Gość Gismo Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Witam, zgłaszam problem bo przeczytane posty nie wyjaśniają mojego przypadku dogłębnie. Mianowice mam ubytek prądu w granich 0,72-0,71 A (norma 0,05 -0,03 A) czyli o wiele za duży, powodujący rozładowanie akumulatora (ten zakupiłem nówka w ubiegłą sobotę - poprzedni był stary). Po sprawdzeniu bezpieczników wyszło iż ubytek powstaje na obwodzie odpowiedzialnym za radio, światła awaryjne, (chyba jeszcze jest odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza i centralny zamek). Zdemontowałem radio - bez efektów ubytek prądu dalej ten sam. Zdemontowałem przełącznik świateł awaryjnych - bez efektów ubytek prądu dalej ten sam. Zdemontowałem przekaźnik (ten w skrzynce z bezpiecznikami - dość sporych rozmiarów w kolorze żółtym) - bez efektów ubytek prądu dalej ten sam. Dlatego pytam czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, porady ja wyleczyć mój bolid ??. Z tego co przeczytałem jest podobno jeszcze jeden przekaźnik tylko gdzie dokładnie za skrzynką z bezpiecznikami czy może przy aku. ? Tam tez jest taka czarna skrzyneczka nad aku. tylko wie ktoś jak ją otworzyć i wyciągnąć ??3 Będę wdzięczny za pomoc. dodano Nawiązanie cd. Nad aku. znajdują bezpieczniki 1. 60A (niebieski) 2. 60A 3. 60A 4. 60A 5. pusty 6. 30A (żółty) po wyjęciu 3 ubytek wynosi 0,03A czyli norma, ktoś wie za co on odpowiada ?? Dodatkowo po odłączeniu alternatora i przy wciśniętym bezpieczniku 3 ubytek dalej jest 0,75-0,72A   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36048-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Witam, zgłaszam problem...Houston, Houston ... ale żarty na bok ... po wyjęciu 3 ubytek wynosi 0,03A czyli norma, ktoś wie za co on odpowiada ?? ... może za alarm i CZ ... piszesz powyżej, że takowy autko posiada ... a on czuwa nie za darmo ...... jest to moc rzędu 8,5 W czyli mniej niż żarówka ośw wnętrza ... ... aby rozładować aku potrzeba ok 60 godzin ... jeżdżąc codziennie nie powinien się aku rozładować ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36048-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/#findComment-24780 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Dlatego pytam czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, porady ja wyleczyć mój bolid ??.prad uplywu w jakim momencie sprawdzales? auto otwarte, auto zamkniete, auto zamkniete i odczekane 20min?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36048-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/#findComment-24777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gismo Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Nie mam alarmu jest mi zbędny ale sprawdziłem CZ działa po wyjęciu bezpiecznika (skrzynka pod kierownica) natomiast po wyjęciu tego nad aku. nie zdążyłem sprawdzić. Sprawdzałem przy zamkniętym aucie tak by nie paliło się oświetlenie wewnątrz. Nie odczekiwałem tych 20 min. Bynajmniej gdybym pozostawił go na noc z wciśniętym bezpiecznikiem nie odpali. Napięcie aku. spada do 11,4 V (przemieli 2 razy i nic), naładowany odpala od ręki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36048-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/#findComment-24761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Napięcie aku. spada do 11,4 V... to jeszcze żadnej tragedii nie ma ... może łożyska rozrusznika padają i ma ciężko ukręcić ... świeżo ładowany aku (np. całą noc) ma oczywiście inne parametry niż ten siedzący przez tą noc w aucie ... okryj aku styropianem - to też pomaga utrzymać mu pojemność ...... może jeszcze ktoś podpowie Ci coś innego - ja chyba idę błędnym torem ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36048-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/#findComment-24508 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gismo Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Spada napięcie bo prąd ucieka a nie z winy aku. Dziś po nocy z wyciągniętym bezpiecznikiem odpalił od ręki a jest chyba z -8 na dworze i sypie ostro płatkami. Rozmawiałem wczoraj z elektrykiem i powiedział iż wina najprawdopodobniej leży po stronie okablowania zasilającego (radio, awaryjne, oś. wnętrza i nie wiem co tam jeszcze) tylko jak zawsze jest jakieś ale ma za dużo roboty i nie podejmie się naprawy bo taka naprawa to więcej czasu zajmuje szukanie przyczyny niż stricte sama naprawa elementu (jak bym sam tego nie wiedział).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36048-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/#findComment-24451 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gismo Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Rozwiązanie problemu - bo teraz dopiero naprawiłem Okazało się iż wiązka kabli, które biegną w bagażniku były poprzełamywane co powodowało zwarcie, tj. nie gasiła się lampka w bagażniku (świeciła cały czas).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36048-pob%C3%B3r-pr%C4%85du/#findComment-373594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.