Skocz do zawartości

Silnik Z22SE zrywające się łańcuchy rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jacekf1973

Sporo naczytałem się o zrywających łańcuchach w Vectrach b z początku produkcji z silnikiem Z22SE ale nic konkretnego. Nawet guru Gawlak przestrzegał przed kupnem Vectry z tym silnikiem bo pękają łańcuchy. Ja na tym silniku zrobiłem już ponad 100 tysięcy wszystkiego ma nakręcone prawie 300 tysięcy i jak do tej pory nie pękł. Jak więc można komuś odradzać zakup tego silnika skoro nie bardzo wie się dlaczego pękają w nich te łańcuchy. Poza tym w naszych salonach chyba nie było Vectr z tymi silnikami a za granicą przeprowadzane były akcje serwisowe polegające na wymianie tej dyszy. Swoją drogą widzę, że guru Gawlak bardzo dużo się udziela na tym forum choć wnioskując z jego wpisów często niema za wiele wiedzy praktycznej.

Wracam do tematu. Napisałem do Opla z prośbą o wyjaśnienie sprawy tych łańcuchów. Oto odpowiedź:

 

Szanowny Panie

 

Uprzejmie informujemy, ze otrzymalismy Pana maila z dnia 06/11/2010r. z pytaniem natury serwisowej.

Pragniemy poinformowac, ze problem o ktorym Pan wspominal ponizej dotyczyl tylko silnikow zbudowanych w fabryce w Kaiserslautern (nr silnika zaczyna sie od 11 - Z22SE 11xxxxxx).

Silnik w Pana samochodzie pochodzi z fabryki z Tonewanda Z22SE TA010412 i ten problem go nie dotyczy.

 

Z wyrazami szacunku

Franciszek Szelag

Dzial Obslugi Klienta GM

 

Tak więc wygląda problem tych zrywających się łańcuchów. Nie jest to żadna tragedia tylko wada i to w jednym zakładzie produkcyjnym.

Pozdrawiam

 

przesunąłem temat/zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35127-silnik-z22se-zrywaj%C4%85ce-si%C4%99-%C5%82a%C5%84cuchy-rozrz%C4%85du/
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałeś coś o jakiejś dyszy, może rozwiń temat do poza kilkoma zdaniami i bełkotem od GM nie widzę żadnego wyjaśnienia "dlaczego łańcuchy pękają"...

 

Gość jacekf1973

Przepraszam za ogólnikowość. Dla mnie jako właściciela dwóch aut z tym silnikiem i wertowaniu sieci w poszukiwaniu informacji na temat tego silnika wydaje się, że wszyscy wiedza o co chodzi.

Tu jest link do forum z informacjami o wadzie w tym silniku:

http://www.speedyelise.fora.pl/tuning-modyfikacje-i-naprawy,6/speedster-z22se-kampania-serwisowa-i-wymiana-rozrzadu,21.html

 

No i teraz wszystko jasne :spoko:

 

jacekf1973, napiszę tak się ciesz że ci nic się nie stało,

silnik z22se to chyba najbardziej nieudany silnik opla,

zapytasz dlaczego???

1. wadliwe łańcuchy rozrzadu, wg nr vin,

2. pomysł sobie dlaczego tak szybko opel wycofał sie ze stosowania tego silnika??? nie muszę odpowiadać.

3. aluminiowy blok i głowica - takiego rozwiązania nie poleci nikt

poza tym czy masz widzę, co działo sie przez pierwsze 200kkm twojego auta?? może masz już silnik po remoncie

 

widze ze kolega opiera sie na swoim doswiadczeniu

i pismie od GM (sorry ale nawet w GM nie wiedza wielu rzeczy)

powodzenia w takim razie

wpadasz na forum

ciskasz komus od guru

nie wiedzac

kto to nawet jest i co robi

zapraszam na forum vectra unlimited

tam sie naczytasz

czemu pekaja lancuchy i do ktorego numeru silnika jest ta wada

podane przez bylego mechanika salonu opla Rav'a

z ktorego rak wyjechalo wiele aut znanych na forach opla

 

a o moja wiedze praktyczna sie nie martw

mam ja na wystarczajacym poziomie

nie podpieram sie wiedza z ASO

tylko zdobyta przez wiele lat pracy nad swoimi autami

oraz wielu klubowiczy i uzytkownikow korzystajacych z moich uslug

te osoby ktore mnie znaja o tym wiedza

 

 

jeszcze raz pojedziesz w ten sposob

a dowale bana za obraze mojej osoby

 

 

punktow na forum nie zdobywa sie za pisanie o kwiatkach

tylko za porady ktore przyniosly efekty

sama liczba 705 mowi sama za siebie

i chyba jest wystarczajacym wyznacznikiem wiedzy jaka posiadam

 

Guru Gawlak :lol:

Właśnie zamknąłeś sobie drogę do porad od Pawła.

Pewnie i tu i na forach viki :lol:

Masz przechlapane :help:

 

  • 1 rok później...
Gość Magnus-Marcel

Witam mam Vectrę C 2,2L 147KM 2002r. Z22SE. Wadliwe rozrządy :!: występują w silnikach do nr 11065400, a po tym numerze są zmodernizowane i udoskonalone. :rolleyes::spoko:

 

Witam mam Vectrę C 2,2L 147KM 2002r. Z22SE. Wadliwe rozrządy :!: występują w silnikach do nr 11065400, a po tym numerze są zmodernizowane i udoskonalone. :rolleyes::spoko:

witam

gdzie mam szukać tego numeru?

Na silniku czy na tablice gdzieś na karoseri

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności