Skocz do zawartości

x14nz błąd 21 wysokie wolne obroty


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

po odpaleniu silnik wkręca się na wysokie obroty i świeci pomarańczowa kontrolka .Jest to błąd 21.wymieniłem czujnik położenia przepustnicy i jest to samo.Co może byc innego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw psiknij czymś do wtyczki czujnika, następnie przeleć się po kablach od niego czy nie ma jakiegoś zwarcia, czy przerwy.

Może też być urwany przewód masowy, brązowy, jest on dokręcony przy rozrządzie w głowicę od strony alternatora(u mnie w x14sz był właśnie tam).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Interpretacja kodu nr 21

- Zwarcie do masy

- Uszkodzenie potencjometru położenia przepustnicy

- Usterka modułu sterującego

- Sprawdzić podłączenie

- Sprawdzić potencjometr, ew. wymienić

- Wymienić moduł sterujący

 

Sprawdź połączenia potencjometru i modułu pod względem zwarć itp.

 

[ Dodano: Czw Cze 21, 2007 21:20 ]

ja37, ciekawe kto był pierwszy ? ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

do wtyczki psikałem wd40 juz wcześniej .Przewody raczej sa całe bo ciągnołem za nie i nie wychdziły z wiązki.Przewód masowy jest cały i jest przykręcony przy rozrządzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A może linkę gazu masz naciągniętą ? A jak przygazujesz parę razy, to obroty nie normują się ?

wkręca się na wysokie obroty

A mniej więcej na ile się wkręca ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Skoro walczysz z problemem od dłuższego czasu, to "dzisiejszy deszcz" raczej nie ma na to wpływu. No chyba że problem występuje tylko wtedy gdy pada deszcz.

Możesz też sprawdzić wężyki i rurki podciśnieniowe.

 

PS. Nie napisałeś do ilu się wkręca i czy się stabilizuje po pewnym czasie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam dzisiaj ponownie.dzisiaj autko wariowało dokładnie.najpierw wchodziło na wysokie obroty po jakims czasie obroty spadały [lampka cały czas świeci po odpaleniu silnika].Był nawet moment że kontrolka zgasła ale silnik dalej chdzi jak mu się podoba.z wilgocią to chyba zbieg okoliczności bo dzisiaj nie pada.mam pytanie do "Dużego"jak sprawdzic moduł sterujący?przewody podciśnieniowe sprawdziłem , są dobre.myśle że problem leży po stronie elektroniki skoro kontrolka gasnie i ponownie się zapala.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jak sprawdzic moduł sterujący?

Trzeba się skupić na błędzie nr 21. Potrzebny Ci będzie miernik. Najpierw wyjmij wtyczkę z potencjometru przepustnicy i zmierz napięcie. We wtyczce pomiędzy stykami A i B powinieneś mieć ok. 5V (przy włączonym zapłonie). Następnie włóż wtyczkę i zmierz napięcie pomiędzy masą (np. korpus silnika lub "-" akumulatora) a niebieskim przewodem wtyczki. Musisz się wbić w ten przewód np. szpilką. Tu napięcie powinno być na poziomie ok. 0,2V. Po uruchomieniu silnika napięcie nie powinno się zmienić.

Jeżeli pomiary źle wychodzą, to sprawdź czy wtyczki od ECU nie są zaśniedziałe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności