Gość Anonymous Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem vectry b 1,6 16 V ( silnik X16XEL) plus LPG II. Od pewnego czasu mam problem z zapalaniem silnika, który objawia się długim kręceniem rozrusznika. Wymieniłem świece, przewody i zabrałem się za pompę. Moja pompa dostaje 12 V tylko w chwili, gdy kręci rozrusznik. Porównałem działanie u kolegi i stwierdziłem, że cały czas pompa na wyjętej wtyczce ma około 5 V. U mnie tego nie ma. Moje pytanie brzmi: czy po przekręceniu kluczyka w pozycje zapalenia kontrolek ( bez uruchamiania rozrusznika ) pompa powinna byc zasilona chocby na chwilę czy nie( zeby podac paliwo). Ponadto co tym steruje, może ktoś podeprze się schematem elektrycznym. Z góry dziękuję za pomoc .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3592-pompa-paliwa-vectra-b/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bowitek Opublikowano 26 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2007 Po włączeniu zapłonu (czyli w pozycję tych kontrolek) pompa jest uruchamiana na ok. 1-2 sek, następnie podczas rozruchu silnika jest włączana ponownie i pracuje aż do momentu zatrzymania pracy silnika (czyli gdy go zgasimy lub sam zgaśnie - co też się zdarza ). Co do tego napięcia 5V, to zapewne zmierzyliście napięcie na przewodzie od kontrolki lub wskaźnika paliwa, na pompę idzie pełne 12V (w sytuacjach wyżej wymienionych) z przekaźnika, który jest sterowany z ECU (czyli sterownika silnika, lub jak kto woli komputera). Jeżeli masz LPG, to sprawdź, czy czasem jakiś "orzeł" nie założył dodatkowego przekaźnika odcinającego pompę paliwa (są tacy "artyści"), jeśli tak, to wywal go w ch...rę, bo zarżniesz wtryski, o ile już to się nie stało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3592-pompa-paliwa-vectra-b/#findComment-326003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Dzięki za info. Wiem na pewno, że żaden orzeł nie kombinował mi przy odcinaniu pompy. Natomiast wydawało mi się, że właśnie brakuje mi tych 2 sekund pracy przezd zapłonem. Co do tych 5 V to na pewno było napięcie na pompie, ale mierzone bez obciążenia ( odłączona pompa) jednak u mnie również bez obciążenia nie ma tych 5 V. Skoro przekażnikiem pompy steruje komputer to co może być przyczyną braku podpompowywania paliwa? Przecież program się nie zmienił? A może jest ktoś w okolicach trójmiasta, chętny za odpłatą do zweryfikowania( naprawy) mojej lalki. A może żle podaje informacje czujnik ciśnienia paliwa i komputer nie załącza pompy "myśląc" , że jest ciśnienie w przewodach. Gdzie należałoby szukać czujnika ciśnnienia paliwa? Za dużo tych "a może". Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3592-pompa-paliwa-vectra-b/#findComment-325999 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Jak chcesz koniecznie sprawdzić, czy to wina "niepodpompowania" paliwa przez pompę, to zewrzyj pod przekaźnikiem przewód niebiesko czerwony (przekaźnik musi być włożony, bo on zasila inne rzeczy też), wtedy pompa będzie chodzić cały czas po włączeniu zapłonu. Moim zdaniem podpompowanie to niepotrzebna sprawa, pompa potrzebuje ułamek sekundy na nabicie ciśnienia. Podpompowanie mogło być potrzebne w silnikach C......, a w X......nic o nim nie wiem. Ja nie miałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3592-pompa-paliwa-vectra-b/#findComment-325942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Witam Ponieważ zlokalizowałem usterkę chciałem się podzielić informacjami. Otóż najpierw miałem problem z zapalaniem zimnego motoru, następnie usterka się nasilała. W pewnym momencie zauważyłem, że jadąc na gazie "gubię " paliwo. W każdym razie uszkodzony miałem regulator ciśnienia paliwa w listwie z wtryskami. Problem polegał na tym, że z regulatora wyciekało paliwo do kolektora i szło razem z powietrzem do motoru zalewając go. Regulator kosztuje w sklepie 400 złotych dlatego przeciąłem przewód powrotny paliwa do baku, w to miejsce wstawiłem trójnik, do którego podpiąłem wylot z regulatora ciśnienia i gra muzyka. "Dziurę" w kolektorze zaślepiłem gumką.Tanio i działa . Polecam. W razie pytań odpowiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3592-pompa-paliwa-vectra-b/#findComment-320664 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Miły Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 No tak, ale to nie jest usuniecie usterki, tylko jej obejście dobrze, że na gazie jeździsz, bo na benzynie za bardzo bez sprawnego regulatora ciśnienia paliwa ci się nie uda   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3592-pompa-paliwa-vectra-b/#findComment-320638 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.