Skocz do zawartości

Blos w astrze Gsi C20ne


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. W tym temacie chciałbym wtrącić swoje trzy grosze w kwestii wynalazku zwanego blosem. Otórz miałem przyjemność zmontowania go w mojej astrze i chciałbym podzielić się moimi wrażeniami z użytkowania.

Więc zacznijmy od początku. Montaż wykonałem sam zastępując tradycyjny mikser. Trwało to może z 20 min. Wstępną regulację wykonałem tak jak w instrukcji czyli wykręciłem to największe pokrętło od regulacji dawki gazu o 2,5 obrotu od max wkręconej pozycji, mała śrubka od regulacji dawki dla wolnych obrotów też wg producenta ( bodajże 1,5 obr. ). Pierwsze wrażenie po jeździe testowej-auto całkowicie się odmuliło, kręci się do samego końca a nawet dalej. Jadąc z dużą prędkością 130-150km/h wrzucam luz i silnik normalnie schodzi z obrotów, wskazóweczka obrotomierza staje idealnie pod kreską 1000 obr/min ( czyli tak jak powinna, nie mniej, nie więcej ). Naprawdę chodzi jak dobrze zestrojona sekwencja, a kto wie czy nie nawet lepiej. Dokładniejszą regulację wykonałem u znajomego w warsztacie na analizatorze, z tym że powiem tylko tyle że polegało to jedynie na ustawieniu dawki gazu dla wolnych obrotów, ogólnie mieszanka była ustawiona idealnie. Co do spalania to mogę powiedzieć że dużo się nie zmieniło, zależy to od tego jak się jeździ. Nie chcę tu pisać że jakoś znacząco spadło czy wzrosło ( chociaż w moim przypadku jednak chyba minimalnie poszło w dół ). Jeszcze kwestia strzałów w kolektorze ssącym. Otóż na mikserze zdarzały się sporadycznie, ale zdarzały. Z blosem nie wystąpiły ani razu ( choć przewody WN nie są w jakimś rewelacyjnym stanie ). Podejrzewam że to zasługa odpowiedniej mieszanki paliwowo powietrznej w całym zakresie obrotów.

Podsumowując jestem auto odzyskało moc tak jak przed montażem instalacji LPG, a na samym gazie zdecydowanie wzrosła. Zdecydowanie polecam to urządzenie i myślę że nawet jeśli spalanie komuś nie spadnie po jego montażu to i tak warto choćby z racji tego że auto zupełnie inaczej przyspiesza i się zachowuje.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 23
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

mam pytanko , w vectrze b 2.0 16v w ecokiblu mam też ten p@#$%&ny gaz 2 gen. no i jest to totalna porażka , auto nie ma mocy , jest jakiś blos który pod to podpasuje ?? dopasowuje się go do instalacji, czy jest to uniwersalne ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30877
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica
ventura, szczerze to wolałbym założyć lepszego blos'a niż lipną sekwencje. Może i spalanie ciut większe ale mniej problemów technicznych bo tanie nie oznacza dobre :D (choć są wyjątki)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30702
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak bardzo dobre bo same wtryski potrafią kosztować sporo np. hana h2000 ~120zł za sztukę. Instalację najlepiej kompletować samemu a nie z kitu jesli ma być wypas.

 

Tu pierwsz lepszy z brzegu kit: http://allegro.pl/kme-diego-g3-sekwencja-4-cyl-valtek-alaska-120km-i1307508375.html

 

oczywiście instalowanie samemu. Ja jestem właśnie w trakcie przejścia z 2gen na sekwencję.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-30652
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość robertk-g

Sorry że dopiero teraz piszę, ale jakiś czas tu nie zaglądałem i szczerze mówiąc troszkę zapomniałem o tym temacie. Co silniczka krokowego od gazu to ja akurat go zdemontowałem, z parownika do blosa jest poprostu sam przewód a parownik ma dawkę odkręconą ma max. Czytałem gdzieś że niby może on zostać, ale szczerze mówiąc wolałem go nie zakładać żeby w żaden sposób nie kolidował z blosem. Jeżeli chodzi o montaż "blosika" w ecotecu to myślę że powinno się to udać bez problemu. Naprawdę montaż jest banalnie prosty i bez żadnego problemu można to zrobić we własnym zakresie, łącznie z regulacją. Wiem że jest wielu przeciwników blosa, ale ja mogę go szczerze polecić. Auto jeździ na nim naprawdę elegancko. Wiadomo że osiągami nigdy nie będzie to czysta benzyna, ale myślę że bardzo się do niej zbliża. Miałem do czynienia z sekwencjami, mój kolega miał takową w calibrze c20xe i za chimy nie mógł dojąć do ładu z wolnymi obrotami ( strasznie wolno z nich schodził silnik, lub zbyt mocno potrafiły spadać ). Swoją drogą że jedynym sposobem na regulację sekwencji jest podłączenie kompa ( tylko u gazownika, no chyba że ktoś takowy posiada-szczęściarz ). Na miejscu kolegi nawet chwili bym się nie zastanawiał nad kupnem blosa, bardzo dobra inwestycja. Z resztą w razie np. sprzedaży auta można go zdemontować i zachować do innego.

dodano

Zapomniałem o jeszcze jednym-spalanie. To norma że niektórzy mówią że z blosem zaczął więcej palić. Wynika to zapewne z tego że z racji odmulenia auta zaczyna się normalnie jeździć i wyżej kręcić, a nie jak emeryt. Z resztą z skwencją będzie to samo. ;)

scaliłem/daro

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35290-blos-w-astrze-gsi-c20ne/#findComment-21990
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności