Skocz do zawartości

Opel Astra 2.0 8v C20ne błędy 31 i 39


Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu pojawił się błąd 13 ale po resecie był spokój. Teraz zaświecił mi się check po sprawdzeniu kodów wyskoczyły: 31 oraz 39.

Resetowanie nic nie daje - błędy wyskakują ponownie.

Domyślam się, że winna jest sonda (do wymiany?)Mogę z tym przez jakiś czas jeździć? Opelek pali normalnie chodzi jako tako (trochę obroty czasem podskakują jakby nie dopalał paliwa - szczególnie na LPG (1gen)).

 

 

13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa

31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)

39 Sonda lambda (modele od 1990 roku)- wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem sondę - na odłączonej tak jakby zyskał na dynamice. Po podłączeniu ponownie wtyczki kontrolka czasem się świeci czasem nie tak jakby było coś luźne. Załóżmy, że któryś kabel jest uszkodzony, możliwe, że wtedy wywalało by błąd za wysokiego napięcia? (zwarcia nie ma).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/#findComment-32751
Udostępnij na innych stronach

za wysokie napięcie, to przerwa/brak styku na kablu sondy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/#findComment-32494
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że chodzi o przewód sygnałowy bo to on w sumie chyba powoduje błędy i grzałka nic do tego nie ma?

Pytanie w którym miejscu mogło nastąpić uszkodzenie styku? Przy wtyczce czy raczej przy sondzie lub w sondzie?

Na pewno poszedł obwód bo kontrolka zapala się przeważnie na nierównościach/dziurach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/#findComment-30631
Udostępnij na innych stronach

Najprędzej to we wtyczce sondy.

Ten czarny, sygnałowy.

Od grzałek jest inny błąd.

 

Mi się raz zdażyłe, że kabel od sondy łapał za wiatrak alternatora, nie zawsze, tylko właśnie, jak go bujnęło w stronę altka.

też miałem sondowe kłopoty chwilami.

Może u ciebie jest podobnie, może na przykład maglownicą przyciąłeś kabel, czy coś w tym stylu i się trzyma na włosku?

Może być też, że styki w kompie i wtyczce kompa wymagają czyszczenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35000-opel-astra-20-8v-c20ne-b%C5%82%C4%99dy-31-i-39/#findComment-30579
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności