Gość robertk-g Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Witam wszystkich. W tym temacie chciałbym wtrącić swoje trzy grosze w kwestii wynalazku zwanego blosem. Otórz miałem przyjemność zmontowania go w mojej astrze i chciałbym podzielić się moimi wrażeniami z użytkowania. Więc zacznijmy od początku. Montaż wykonałem sam zastępując tradycyjny mikser. Trwało to może z 20 min. Wstępną regulację wykonałem tak jak w instrukcji czyli wykręciłem to największe pokrętło od regulacji dawki gazu o 2,5 obrotu od max wkręconej pozycji, mała śrubka od regulacji dawki dla wolnych obrotów też wg producenta ( bodajże 1,5 obr. ). Pierwsze wrażenie po jeździe testowej-auto całkowicie się odmuliło, kręci się do samego końca a nawet dalej. Jadąc z dużą prędkością 130-150km/h wrzucam luz i silnik normalnie schodzi z obrotów, wskazóweczka obrotomierza staje idealnie pod kreską 1000 obr/min ( czyli tak jak powinna, nie mniej, nie więcej ). Naprawdę chodzi jak dobrze zestrojona sekwencja, a kto wie czy nie nawet lepiej. Dokładniejszą regulację wykonałem u znajomego w warsztacie na analizatorze, z tym że powiem tylko tyle że polegało to jedynie na ustawieniu dawki gazu dla wolnych obrotów, ogólnie mieszanka była ustawiona idealnie. Co do spalania to mogę powiedzieć że dużo się nie zmieniło, zależy to od tego jak się jeździ. Nie chcę tu pisać że jakoś znacząco spadło czy wzrosło ( chociaż w moim przypadku jednak chyba minimalnie poszło w dół ). Jeszcze kwestia strzałów w kolektorze ssącym. Otóż na mikserze zdarzały się sporadycznie, ale zdarzały. Z blosem nie wystąpiły ani razu ( choć przewody WN nie są w jakimś rewelacyjnym stanie ). Podejrzewam że to zasługa odpowiedniej mieszanki paliwowo powietrznej w całym zakresie obrotów. Podsumowując jestem auto odzyskało moc tak jak przed montażem instalacji LPG, a na samym gazie zdecydowanie wzrosła. Zdecydowanie polecam to urządzenie i myślę że nawet jeśli spalanie komuś nie spadnie po jego montażu to i tak warto choćby z racji tego że auto zupełnie inaczej przyspiesza i się zachowuje. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertk-g Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Przesyłam dodatkowo link do filmu który nagrałem aby pokazać jak auto zachowuje się w czasie jazdy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30976 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Całkiem nieźle, jak na 8V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30972 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 mam pytanko , w vectrze b 2.0 16v w ecokiblu mam też ten p@#$%&ny gaz 2 gen. no i jest to totalna porażka , auto nie ma mocy , jest jakiś blos który pod to podpasuje ?? dopasowuje się go do instalacji, czy jest to uniwersalne ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30877 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Na mój chłopski rozum da sie podłaczyc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30818 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ventura Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Blos ile? 400zł Sekwencja w taniej konfiguracji 600-700zł? Warto zakładać blos raczej wątpię, że będzie lepiej i oszczędniej niż na sekwencji?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30704 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 ventura, szczerze to wolałbym założyć lepszego blos'a niż lipną sekwencje. Może i spalanie ciut większe ale mniej problemów technicznych bo tanie nie oznacza dobre (choć są wyjątki)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 kolego robertk-g czy montując blos silniczek krokowy (ten od gazu) zostawiłeś czy jest on wtedy już niepotrzebny ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ventura Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Zależy jak bardzo dobre bo same wtryski potrafią kosztować sporo np. hana h2000 ~120zł za sztukę. Instalację najlepiej kompletować samemu a nie z kitu jesli ma być wypas. Tu pierwsz lepszy z brzegu kit: http://allegro.pl/kme-diego-g3-sekwencja-4-cyl-valtek-alaska-120km-i1307508375.html oczywiście instalowanie samemu. Ja jestem właśnie w trakcie przejścia z 2gen na sekwencję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30652 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertk-g Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Sorry że dopiero teraz piszę, ale jakiś czas tu nie zaglądałem i szczerze mówiąc troszkę zapomniałem o tym temacie. Co silniczka krokowego od gazu to ja akurat go zdemontowałem, z parownika do blosa jest poprostu sam przewód a parownik ma dawkę odkręconą ma max. Czytałem gdzieś że niby może on zostać, ale szczerze mówiąc wolałem go nie zakładać żeby w żaden sposób nie kolidował z blosem. Jeżeli chodzi o montaż "blosika" w ecotecu to myślę że powinno się to udać bez problemu. Naprawdę montaż jest banalnie prosty i bez żadnego problemu można to zrobić we własnym zakresie, łącznie z regulacją. Wiem że jest wielu przeciwników blosa, ale ja mogę go szczerze polecić. Auto jeździ na nim naprawdę elegancko. Wiadomo że osiągami nigdy nie będzie to czysta benzyna, ale myślę że bardzo się do niej zbliża. Miałem do czynienia z sekwencjami, mój kolega miał takową w calibrze c20xe i za chimy nie mógł dojąć do ładu z wolnymi obrotami ( strasznie wolno z nich schodził silnik, lub zbyt mocno potrafiły spadać ). Swoją drogą że jedynym sposobem na regulację sekwencji jest podłączenie kompa ( tylko u gazownika, no chyba że ktoś takowy posiada-szczęściarz ). Na miejscu kolegi nawet chwili bym się nie zastanawiał nad kupnem blosa, bardzo dobra inwestycja. Z resztą w razie np. sprzedaży auta można go zdemontować i zachować do innego. dodano Zapomniałem o jeszcze jednym-spalanie. To norma że niektórzy mówią że z blosem zaczął więcej palić. Wynika to zapewne z tego że z racji odmulenia auta zaczyna się normalnie jeździć i wyżej kręcić, a nie jak emeryt. Z resztą z skwencją będzie to samo. scaliłem/daro Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-21990 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.