Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie!Pękł mi jeden z węży od układu wodnego.Myślałem że przyczyna braku ogrzewania leży właśnie po jego stronie ponieważ wcześniej już przepuszczał

po wymianie okazuje się że auto zaczyna grzać ale to tylko przy dodatniej temp.na zewnątrz a przy minusowej dalej to samo brak.Co jeszcze brak ciśnienia w układzie po przejechaniu 25km można korek odkręcić od wody i nic!


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobione, przedmuchane, a potem przepłukane, 5l płynu poszło na to (taki jakby nagar, kamień wyleciał) 1,5h zabawy, koszt 35zł. + płyn, ale faktycznie skutek jest, grzeje dużo, dużo lepiej.

Zawsze to coś lepszego niż wymiana nagrzewnicy, co i tak pewnie za rok, dwa mnie czeka - chyba że zaryzykuję i zamiast płynu za 25zł. zaleję układ płynem za 70zł. co według mojego mechanika w znaczny sposób ograniczy osadzanie się w rurkach (a te w niej są naprawdę małe) nagrzewnicy kamienia i zapewni lepszą wymianę cieplną.

Edytowane przez awtoy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wlał wodę zwykła i się zakamieniło. Są takie dodatki na kamień


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Miałem dokładnie ten sam problem z moją Mery. Jeżeli jesteś pewny że twoja Merivka nie była "bita" to odepnij zasilanie od akumulatora- po prostu go zrestartuj. Czasem tak jest że coś się zawiesi i nie koniecznie potrzebne są wizyty w ASO itd. Po restarcie klimatronik znowu działa bez zarzutu.

Pozdrawiam wszystkich właścicieli Merivek :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już tak próbowalem i nic :zalamany: Radziłem sie mechanika bo przy tych wysokich mrozach -20 stopni zauważylem że dolny wąż od nagrzewnicy jest zimny i mechanik mowi że to może być pąpa wody lub termostat !Co o tym myslicie czy to realne? W takim razie musial bym obalić wcześniejsze przypuszczenia że to jest wina redukcji powietrza cieplo/zimno a raczej pękniety ten mieszalnik! Prosze o odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

?

Edytowane przez dimex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnosząc się do postów które już przeczytałem, mogę podpowiedzieć co jest grane z zimnym powietrzem w ich autkach . Chodzi o manualną klimę !!! . Ja posiadam Merivę r.2005 1,7 cdti zapraszam . Jadąc z Poznania do Katowic w grudniu br. zauważyłem ,brak ciepła w mojej Merivie . W Katowicach rozebrałm w godzinę całe to usrojstwo w kabinie co Mi przeszkadzało w dojściu gdzie tkwi przyczyna tego chłodu !!! I teraz tak , kto ma manual i nie ma ciepła to czyta uważnie he he he ... !!! jest taka skrzynka która składa się z dwóch części "chodzi o mieszanie się ciepłego i zimnego powietrza w tej że skrzynce i znajduje się pod samym radiem czyli trzeba rozebrać osłonki od kierowcy , wymontować półkę od pasarzera i osłonkę od pasarzera i dopiero wtedy mamy jakieś pojęcie o rozmiarach które musimy naprawić ha ha ha !!! . "ja rozebrałem cały tunel aż do tylnego miejsca aby swobodnie naprawić problem " z jednej strony skrzynka nie pasowała i maiła " 1 cm. luzu luka w łączeniu tych częśći " powodowała iż powiertrze leciało mi prosto na nogi więc przy jeżdzie 90 km./h i 360 km.przejechanych miałem sople na nogach . Bez paniki !!! spinki zaciskowe elektryczne nie załatwiły sprawy !@! więc , taśma ogólnego użytku "szara " załatwiła sprawę . jak zapytacie ? obkleiłem dookoła całe łączenie tej skrzynki bardzo porządnie aby nie było przedmuchów na zewnątrz . Dało to efekt uszczenienia całego systemu który kieruje dmuchawą ciepłego powietrza na wszystkie sekcje w aucie jakie wybierzemy . W lecie mam zamiar rozebrać ten system na części pierwsze aby tourtial uzupełnić do graanic możliwości .a to powinno wystarczyć dla post-36888-0-45276400-1355424384_thumb.jpgmało zoriętowanych ! pozdrawaim Syndrom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, faktycznie  kłopot że słabym ogrzewaniem był właśnie przy silniczku który ustawia klapę na ciepło zimno .

Ośka klapy była uszkodzona , pękła na dwie części,sam silniczek dział i ma się dobrze :rolleyes:.

Prosta usterka, ale to dzięki wam udało mi się ja usunąć. :grin: 

 

 

Edytowane przez Jameri
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde chłopaki wyjałem schowek, zdjałem boczek i nie wiem co dalej wymontowac zeby sie dostac do tego silniczka ktory ustawia klape na cieplo zimno. Ktos moze to bardziej szczególowo opisac? Chlop od klimy powiedzial ze to ten trzpien i przestawil mi na chlodzenie, ale nie naprawił tylko przestawil i teraz meriva tylko mi chlodzi, a 250 zł wzial i powiedzial ze sie nie oplaca tego robic, bo trzeba cala deske wyciagac i ze lepiej przestawiac sobie co roku zeby albo grzala albo chlodzila. Pomozcie jak to naprawic raz a dobrze.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.