisu opla w rybniku i powiedzieli ze wspomaganie układu kierowniczego niema nic wspólnego z paskiem i że jeżeli pasek szlak trafi to nie będę miał ładowania i pompa płynu chłodniczego nie będzie pracować... a i powiedzieli ze nie zalecają jazdy bez paska.... scaliłem/daro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34930-wskaz%C3%B3wka-obrot%C3%B3w-spada-do-zera/#findComment-34635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Pasek pewnie napędza jeszcze pompę wspomagania, możesz się kiedyś zdziwić na zakręcie. Druga sprawa, to czy czasem u ciebie alternator nie ma pompy vacuum do serwa hamulców?Kolega ma 2.0 a nie 1.7, vaku pompa napędzana jest wałkiem rozrządu a pompa wspomagania napędzana jest silnikiem elektrycznym.wskazówka obrotomierza spada do zera zapala się kontrolka chek enginSkoro zapala się check należało by odczyta błędy, najprawdopodobniej przyczyny należy szukać w czujniku położenia wału.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34930-wskaz%C3%B3wka-obrot%C3%B3w-spada-do-zera/#findComment-34598 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 8860 Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 A w benzynie Astry 1.4 8V skąd idzie sygnał do obrotomierza silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34930-wskaz%C3%B3wka-obrot%C3%B3w-spada-do-zera/#findComment-6919 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukas715 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Radze sprawdzić przed wymianą napinacza alternator , a raczej jego łożyska bo to przez nie może pasek się ślizgać nie koniecznie przez napinacz, czego też nie wykluczam. Ps. Nie masz ładowania = nie masz wspomagania (akumulator padnie raz dwa)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34930-wskaz%C3%B3wka-obrot%C3%B3w-spada-do-zera/#findComment-6827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.