Gość skalops Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 czy ktoś z was chłodzi turbinę? ja staram się to robić za każdym razem, w pracy się ze mnie śmieją i mówią że jestem nie normalny i że ktoś mi nagadał głupot z tym chłodzeniem. Oczywiście ja sie tym nie przejmuję i dalej z wystudzam turbo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35330-ch%C5%82odzenie-turbiny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 wiesz to zalezy ile czasu ja schładzasz, jesli jeździsz ostro to trzeba poswiecic troche czasu na schłodzenie turbo, jeśli delikatnie to praktycznie kilka-lub nascie sekund, ja np jesli dojeżdżam do celu, to staram sie 0,5-1 km wcześniej jechać b. delikatnie na niższych obr, i wtedy dojeżdżam i po kilku sekundach gasze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35330-ch%C5%82odzenie-turbiny/#findComment-31075 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Styl jazdy zalezy od temperamentu i zamożnosci kazdego kierowcy. W turbosprezarce sa osadzone na wspólnym wale dwa wirniki, umieszczone w dwóch oddzielnych obudowach. Wirniki sa napędzane energia spalin. Wał turbosprezarki osiaga predkość obrotowa do 300 000 obr/min. Turbospręzarka smarowana jest z układu smarowania silnika. Ja po przejechaniu dłuzszej odległosci pozostawiam silnik na wolnych obrotach z 15-30 sekund. Dla mnie wazna rzeczą jest dobry olej, gdyz tak jak pisze wyzej turbosprezarka jest smarowana z układu smarowania silnika i olej o dobrych parametrach i wymieniany na czas nie spływa całkowicie do miski olejowej tylko częściowo pozostaje na powierzchniach tracych. Po odpaleniu, przed ruszeniem pozostawiam silnik na wolnych obrotach z 20-30 sekund ( czas na zapiecie pasów, ustawienie lusterek i fotela, włączenie świateł) aby olej dotarł do łozysk turbosprezarki bo to one sa najbardziej narazone na zniszczenia, z braku odpowiedniego smarowania. W zimie ten czas wydłuzam 1-5 minut ( skrobanie szyb)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35330-ch%C5%82odzenie-turbiny/#findComment-31022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 skalops, ile czasu chlodzisz w jakim stylu i miejscu jazdy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35330-ch%C5%82odzenie-turbiny/#findComment-31010 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Nie wiem jak reszta ale ja za kazdym razem przed zgaszeniem trupa czekam 0,5-1 minute i gdzieś mam że ktoś się z tego śmieje....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35330-ch%C5%82odzenie-turbiny/#findComment-30978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skalops Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 chłodzę go z 1 minutę, do pracy mam 24 km, styl jazdy zależy od dnia ale zazwyczaj go zbyt nie cisnę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35330-ch%C5%82odzenie-turbiny/#findComment-30853 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 no to turbina ni ejest nagrzana, a tylko rozkrecona wtedy warto poczekac 15sek az przestanie krecic... jak bedziel lecial autostrada 100km z 3000 obr/min wtedy mozn amowic o chlodzeniu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35330-ch%C5%82odzenie-turbiny/#findComment-30811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Przestanie się kręcić jak wyłączysz silnik Oczywiście warto chłodzić turbinę po dłuższej czy ostrzejszej jeździe. Albo po prostu tak jak napisał Robert - ostatnie 2km przed celem jechać na wolniejszych obrotach i już się schładza. Dodatkowo w DTI nie masz zmiennej geometrii, więc i turbo nie jest tak awaryjne i przesadnie dbać o nie nie trzeba jak to jest w przypadku VNT.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35330-ch%C5%82odzenie-turbiny/#findComment-30808 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Przestanie się kręcić jak wyłączysz silnik chlodzenie tez a wy co z marszu stajecie deba i od razy wylaczacie silnik? nie parkujecie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35330-ch%C5%82odzenie-turbiny/#findComment-30764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robo112 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Przestanie się kręcić jak wyłączysz silnik chlodzenie tez a wy co z marszu stajecie deba i od razy wylaczacie silnik? nie parkujecie? a ty parkujesz?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35330-ch%C5%82odzenie-turbiny/#findComment-30499 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.