Skocz do zawartości

Ogrzewanie


Gość jacobs

Rekomendowane odpowiedzi

jaki dokładnie masz objaw ?

 

Co sprawdzałeś ? Węże są gorące ? Nagrzewnica grzeje ? Może to nie problem sterowania a układu ( może być przytkany ). Masz odpowiednią ilość płynu w układzie chłodzenia ?

 

Na jakimś forum dokładnie rozpisywałem problem ogrzewania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość mattiasmattias

1.Płynu jest na Full

2.Węże gumowe które dochodzą do kabiny ciepłe obydwa jeden bardziej

3.Temperatura w kabinie ma zegarku cieczy prawidłowa

4.Nagrzewnica można jajecznicę smażyć

5.Silniczek od sterowania obraca się o te 90 stopni (to co wyżej u kolegi na zdjęciu )

6.Układ raczej szczelny bo nie ubywa płynu i lekkie sykniecie jak ciepły płyn gdy korek odkręcę

7.Komputer nic nie wykazał.

A objaw jest taki:jak chce grzać to chwile buchnie ciepłe powietrze a za chwile już się ochładza i leci zimne !!!

Jedynie co zauważyłem to zerwany jest mechanizm który steruje powietrzem z kabiny a na zewnątrz ta klapka z silnikiem zaraz po filtrze przeciwpyłkowym tylko nie wiem czy jak to zrobię zacznie to wszystko działać teraz bierze powietrze z zewnątrz bo jak było w druga stronę to parowały strasznie szyby!

 

Jeżeli możesz kolego to proszę o pomoc co jeszcze sprawdzić!

 

Słyszałem coś jeszcze o Adaptacji klimy nie wiem na czym to polega i czy u mnie się da to zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz uszkodzoną klapkę sterującą powietrzem

 

Klapka niestety znajduje się w kokpicie za nagrzewnicą i trzeba pruć całą deskę rozdzielczą !

 

Ja to opanowałem zimą przy -15 w jakieś 6 godzin wszystko ( rozebranie, naprawa i poskładanie )

 

Jeśli autko było bite to jestem prawie pewien dagnozy. Czasami pęka samo od siebie.

 

Klapa sterujaca jest w takim tunelu sklejonym z 2 części, niestety czasami pęka mocowanie ( zgrzew ) i klapka przeskakuje na silniczku bo ma zbyt duży luz na boki. Normalnie jak dajesz zimno to klapka lekko się otwiera, natomiast przy zmianie na gorąco, ma się zamkąć i zablokować zimne powietrze. Niestety zamyka się tylko na chwilkę, bo potem przeskakuje i otwiera dopływ zimnego powietrza. Ja sam do tego doszsedłem. Mechanicy i ASO nie mieli zielonego pojęcia co to może być, błędów nie było, objaw dziwny. Upierali się że to zapchana nagrzewnica lub zawór sterujący ( którego meriva klimatronic nie ma :) )

 

Po naprawie grzało jak wściekłe :) Chyba najlepiej z wszystkich aut które miałem :)

 

Mam nadzieję że to Ci pomoże i moja praca przy tym opracowaniu się opłacała :)

 

 

meriva%20ogrzewanie.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Dokładnie potwierdzam usterkę związaną z pękniętym trzpieniem klapki ciepło/zimno.Raz było ciepło ,innym razem przy ustawionej tej samej temperaturze zamarzały szyby i nos :wesoly: .Pomogło zaciśnięcie opaski na tym trzpieniu.Widać w klimatronikach to normal :dobani:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mattiasmattias

Zapowiada się dużo pracy!A muszę to wypinać razem z odpięciem węży od nagrzewnicy i klimy czy jak ściągnę deskę jest to jakoś widoczne że można się do tego dostać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozbierałem wszystko ( musiałem spuścić klimę ), ty masz o tyle łatwiej że nie musisz szukać usterki :)

 

O ile pamiętam to w twoim przypadku wystarczy zdjąć deskę. Ja naprawiłem to przez skręcenie wkrętami z podłożoną od dołu blaszką

 

Często jest to skutek jakiegoś uderzenia autka. Dasz radę, nie ma takiej tragedii :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, też tak mam - bardzo słabiutko grzeje - rano -2° przejechane 25km i chłodno w aucie.

 

To co znalazłem na forach sprawdziłem:

 

temperatura 85 stopni

węże nagrzewnicy ciepłe

poziom płynu jest ok i nie ubywa

klapka mieszalnika powietrza zimne-ciepłe ustawiana jest manualnie i działa (rozebrałem schowek)

filtry: nowe, oba

Akumulator i ładowanie: ok

komputer: czysto

 

pomysłu nie mam, padam, pomocy!

 

ps. klima manualna - jak by co.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przytkana nagrzewnica. Płyn przepływa, ale nie przez całą. Jak dasz full grzanie i nawiew na maxa to na jednym wężu powinna być niższa temp., ponieważ podmuch powietrza powinien schładzać płyn na powrocie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na "full" i faktycznie jeden robi się chłodniejszy - więc niby działa, ale według mechanika jednak coś ją przytyka.

Pozostają trzy wyjścia:

1)wymiana nagrzewnicy-diabelna robota,

2)przepłukanie jakimś wynalazkiem, ale niektórzy nie polecają ze względu na szkody jakie można przy okazji takiej operacji wyżądzić,

3) i ostatni z pomysłów, a co dziwniejsze nie spotkałem się z taką opcją na forach, mechanik proponuje mi przedmuchanie nagrzewnicy, oczywiście "na dwoje babka wróżyła" ale nie zaszkodzi.

Jutro jadę do mechanika i spróbuję tego dmuchania, zobaczymy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przedmuchać

 

Wsadź rękę i zobacz czy cała powierzchnia nagrzewnicy jest gorąca. Może dostaje Ci się za dużo powietrza.

 

Może uszkodzona jest klapka mieszalnika ( dźwignia się rusza, a klapka której nie widać z zewnątrz nie domyka się do końca )

Jeśli autko było "bite" to baaardzo prawdopodobne jest uszkodzenie klapki

 

Sprawdź w następujący sposób:

Zagrzej autko

włącz nawiew

ustaw pokrętło temp. na min. i delikatnie zwiększaj do max a jednocześnie sprawdź ręką czy z nawiewu leci coraz cieplejsze powietrze

 

jeśli do pewnego stopnia leci coraz cieplejsze, a potem nagle chłodniejsze to klapka na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności