Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miłośników forum

 

Chciałbym rozwiązać swój problem który polega na braku ogrzewania w mojej meriwie>

Dlatego postanowiłem do was napisać co się dzieje?

Wiec tak to wygląda :lol: Moja Mery posiada klimatronic i gdy go włączę nawet na HI to dmucha zimnym powietrzem lub ledwo ciepłym lub buchnie chwile ciepłym i za chwilę dmucha zimno na funkcji ECO troszkę lepiej do wygląda ale zaraz szyby parują nie wiedzieć czemu?

Odwiozłem auto do mechanika podłączył do komputera ale nic nie stwierdził tzn nic co mógł by wyświetlać jakiś bład lub coś innego !!!Dlatego mechanik stwierdził ze jest nagrzewnica zatkana!:D!!

Ja wymieniłem płyn chłodniczy i płukałem układ środkiem do odkamieniania !!Temperatura na pokładzie utrzymuje się na poziomie 85 stopni węże do nagrzewnicy są ciepłe chłodnica nawet bardzo bo jak że by inaczej poziom płynu jest ok Dziwi mnie jedna sprawa jak odkręcę korek od zbiornika wyrównawczego to nic nie syczy jak bym odkręcił na zimnym.Może układ zapowietrzony nie wiem czy sam sie odpowietrza czy jest odpowietrznik ale gdzie?

Panowie co może być jeszcze powodem???Proszę o pomoc.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że płucząc układ odkamieniaczem rozszczelniłeś gdzieś układ chłodzenia o czym świadczy brak ciśnienia po odkręceniu korka na gorącym silniku, ja już tak kiedyś załatwiłem chodnice i musiałem kupić nową i od tamtej pory już wiem że nie płucze się żadnymi wynalazkami układu chłodzenia gdyż powoduje to więcej straty niż pożytku, musisz sprawdzić czy nie masz gdzieś wycieku, jeśli puszcz na nagrzewnicy to może być w kabinie zapach płynu lub mokre dywaniki pod deską, sprawdź jeszcze wąż zwrotny z nagrzewnicy czy jest równie gorący jak doprowadzający,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam podobny problem tzn moja meriva po przejechaniu ok.10 km w temp - 10 stopni zaczyna dmucha letnim powietrzem ale w kabinie jest zimno. Zdarza się że cały czas jest zimne powietrze , nie wiem co jest grane samochodem jeżdżę kilka dni niedawno go kupiłem, od czego zacząć?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ukladu nie trzeba odpowietrzac, dodaj pare razy gazu ostrzej.

Co do srodkow do czyszczenia, one nie psuja niczego jedynie ujawniaja ukryte problemy.

 

Musialbys sprawdzic cisnienie w ukladzie. Mozesz pojechac do mechanika, albo sam kupic taka pompke ktora dokrecasz zamiast kurka do zbiornika z plynem chlodniczym, tworzysz cisnienie i sprawdzacz czy sie utrzymuje. Jak jest przeciek to zobaczysz jak i skad zacznie leciec plyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK Postaram się namierzyć wyciek może uda mi się to domowymi sposobami.Dodaje że od wymiany płynu nic nie dolewałem i nie zauważyłem jakiegoś ubytku płynu.GRZEGORZ napisz jak tam postępy w walce z Gangreną :beer:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wsystkich właścicieli Merivki.

 

Problem z ogrzewaniem w przypadku posiadania Climatronica jest banalny.

Na 90% jest to wytarty plastikowy trzpień który łączy klapkę mieszalnika powietrza (zimne/ciepłe) ze sterującym nią silniczkiem.

 

Trzeba rozebrać (uważnie) całe to plastikowe ustrojstwo zwane climatronic i jakimś sposobem

naprawić to wadliwe łączenie.

 

Jest tam po prostu otwór sześciokątny w który wchodzi trzpień o takim samym przekroju i to właśnie się wyciera.

 

U mnie dodatkowo pękł tenże otwór.

Zacisnąłęm go opaską typu zip i zakleiłem kropelką.

Było to na wiosnę tego roku i do dziś działa.

 

Co może pomóc w diagnozie że to na pewno ten element:

- nagrzewnica na gorącym silniku jest równięż gorąca a powietrze z kratek zimne,

- silniczek sterujący klapką działa,

- czasem na wertepach niespodziewanie buchnie z kratek gorące powietrze,

- z kratek leci ledwo letnie powietrze ale cieplejsze niż zewnętrzne.

 

Aby dostać się do tego ustrojstwa zdemontowałem po kolei:

1. schowek

2. plastiki dookoła niego i z tunelu od strony pasażera

3. wentylator.

 

-- w tym momenicie można się przekonać czy ruch silniczka powoduje ruch klapki mieszającej powietrze - przestawiamy temperaturę z low na high i obserwujemy.

Jeżeli klapka się nie rusza to zdejmujemy cały ten zabawkowo-plastikowy badziew z krzywkami i silniczkami sterującymi.

Mnie się to wszystko rozleciało przy demontażu i się przeraziłem ale okazało się że nie da się tego inaczej złożyć niż było.

 

Pozdrawiam i życzę udanej naprawy.

 

Dodam jeszcze że w ASO chcieli całe sterowanie Climatronica wymienić łącznie z panelem.

Cena zwaliła mnie z nóg i zacząłem sam grzebać.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wygląda na to że płucząc układ odkamieniaczem rozszczelniłeś gdzieś układ chłodzenia o czym świadczy brak ciśnienia po odkręceniu korka na gorącym silniku, ja już tak kiedyś załatwiłem chodnice i musiałem kupić nową i od tamtej pory już wiem że nie płucze się żadnymi wynalazkami układu chłodzenia gdyż powoduje to więcej straty niż pożytku, musisz sprawdzić czy nie masz gdzieś wycieku, jeśli puszcz na nagrzewnicy to może być w kabinie zapach płynu lub mokre dywaniki pod deską, sprawdź jeszcze wąż zwrotny z nagrzewnicy czy jest równie gorący jak doprowadzający

Czesć wam mam pytanko do cezar5 u mnie też są problemy z ogrzewaniem. Po przejechaniu 10km dopiero jest ciepło w samochodzie,ale pod nogami kierowcy w dywanikach jest sporo wody czy płynu nie wiem z kad to jest.poradź kolego co mam zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą

 

W 90% jest to problem z tą klapką sterującą przepływem ciepłego powietrza.

 

Najczęściej uszkadza się ośka lub silnik sterujący ( tu uwaga, zła wiadomość - nowy 450zł )

 

czasami w autach po wypadku pęka ośka, lub pęka konsola w której zamocowana jest ośka i ośka wyskakuje z silniczka

 

tu macie foto tego ustrojstwa ???

 

http://images31.fotosik.pl/444/a87318fca7a535afmed.jpg

 

a87318fca7a535afmed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Merive z 2003 1,6 i klimatronika,miałem podobny problem kontrola w serwisie wykazywała że nie ma usterek a ogrzewanie w zimie a klima w lecie słabo działała.W międyczasie po 7 latach użytkowania niestety padł mi akumlator i jakie było moje zdziwienie gdy po wymianie akumlatora wszystko wróciło do normy.Może trzeba w podobnych przypadkach odłączyć zasilanie zresetować komputer i powinno wrócić wszystko do normy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ten silnik ale kreci się o te 90 stopni jest może jeszcze jakiś inne po lewej stronie od kierownicy?

Michnik kolego jak to robiłeś udziel bardziej szczegółowych informacji!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki dokładnie masz objaw ?

 

Co sprawdzałeś ? Węże są gorące ? Nagrzewnica grzeje ? Może to nie problem sterowania a układu ( może być przytkany ). Masz odpowiednią ilość płynu w układzie chłodzenia ?

 

Na jakimś forum dokładnie rozpisywałem problem ogrzewania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.Płynu jest na Full

2.Węże gumowe które dochodzą do kabiny ciepłe obydwa jeden bardziej

3.Temperatura w kabinie ma zegarku cieczy prawidłowa

4.Nagrzewnica można jajecznicę smażyć

5.Silniczek od sterowania obraca się o te 90 stopni (to co wyżej u kolegi na zdjęciu )

6.Układ raczej szczelny bo nie ubywa płynu i lekkie sykniecie jak ciepły płyn gdy korek odkręcę

7.Komputer nic nie wykazał.

A objaw jest taki:jak chce grzać to chwile buchnie ciepłe powietrze a za chwile już się ochładza i leci zimne !!!

Jedynie co zauważyłem to zerwany jest mechanizm który steruje powietrzem z kabiny a na zewnątrz ta klapka z silnikiem zaraz po filtrze przeciwpyłkowym tylko nie wiem czy jak to zrobię zacznie to wszystko działać teraz bierze powietrze z zewnątrz bo jak było w druga stronę to parowały strasznie szyby!

 

Jeżeli możesz kolego to proszę o pomoc co jeszcze sprawdzić!

 

Słyszałem coś jeszcze o Adaptacji klimy nie wiem na czym to polega i czy u mnie się da to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz uszkodzoną klapkę sterującą powietrzem

 

Klapka niestety znajduje się w kokpicie za nagrzewnicą i trzeba pruć całą deskę rozdzielczą !

 

Ja to opanowałem zimą przy -15 w jakieś 6 godzin wszystko ( rozebranie, naprawa i poskładanie )

 

Jeśli autko było bite to jestem prawie pewien dagnozy. Czasami pęka samo od siebie.

 

Klapa sterujaca jest w takim tunelu sklejonym z 2 części, niestety czasami pęka mocowanie ( zgrzew ) i klapka przeskakuje na silniczku bo ma zbyt duży luz na boki. Normalnie jak dajesz zimno to klapka lekko się otwiera, natomiast przy zmianie na gorąco, ma się zamkąć i zablokować zimne powietrze. Niestety zamyka się tylko na chwilkę, bo potem przeskakuje i otwiera dopływ zimnego powietrza. Ja sam do tego doszsedłem. Mechanicy i ASO nie mieli zielonego pojęcia co to może być, błędów nie było, objaw dziwny. Upierali się że to zapchana nagrzewnica lub zawór sterujący ( którego meriva klimatronic nie ma :) )

 

Po naprawie grzało jak wściekłe :) Chyba najlepiej z wszystkich aut które miałem :)

 

Mam nadzieję że to Ci pomoże i moja praca przy tym opracowaniu się opłacała :)

 

 

meriva%20ogrzewanie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Dokładnie potwierdzam usterkę związaną z pękniętym trzpieniem klapki ciepło/zimno.Raz było ciepło ,innym razem przy ustawionej tej samej temperaturze zamarzały szyby i nos :wesoly: .Pomogło zaciśnięcie opaski na tym trzpieniu.Widać w klimatronikach to normal :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się dużo pracy!A muszę to wypinać razem z odpięciem węży od nagrzewnicy i klimy czy jak ściągnę deskę jest to jakoś widoczne że można się do tego dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rozbierałem wszystko ( musiałem spuścić klimę ), ty masz o tyle łatwiej że nie musisz szukać usterki :)

 

O ile pamiętam to w twoim przypadku wystarczy zdjąć deskę. Ja naprawiłem to przez skręcenie wkrętami z podłożoną od dołu blaszką

 

Często jest to skutek jakiegoś uderzenia autka. Dasz radę, nie ma takiej tragedii :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, też tak mam - bardzo słabiutko grzeje - rano -2° przejechane 25km i chłodno w aucie.

 

To co znalazłem na forach sprawdziłem:

 

temperatura 85 stopni

węże nagrzewnicy ciepłe

poziom płynu jest ok i nie ubywa

klapka mieszalnika powietrza zimne-ciepłe ustawiana jest manualnie i działa (rozebrałem schowek)

filtry: nowe, oba

Akumulator i ładowanie: ok

komputer: czysto

 

pomysłu nie mam, padam, pomocy!

 

ps. klima manualna - jak by co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może przytkana nagrzewnica. Płyn przepływa, ale nie przez całą. Jak dasz full grzanie i nawiew na maxa to na jednym wężu powinna być niższa temp., ponieważ podmuch powietrza powinien schładzać płyn na powrocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na "full" i faktycznie jeden robi się chłodniejszy - więc niby działa, ale według mechanika jednak coś ją przytyka.

Pozostają trzy wyjścia:

1)wymiana nagrzewnicy-diabelna robota,

2)przepłukanie jakimś wynalazkiem, ale niektórzy nie polecają ze względu na szkody jakie można przy okazji takiej operacji wyżądzić,

3) i ostatni z pomysłów, a co dziwniejsze nie spotkałem się z taką opcją na forach, mechanik proponuje mi przedmuchanie nagrzewnicy, oczywiście "na dwoje babka wróżyła" ale nie zaszkodzi.

Jutro jadę do mechanika i spróbuję tego dmuchania, zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można przedmuchać

 

Wsadź rękę i zobacz czy cała powierzchnia nagrzewnicy jest gorąca. Może dostaje Ci się za dużo powietrza.

 

Może uszkodzona jest klapka mieszalnika ( dźwignia się rusza, a klapka której nie widać z zewnątrz nie domyka się do końca )

Jeśli autko było "bite" to baaardzo prawdopodobne jest uszkodzenie klapki

 

Sprawdź w następujący sposób:

Zagrzej autko

włącz nawiew

ustaw pokrętło temp. na min. i delikatnie zwiększaj do max a jednocześnie sprawdź ręką czy z nawiewu leci coraz cieplejsze powietrze

 

jeśli do pewnego stopnia leci coraz cieplejsze, a potem nagle chłodniejsze to klapka na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.