Gość Jupek_88 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Witam Niestety nieco smutny w sobotę przeskoczył mi pasek rozrządu, o kilka ząbków. Jakiś czas temu pewien mechanik po zdjęciu głowicy, powiedział mi, że silnik jest bezkolizyjny i żebym się bardzo nie przejmował. Ale trochę się teraz stracham co tam będzie jak zdejmę głowicę, więc chciałbym usłyszeć wasze opinie, czy w silnikach 1,4 i - 8V - 60KM z początku 93 roku, Opel Astra F, może być silnik bezkolizyjny? Jeśli ktoś wie jeszcze to ile ząbków mają paski rozrządu? 111?? Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość forestit Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Miałem ten silnik w swojej 1 astrze i wiem ze jest bezkolizyjny po tym jak zesmarzył mi się pasek bo źle założyłem obudowę i obcierał koszta naprawy to w sumie cenanowego paska i mechanik to wykonal w 30min:D dodano Ogólnie to nawet nie ma sensu ściągania głowicy ponieważ to zaraz słychać ze jest ok jak się kreci rozrusznikiem:) jakby było coś nie tak to by sie w ogóle nie obracał wał albo by hałasował. niepotrzebne koszty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/#findComment-27016 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Astra Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 a jednak w sieci i na forum można spotkac opinie ze c14nz jest kolizyjny. i po zerwanym pasku tłok polizał zawór jeśli przeskoczył ci pasek to go wymień. albo miałeś juz stary i nie wiadomo jaki albo źle naciągnięty. i tak czy siak musisz kupić pasek. załóż nowy na znaki i zobaczysz czy silnik pracuje tak jak wcześniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/#findComment-26997 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekc Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 i tutaj ujawnia sie plus silników bezkolizyjnych - w przypadku np jak tutaj zerwania paska koszt naprawy jest duzo dużo mniejszy od kolizyjnych   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/#findComment-26142 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 forestit, że miałeś dużego fuksa to mało powiedziane http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif Jupek_88, ten silnik jest kolizyjny ale wcześniejsze poprawne założenie paska i kontrola jest niemal zawsze wskazana dlatego że nie zawsze przeskoczenie paska musi się skończyć koniecznością naprawy głowicy. Pasek ma 111 zębów i 17mm szerokości.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/#findComment-26075 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jupek_88 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 a jednak silnik jest z 92 roku, i jest bezkolizyjny bez rolki napinacza. Pasek ma 104 zęby, już złożony i jeździ   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/#findComment-24915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 W Astrze c14nz jest taki jak podałem wyżej Masz w takim razie silnik zapakowany (lub bardziej wymieniony na silnik) jeszcze z Kadetta (01.90-08.91) a nr silnika powinien mieścić się w przedziale do 19311737   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/#findComment-24814 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciej-123 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 C14NZ jest kolizyjny wiem z doświadczenia ponieważ w mojej asi się zerwał i spotkały się zawory na 2 i 3 cylindrze z tłokiem koszt naprawy 4 zawory 2 ssące i 2 wydechowe (wymieniłem od razu tak na wszelki wypadek) do tego jeszcze uszczelka pod głowice pasek rolka napinacza od razu jeszcze pompa płynu całość coś koło 550 zł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/#findComment-24627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arras81 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Witam . Mam podobny problem z przeskoczeniem paska w moim kadecie silnik 14NZ bez napinacza.Ogólnie silnik odpala i pali ,ale muszę trzymać lekko na gazie(nawet daje rade powoli jechać).I stąd pytanie co do kolizyjności.Czy gdybym miał pogięte zawory to by w ogóle silnik pracował i nawet jechał?Czytałem na forach i zdania są podzielone co do silnika 14nz.Czy wprowadzenie rolki napinającej w tym silniku w czerwcu roku 90 miało jakieś znaczenie dla konstrukcji i jej kolizyjności.Ja nie mam rolki tylko napinam pompą wodną .Czy można to jakoś w końcu uściślić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/#findComment-22369 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość morieris Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 C20NE tez jest bezkolizyjny i w nim sie naciaga pompą, wiec moze jest w tym jakas prawidlowość, ale głowy za to nie dam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/#findComment-21056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.