Gość Anonymous Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Witam. Mam z moim oplem (Astra F) spory problem. Astra nie przechodzi badań technicznych, ze względu na sporą różnicę siły hamowania z tyłu. prawy tył na zasadnicznym jest niemal równo dwa razy słabszy od lewego tyłu (na ręcznym też jest słabszy, ale nie aż tak mocno). na badaniu diagnostycznym mechanik powiedział że nie wie co to jest ale samochod nie przejdzie badań technicznych i skasował 50zł . mój najbliższy mechanik wymienił... (hmm, nie pamiętam co to było, szeczęki/klocki. coś takiego), też odpowiednio skasował. dzisiaj byłem u kolejnego mechanika, powiedzieli że to linka hamulca ręcznego. skasowali 140zł. różnica sily hamowania nadal około 50%. czy ma ktoś jakiś pomysł co to może być? wolałbym żeby ktoś to zrobił raz a dobrze, zanim pójdę z torbami :-). ostatni mechanik jeszcze proponował wymianę przewodów elastycznych i bębnów. z racji że byłem w sumie u 3 mechaników z tym autkiem, raczej wykluczam że doją mnie wykorzystując moją niewiedzę http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif. spotkał się ktoś z czymś takim? będę wdzięczny za wszelkie porady co z tym autkiem zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3575-zbyt-du%C5%BCa-r%C3%B3%C5%BCnica-si%C5%82y-hamowania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Jedź jutro do mechanika i niech Ci sprawdzi korektor siły hamowania i ewentualnie wymieni   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3575-zbyt-du%C5%BCa-r%C3%B3%C5%BCnica-si%C5%82y-hamowania/#findComment-326190 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 zaczalbym wlasnie od korektora jasli ot nic nei da to przewody moze ktorys jest lekko przytkany a jak to nie pomoze to zostaja bebny (skoro szczeki masz juz zrobione) nie rozumiem tylko po ci ci jeden wymienil linka od recznego skoro problem jest na halumcu zasadniczym   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3575-zbyt-du%C5%BCa-r%C3%B3%C5%BCnica-si%C5%82y-hamowania/#findComment-326113 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 hmm, problem jest i na zasadniczym i na ręcznym. nie wiem czemu wymienił - mówiłem. nie znam się. pomyślałem że nie będę się kłócił z mechanikiem, skoro nie mam pojęcia jak to działa. a czy fakt że problem jest i na ręcznym (~70% różnicy) i na zasadniczym (~50%) nie wyklucza korektora?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3575-zbyt-du%C5%BCa-r%C3%B3%C5%BCnica-si%C5%82y-hamowania/#findComment-326082 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 skoro problem masz i na recznym i na zasadniczym to rzeczywiscie raczej bym sie zastanowil nad bebnami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3575-zbyt-du%C5%BCa-r%C3%B3%C5%BCnica-si%C5%82y-hamowania/#findComment-326077 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kokos Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 obstawiam bebny sam robilem to niedawno w vectrze ,roznica jednej strony kola w stosunku do drugiej byla 50% ,okazalo sie ze jeden beben jest sfiksowany,poz najomosci poszedl do przetoczenia(wiadomo Z.CH.Police) i na przegladzie ronica 1% czyli wsio parjadku i przegladzik podbity.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3575-zbyt-du%C5%BCa-r%C3%B3%C5%BCnica-si%C5%82y-hamowania/#findComment-326045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Bielyje, a cylinderek prawidłowo działa,czy sie haczy,sprawdzał to ktos?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3575-zbyt-du%C5%BCa-r%C3%B3%C5%BCnica-si%C5%82y-hamowania/#findComment-326042 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 ano sprawdzał cylinderki (przynajmniej wypełnił rubryczkę w raporcie) - na tym badaniu diagnostycznym co mnie skasował 50zł i powiedział że jest ok, ale samochód nie przejdzie badań. jutro samochód idzie do znajomego mechanika. nie ma możliwości stestowania siły hamowania na miejscu, ale za to nic nie wymieni jeśli nie będzie wiedział że to pomoże.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3575-zbyt-du%C5%BCa-r%C3%B3%C5%BCnica-si%C5%82y-hamowania/#findComment-325928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 korektor chyba jest tylko w sedanie i kombi. też podejrzewam cylinderki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3575-zbyt-du%C5%BCa-r%C3%B3%C5%BCnica-si%C5%82y-hamowania/#findComment-325903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Mam pytanie. Czy po tych wymianach mechanik ustawiał samoregulator szczęk? Miałem podobny problem i okazało się, że winowajcą był zapieczony samoregulator. To jest takie coś, co w miarę zużycia szczęk i bebna rozpycha szczęki, żeby były zawsze w tej samej odległości od bębnów. Naciąganie linką ręcznego nic nie da, pomoże tylko trochę ręcznemu, ale różnica będzie dalej. Jeszcze ciekawostka. Jak ktoś nie używa w ogóle ręcznego w astrze, czy corsie, po jakimś czasie zwiększy się skok pedału hamulca, a w drastycznych przypadkach tył przestanie hamować. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3575-zbyt-du%C5%BCa-r%C3%B3%C5%BCnica-si%C5%82y-hamowania/#findComment-325846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.