Skocz do zawartości

Problem z Tłokiem C16NZ


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów , chciałem zaczerpnąć od was cennej informacji a mianowicie : Przeprowadzam własnie kapitalny remont silnika i okazało się że silnik był mocno przegrzany jeden tłok uległ dość poważnym uszkodzeniom. Chciałbym się was spytać z jakiego modelu można jeszcze dobrać tłok do silnika c16nz (nie chce kupować nowego bo już mi wyszedł za duży koszt poprzednich części) a może ktoś posiada taki do sprzedania? P.S wszystkie szroty już obdzwonione i mają coś ale ewentualnie z innego modelu silnika. Z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/
Udostępnij na innych stronach

boss pdk,

Po pierwsze jeśli ten remont ma być faktycznie kapitalny to powinieneś wymienić wszystkie tłoki i pewnie jeszcze zrobić szlif cylindrów. A który szlif, czyli jaki nadwymiar to wyjdzie z pomiarów tulei cylindrowej na tym "uszkodzonym" tłoku, pozostałe też trzeba dokładnie pomierzyć i dopiero wtedy ustalić jaki wymiar tłoków trzeba zastosować. Piszesz,że nie chcesz już więcej inwestować bo wydałeś sporo kasy na graty już kupione. Ale jak zrobisz tą naprawę metodą półśrodków to już wydana kasa i tak trafi w błoto. Więc się zastanów i to dwa razy zanim zrobisz coś głupiego. :?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24382
Udostępnij na innych stronach

szlify swoją drogą , a co do tłoków to myślę że nie ma potrzeby wymieniać wszystkich bo reszta jest sprawna tylko ten jeden jest zdeformowany koszt wszystkichn nowych to ok 1000 zł nie wiem czy ktoś robiąc kapitalkę wymienia tłoki na nowe:) chciałbym uzyskać informację jaki jeszcze tłok pasuje do tego silnika. dzięki za zainteresowanie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24377
Udostępnij na innych stronach

A jak Ty rozumiesz remont kapitalny?

Bo może tu nasze wywody nie mają sensu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24354
Udostępnij na innych stronach

chłopaki może i powinno się wymieniać dosłownie wszystko ale uważam że jeśli coś jest w dobrym stanie to wystarczy np szlif i nie ma potrzeby kupować nowej części wiecie o co chodzi , proszę was o podpowiedzenie mi czy macie jakies informacje na temat w sprawie którego piszę . dzięki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24319
Udostępnij na innych stronach

ale uważam że jeśli coś jest w dobrym stanie to wystarczy np szlif i

Ty chyba nie wiesz o czym piszesz. Tłoki mogą być w "dobrym" stanie, ale jak Ty chcesz zrobić szlif do starych tłoków. Szlif się robi na odpowiednie nadwymiary, na który konkretnie wynika to z pomiarów. Po tych pomiarach kupujemy odpowiednie nadwymiarowe tłoki i oddajemy blok do szlifu oczywiście z tłokami, bo warsztat szlifujący musi mieć przed szlifem tłoki bo inaczej się nie da. I koniec kropka, może napisz jakie graty do tego Twojego "remontu kapitalnego" już masz/kupiłeś.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24315
Udostępnij na innych stronach

Może ja dosadnie napisze.

szlifujesz cylindry i srednica ich ci sie powieksza o 0,2mm.

I co, dalej szlifujesz tłoki?

Zbierzesz tez 0,2mm i już sie robi szpara ponad norme 0,4mm.

To 0,4mm, to nie jest jak pstryknąć palcami - jakoś to bedzie'

Pewnie przez 2000km - docieranie ci potrzyma, ale później zaczną pekac pierścienie.....

I co wtedy?

 

Zasada jest prosta, powiekszasz wymiar średnicy cylindra --> musisz powiekszyc srednice tłoków.

Inaczej kapilca.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24313
Udostępnij na innych stronach

panowie ja nie wiem czy cylindry były szlifowane chyba nie , robi mi to mechanik kazał mi znaleźć używany tłok identyczny jak stary który mi dał żebym pokazywał jak będe szukał nic więcej nie wiem wiem tylko że głowica była szlifowana wymieniono pierścienie panewki pompę oleju nie wiem czy zawory też noo i wszystkie uszcelki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24122
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności