Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 po odpaleniu silnik wkręca się na wysokie obroty i świeci pomarańczowa kontrolka .Jest to błąd 21.wymieniłem czujnik położenia przepustnicy i jest to samo.Co może byc innego ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-b%C5%82%C4%85d-21-wysokie-wolne-obroty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Najpierw psiknij czymś do wtyczki czujnika, następnie przeleć się po kablach od niego czy nie ma jakiegoś zwarcia, czy przerwy. Może też być urwany przewód masowy, brązowy, jest on dokręcony przy rozrządzie w głowicę od strony alternatora(u mnie w x14sz był właśnie tam).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-b%C5%82%C4%85d-21-wysokie-wolne-obroty/#findComment-326614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Witam Interpretacja kodu nr 21 - Zwarcie do masy - Uszkodzenie potencjometru położenia przepustnicy - Usterka modułu sterującego - Sprawdzić podłączenie - Sprawdzić potencjometr, ew. wymienić - Wymienić moduł sterujący Sprawdź połączenia potencjometru i modułu pod względem zwarć itp. [ Dodano: Czw Cze 21, 2007 21:20 ] ja37, ciekawe kto był pierwszy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-b%C5%82%C4%85d-21-wysokie-wolne-obroty/#findComment-326613 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 do wtyczki psikałem wd40 juz wcześniej .Przewody raczej sa całe bo ciągnołem za nie i nie wychdziły z wiązki.Przewód masowy jest cały i jest przykręcony przy rozrządzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-b%C5%82%C4%85d-21-wysokie-wolne-obroty/#findComment-326610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 A może linkę gazu masz naciągniętą ? A jak przygazujesz parę razy, to obroty nie normują się ? wkręca się na wysokie obrotyA mniej więcej na ile się wkręca ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-b%C5%82%C4%85d-21-wysokie-wolne-obroty/#findComment-326608 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 linka gazu jest lużna .z tym problemem walczę już dłuższy czas.Dzisiaj padał deszcz może gdzieś dostała się wilgoc ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-b%C5%82%C4%85d-21-wysokie-wolne-obroty/#findComment-326602 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Skoro walczysz z problemem od dłuższego czasu, to "dzisiejszy deszcz" raczej nie ma na to wpływu. No chyba że problem występuje tylko wtedy gdy pada deszcz. Możesz też sprawdzić wężyki i rurki podciśnieniowe. PS. Nie napisałeś do ilu się wkręca i czy się stabilizuje po pewnym czasie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-b%C5%82%C4%85d-21-wysokie-wolne-obroty/#findComment-326529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 witam dzisiaj ponownie.dzisiaj autko wariowało dokładnie.najpierw wchodziło na wysokie obroty po jakims czasie obroty spadały [lampka cały czas świeci po odpaleniu silnika].Był nawet moment że kontrolka zgasła ale silnik dalej chdzi jak mu się podoba.z wilgocią to chyba zbieg okoliczności bo dzisiaj nie pada.mam pytanie do "Dużego"jak sprawdzic moduł sterujący?przewody podciśnieniowe sprawdziłem , są dobre.myśle że problem leży po stronie elektroniki skoro kontrolka gasnie i ponownie się zapala.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-b%C5%82%C4%85d-21-wysokie-wolne-obroty/#findComment-326513 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 jak sprawdzic moduł sterujący?Trzeba się skupić na błędzie nr 21. Potrzebny Ci będzie miernik. Najpierw wyjmij wtyczkę z potencjometru przepustnicy i zmierz napięcie. We wtyczce pomiędzy stykami A i B powinieneś mieć ok. 5V (przy włączonym zapłonie). Następnie włóż wtyczkę i zmierz napięcie pomiędzy masą (np. korpus silnika lub "-" akumulatora) a niebieskim przewodem wtyczki. Musisz się wbić w ten przewód np. szpilką. Tu napięcie powinno być na poziomie ok. 0,2V. Po uruchomieniu silnika napięcie nie powinno się zmienić.Jeżeli pomiary źle wychodzą, to sprawdź czy wtyczki od ECU nie są zaśniedziałe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-b%C5%82%C4%85d-21-wysokie-wolne-obroty/#findComment-326272 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 ztrob tak jak pisze duzy dobry pomysl Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3519-x14nz-b%C5%82%C4%85d-21-wysokie-wolne-obroty/#findComment-326228 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.