Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miłośników forum

 

Chciałbym rozwiązać swój problem który polega na braku ogrzewania w mojej meriwie>

Dlatego postanowiłem do was napisać co się dzieje?

Wiec tak to wygląda :lol: Moja Mery posiada klimatronic i gdy go włączę nawet na HI to dmucha zimnym powietrzem lub ledwo ciepłym lub buchnie chwile ciepłym i za chwilę dmucha zimno na funkcji ECO troszkę lepiej do wygląda ale zaraz szyby parują nie wiedzieć czemu?

Odwiozłem auto do mechanika podłączył do komputera ale nic nie stwierdził tzn nic co mógł by wyświetlać jakiś bład lub coś innego !!!Dlatego mechanik stwierdził ze jest nagrzewnica zatkana!:D!!

Ja wymieniłem płyn chłodniczy i płukałem układ środkiem do odkamieniania !!Temperatura na pokładzie utrzymuje się na poziomie 85 stopni węże do nagrzewnicy są ciepłe chłodnica nawet bardzo bo jak że by inaczej poziom płynu jest ok Dziwi mnie jedna sprawa jak odkręcę korek od zbiornika wyrównawczego to nic nie syczy jak bym odkręcił na zimnym.Może układ zapowietrzony nie wiem czy sam sie odpowietrza czy jest odpowietrznik ale gdzie?

Panowie co może być jeszcze powodem???Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że płucząc układ odkamieniaczem rozszczelniłeś gdzieś układ chłodzenia o czym świadczy brak ciśnienia po odkręceniu korka na gorącym silniku, ja już tak kiedyś załatwiłem chodnice i musiałem kupić nową i od tamtej pory już wiem że nie płucze się żadnymi wynalazkami układu chłodzenia gdyż powoduje to więcej straty niż pożytku, musisz sprawdzić czy nie masz gdzieś wycieku, jeśli puszcz na nagrzewnicy to może być w kabinie zapach płynu lub mokre dywaniki pod deską, sprawdź jeszcze wąż zwrotny z nagrzewnicy czy jest równie gorący jak doprowadzający,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam podobny problem tzn moja meriva po przejechaniu ok.10 km w temp - 10 stopni zaczyna dmucha letnim powietrzem ale w kabinie jest zimno. Zdarza się że cały czas jest zimne powietrze , nie wiem co jest grane samochodem jeżdżę kilka dni niedawno go kupiłem, od czego zacząć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ukladu nie trzeba odpowietrzac, dodaj pare razy gazu ostrzej.

Co do srodkow do czyszczenia, one nie psuja niczego jedynie ujawniaja ukryte problemy.

 

Musialbys sprawdzic cisnienie w ukladzie. Mozesz pojechac do mechanika, albo sam kupic taka pompke ktora dokrecasz zamiast kurka do zbiornika z plynem chlodniczym, tworzysz cisnienie i sprawdzacz czy sie utrzymuje. Jak jest przeciek to zobaczysz jak i skad zacznie leciec plyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK Postaram się namierzyć wyciek może uda mi się to domowymi sposobami.Dodaje że od wymiany płynu nic nie dolewałem i nie zauważyłem jakiegoś ubytku płynu.GRZEGORZ napisz jak tam postępy w walce z Gangreną :beer:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wsystkich właścicieli Merivki.

 

Problem z ogrzewaniem w przypadku posiadania Climatronica jest banalny.

Na 90% jest to wytarty plastikowy trzpień który łączy klapkę mieszalnika powietrza (zimne/ciepłe) ze sterującym nią silniczkiem.

 

Trzeba rozebrać (uważnie) całe to plastikowe ustrojstwo zwane climatronic i jakimś sposobem

naprawić to wadliwe łączenie.

 

Jest tam po prostu otwór sześciokątny w który wchodzi trzpień o takim samym przekroju i to właśnie się wyciera.

 

U mnie dodatkowo pękł tenże otwór.

Zacisnąłęm go opaską typu zip i zakleiłem kropelką.

Było to na wiosnę tego roku i do dziś działa.

 

Co może pomóc w diagnozie że to na pewno ten element:

- nagrzewnica na gorącym silniku jest równięż gorąca a powietrze z kratek zimne,

- silniczek sterujący klapką działa,

- czasem na wertepach niespodziewanie buchnie z kratek gorące powietrze,

- z kratek leci ledwo letnie powietrze ale cieplejsze niż zewnętrzne.

 

Aby dostać się do tego ustrojstwa zdemontowałem po kolei:

1. schowek

2. plastiki dookoła niego i z tunelu od strony pasażera

3. wentylator.

 

-- w tym momenicie można się przekonać czy ruch silniczka powoduje ruch klapki mieszającej powietrze - przestawiamy temperaturę z low na high i obserwujemy.

Jeżeli klapka się nie rusza to zdejmujemy cały ten zabawkowo-plastikowy badziew z krzywkami i silniczkami sterującymi.

Mnie się to wszystko rozleciało przy demontażu i się przeraziłem ale okazało się że nie da się tego inaczej złożyć niż było.

 

Pozdrawiam i życzę udanej naprawy.

 

Dodam jeszcze że w ASO chcieli całe sterowanie Climatronica wymienić łącznie z panelem.

Cena zwaliła mnie z nóg i zacząłem sam grzebać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wygląda na to że płucząc układ odkamieniaczem rozszczelniłeś gdzieś układ chłodzenia o czym świadczy brak ciśnienia po odkręceniu korka na gorącym silniku, ja już tak kiedyś załatwiłem chodnice i musiałem kupić nową i od tamtej pory już wiem że nie płucze się żadnymi wynalazkami układu chłodzenia gdyż powoduje to więcej straty niż pożytku, musisz sprawdzić czy nie masz gdzieś wycieku, jeśli puszcz na nagrzewnicy to może być w kabinie zapach płynu lub mokre dywaniki pod deską, sprawdź jeszcze wąż zwrotny z nagrzewnicy czy jest równie gorący jak doprowadzający

Czesć wam mam pytanko do cezar5 u mnie też są problemy z ogrzewaniem. Po przejechaniu 10km dopiero jest ciepło w samochodzie,ale pod nogami kierowcy w dywanikach jest sporo wody czy płynu nie wiem z kad to jest.poradź kolego co mam zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą

 

W 90% jest to problem z tą klapką sterującą przepływem ciepłego powietrza.

 

Najczęściej uszkadza się ośka lub silnik sterujący ( tu uwaga, zła wiadomość - nowy 450zł )

 

czasami w autach po wypadku pęka ośka, lub pęka konsola w której zamocowana jest ośka i ośka wyskakuje z silniczka

 

tu macie foto tego ustrojstwa ???

 

http://images31.fotosik.pl/444/a87318fca7a535afmed.jpg

 

a87318fca7a535afmed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Merive z 2003 1,6 i klimatronika,miałem podobny problem kontrola w serwisie wykazywała że nie ma usterek a ogrzewanie w zimie a klima w lecie słabo działała.W międyczasie po 7 latach użytkowania niestety padł mi akumlator i jakie było moje zdziwienie gdy po wymianie akumlatora wszystko wróciło do normy.Może trzeba w podobnych przypadkach odłączyć zasilanie zresetować komputer i powinno wrócić wszystko do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ten silnik ale kreci się o te 90 stopni jest może jeszcze jakiś inne po lewej stronie od kierownicy?

Michnik kolego jak to robiłeś udziel bardziej szczegółowych informacji!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.