Gość lord_wiader Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 ja37 zarówno w układzie dolotowym jak i w wydechowym występują tak zwane zjawiska falowe. O co chodzi? Najprościej mówiąc w pewnym zakresie obrotów gazy w układzie dolotowym i wydechowym są "samoczynnie" wciągane, lub wypychane z silnika, można to porównać do rezonatora Helmholtza w obudowach głośnikowych typu BassReflex. Im dłuższy tunel (w tym przypadku układ dolotowy) tym rezonans występuje przy niższej częstotliwości, czyli przy mniejszych obrotach, ale piszesz, że auto zgubiło dół. O jakie obroty konkretnie chodzi? Aby zachować tę samą częstotliwośc rezonansową układu dolotowego musiałbyś zwiększyć jego średnicę. PS. A nie mówiłem, że stożek w zderzaku to zły pomysł !!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3524-co-zrobi%C4%87-z-dolotem/page/2/#findComment-326486 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cr2sher Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 zibi, nie jestem pewnien czy jakby sie krecil to by weszlo wiecej powietrza, moze i tak ale moglyby wystapic efekty uboczne tzn. wiatrak podlaczony na 12V ma jakas tak ilosc obrotow na min kiedy jest osadzony w jakims pomieszczeniu, natomiast filtr dodatkowo zaciaga powietrze wiec wiatram moglby sie krecic z duzo wieksza predkoscia a po za tym idzie moglby sie przepalic, zepsuc (zalezne od wiatraka), tak samo efekt krecenia sie wiatraka moglby powodowac przeszkode w dolocie powietrza. Chyba jedynym wyjsciem byloby umieszczenie wiatraka w jakiejs obudowie i swobodne jego obracanie sie w miare zwiekszania sie ilosci powietrza zasysanego przez filtr. P.S. Jezeli sie myle to poprawcie:P   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3524-co-zrobi%C4%87-z-dolotem/page/2/#findComment-326449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 cr2sher,o to mi chodzilo,bo nie pisałem o podłączeniu do prądu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3524-co-zrobi%C4%87-z-dolotem/page/2/#findComment-326448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 23 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2007 cr2sher , zibi, czy chodzi o tzw turbinę kowalskiego?! Słyszałem, że coś takiego ludzie próbowali stosować w fiatach 126p. Osobiście uważam, że taki patent wręcz zmniejszy osiągi silnika, gdyż zwiększy opory powietrza w układzie dolotowym. Wydajnośc dobrych wentylatorów 80x80mm sięga max 1m^3 na minutę. Silnik wolnossący pojemności 1,6L w ciągu 1minuty zasysa przy 2000obr/min ok 1,6m^3 powietrza... Wkręcając silnik na obroty wiatrak mógłby się szybko zatrzeć lub spalić (napięcie w instalacji jest wyższe od nominalnego i wiatrak będzie pracował z mocą o 40% wyższą od nominalnej), lub nawet łopatki wirnika mogły by się rozpaść i przy okazji zdemolować przepływomierz, przepustnicę i mże jeszcze zawory i ich gniazda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3524-co-zrobi%C4%87-z-dolotem/page/2/#findComment-326410 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Duży, fotki i inne informacje masz tu: http://forum.opel24.com/swap-corsy-14-na-c20ne-vt5246,40.htm?sid=729cbc73f8075a47a13a134632e4b20a#72646   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3524-co-zrobi%C4%87-z-dolotem/page/2/#findComment-326369 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 LORD_WIADER chyba ma raczej napewno rację. Ja bym tam nic nie wstawiał. A jak się zrobi kuku...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3524-co-zrobi%C4%87-z-dolotem/page/2/#findComment-326320 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Zrób dziurę w masce i postaw filtr w pionie Będziesz miał parowóz A nie możesz skrócić tego łącznika który jest za przepływką ? Wtedy można popchnąć ją w stronę grodzi. A przed nią ewentualnie dać kolano (nawet z takiej złączki jaka jest za przepływką) i skręcić w prawo. Czyli stożek będzie "leżał" na gumowym wężu wodnym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3524-co-zrobi%C4%87-z-dolotem/page/2/#findComment-326311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 najlepszym sposobem byłoby chyba zrobienie wlotu na masce do tego stożek można by było włożyć w jakąś puchę żeby powietrze niego leciało tylko z tego wlotu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3524-co-zrobi%C4%87-z-dolotem/page/2/#findComment-326266 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cr2sher Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Wlot w masce jest napewno dobrym pomyslem ale trzeba takze rozwazyc jeszcze jedna rzecz, w jaki sposob zabezpieczyc filtr zeby nie dostawala sie do niego woda, wiadomo ze filtr storzkowy nie moze byc mokry, a przez dolot w masce zawsze moze wleciec woda, znajac nasze Polskie drogi czesto widac jak auto z chowa sie pod fala wody z nadjezdzajacego z naprzeciwka auta, jak filtr jest zamontowany w miejscu oryginalnego dostep wody do tego miejsca jest ogranoczony do minimum (chyba ze jak w przypadku Grzeska wodo przedostaje sie przez szczeline miedzy maska a swiatlem)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3524-co-zrobi%C4%87-z-dolotem/page/2/#findComment-326259 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.