Gość ventura Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Jakiś czas temu pojawił się błąd 13 ale po resecie był spokój. Teraz zaświecił mi się check po sprawdzeniu kodów wyskoczyły: 31 oraz 39. Resetowanie nic nie daje - błędy wyskakują ponownie. Domyślam się, że winna jest sonda (do wymiany?)Mogę z tym przez jakiś czas jeździć? Opelek pali normalnie chodzi jako tako (trochę obroty czasem podskakują jakby nie dopalał paliwa - szczególnie na LPG (1gen)). 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) 39 Sonda lambda (modele od 1990 roku)- wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Złoty Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Spróbuj odłączyć sonde i zobacz czy efekty się polepszą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/#findComment-34202 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ventura Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Odłączyłem sondę - na odłączonej tak jakby zyskał na dynamice. Po podłączeniu ponownie wtyczki kontrolka czasem się świeci czasem nie tak jakby było coś luźne. Załóżmy, że któryś kabel jest uszkodzony, możliwe, że wtedy wywalało by błąd za wysokiego napięcia? (zwarcia nie ma).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/#findComment-32751 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 za wysokie napięcie, to przerwa/brak styku na kablu sondy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/#findComment-32494 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ventura Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Rozumiem, że chodzi o przewód sygnałowy bo to on w sumie chyba powoduje błędy i grzałka nic do tego nie ma? Pytanie w którym miejscu mogło nastąpić uszkodzenie styku? Przy wtyczce czy raczej przy sondzie lub w sondzie? Na pewno poszedł obwód bo kontrolka zapala się przeważnie na nierównościach/dziurach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/#findComment-30631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Najprędzej to we wtyczce sondy. Ten czarny, sygnałowy. Od grzałek jest inny błąd. Mi się raz zdażyłe, że kabel od sondy łapał za wiatrak alternatora, nie zawsze, tylko właśnie, jak go bujnęło w stronę altka. też miałem sondowe kłopoty chwilami. Może u ciebie jest podobnie, może na przykład maglownicą przyciąłeś kabel, czy coś w tym stylu i się trzyma na włosku? Może być też, że styki w kompie i wtyczce kompa wymagają czyszczenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/#findComment-30579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.