Skocz do zawartości

Gdzie jest zawór EGR vectra c 2.0 dti i jak go czyścić???


Gość kaniucha

Rekomendowane odpowiedzi

Ok dzieki wielkie juz sobie poradze musialem znac wszystkie mozliwe opcje bo nie moge auta zostawic w warsztacie na pare dni bo do pracy mam 70 km a auto juz wogule nie ma ducha jeszcze raz dzieki wszystkim za rady pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość kaniucha

Dziś zauważyłem jedną rzecz odnośnie tej głośnej pracy silnika i dziwnego zrywania turbiny. Mianowicie:

Chodzi o siłownik klap wirowych, podczas przegazowywania wogóle się nie porusza, podciśnienie jest ok, po odłączeniu wężyka od podciśnienia od tego siłownika i rozruszania go ręką i ponownemu podłączeniu podciśnienia zaczyna cicho terkotać elektrozawór sterujący chyba ciśnieniem doładowania turbiny i wtedy silnik ładnie pracuje odczuwalnie lepiej przyspiesza, ale po przejechaniu paru km wszystko wraca do "normy" :?:

1. Te objawy wskazują na uszkodzenie któregoś z tych zaworów tylko którego?:beer: Siłownika klap czy którego z elektrozaworów, dodam że są dwa?:beer:

Pomocy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, ja czyściłem ostatnio zawór EGR i zauważyłem dziś że na gumowej róże która montowana jest na zacisk, że jest mokra tak jak by sadze z olejem. Możliwe że za słabo dokręciłem EGR bo uszczelkę na 100% założyłem. Nie wiem co jest trochę mnie to nie pokoi.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość kaniucha

A co kolega rozumie pod pojeciem "zrywanie turbiny"? , wyłącza się?

 

Zerwanie mam na myśli uruchomienie się turbiny, ale to podobno normalny objaw w tym silniku. Natomiast zauważyłem ostatnio że pompa vacum trochę olejem sika co za tym idzie pewnie podciśnienie słabsze i mniejsze jest doładowanie turbiny. martwi mnie jeden fakt z którym nikt nie może sobie poradzić, ni raz już o tym pisałem, mianowicie : jargotasnie silnika jak się nagrzeje, owe jargotanie występuje jak turbina się załącza, wszystko wygląda tak jakby coś ze sobą nie grało, nie synchronizowało się. Mam też delikatne wycieki oleju spod kolektora ssącego czy to może mieć jakiś wpływ na pracę silnika i układu zasilania. Dodam, że silnik zaraz po uruchomieniu ładnie chodzi, cicho, jak się nagrzeje to wtedy zaczynają się owe problemy.

Może jakieś pomysły co z tym zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

w 2,0 dti są dwa zawory egr jeden jest na podciśnienie wystarczy go wyciągnąć i wymyć a jeżeli chodzi o elektryczny to jest problem bo trzeba wyczyścić wejście do kolektora i sam egr trzeba zdjąć plastykową nakładkę tylną egra i sprawdzić czy się nie zacina jeżeli się zacina najbardziej lubi się zacinać jak jest ciepły ja bardzo długo myłem go wd40 narazie mi puścił bo przed w czsie jazdy po nagrzaniu się zimny zacinał a jak był zimny chodził i jeszcze jeżeli ktoś ma podciśnieniowy egr to trzeba sprawdzić czy trzyma podciśnienie ja sprawdzałem ustami jak miałem stary typ

Edytowane przez zbyszek670
usunąłem cytowanie ostatniego postu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A ja chcialbym sie dowiedziec jak odlaczyc te przewody od egr zeby sie plyn chlodniczy nie wylewal. Jest na to jakis sposob? Auto kopci na bialo jak stary jelcz i co jakis czas wystepuje takie pojedyncze szarpniecie. W dodatku obroty minimalnie faluja caly czas

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności