Skocz do zawartości

chłodzenie turbiny


Gość skalops

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktoś z was chłodzi turbinę? ja staram się to robić za każdym razem, w pracy się ze mnie śmieją i mówią że jestem nie normalny i że ktoś mi nagadał głupot z tym chłodzeniem. Oczywiście ja sie tym nie przejmuję i dalej z wystudzam turbo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz to zalezy ile czasu ja schładzasz, jesli jeździsz ostro to trzeba poswiecic troche czasu na schłodzenie turbo, jeśli delikatnie to praktycznie kilka-lub nascie sekund,

ja np jesli dojeżdżam do celu, to staram sie 0,5-1 km wcześniej jechać b. delikatnie na niższych obr, i wtedy dojeżdżam i po kilku sekundach gasze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styl jazdy zalezy od temperamentu i zamożnosci kazdego kierowcy.

W turbosprezarce sa osadzone na wspólnym wale dwa wirniki, umieszczone w dwóch oddzielnych obudowach. Wirniki sa napędzane energia spalin. Wał turbosprezarki osiaga predkość obrotowa do 300 000 obr/min. Turbospręzarka smarowana jest z układu smarowania silnika.

Ja po przejechaniu dłuzszej odległosci pozostawiam silnik na wolnych obrotach z 15-30 sekund.

Dla mnie wazna rzeczą jest dobry olej, gdyz tak jak pisze wyzej turbosprezarka jest smarowana z układu smarowania silnika i olej o dobrych parametrach i wymieniany na czas nie spływa całkowicie do miski olejowej tylko częściowo pozostaje na powierzchniach tracych. Po odpaleniu, przed ruszeniem pozostawiam silnik na wolnych obrotach z 20-30 sekund ( czas na zapiecie pasów, ustawienie lusterek i fotela, włączenie świateł) aby olej dotarł do łozysk turbosprezarki bo to one sa najbardziej narazone na zniszczenia, z braku odpowiedniego smarowania. W zimie ten czas wydłuzam 1-5 minut ( skrobanie szyb)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to turbina ni ejest nagrzana, a tylko rozkrecona

wtedy warto poczekac 15sek az przestanie krecic...

jak bedziel lecial autostrada 100km z 3000 obr/min wtedy mozn amowic o chlodzeniu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestanie się kręcić jak wyłączysz silnik :D

 

Oczywiście warto chłodzić turbinę po dłuższej czy ostrzejszej jeździe. Albo po prostu tak jak napisał Robert - ostatnie 2km przed celem jechać na wolniejszych obrotach i już się schładza. Dodatkowo w DTI nie masz zmiennej geometrii, więc i turbo nie jest tak awaryjne i przesadnie dbać o nie nie trzeba jak to jest w przypadku VNT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności