Gość boss pdk Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Witam wszystkich forumowiczów , chciałem zaczerpnąć od was cennej informacji a mianowicie : Przeprowadzam własnie kapitalny remont silnika i okazało się że silnik był mocno przegrzany jeden tłok uległ dość poważnym uszkodzeniom. Chciałbym się was spytać z jakiego modelu można jeszcze dobrać tłok do silnika c16nz (nie chce kupować nowego bo już mi wyszedł za duży koszt poprzednich części) a może ktoś posiada taki do sprzedania? P.S wszystkie szroty już obdzwonione i mają coś ale ewentualnie z innego modelu silnika. Z góry dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 boss pdk, Po pierwsze jeśli ten remont ma być faktycznie kapitalny to powinieneś wymienić wszystkie tłoki i pewnie jeszcze zrobić szlif cylindrów. A który szlif, czyli jaki nadwymiar to wyjdzie z pomiarów tulei cylindrowej na tym "uszkodzonym" tłoku, pozostałe też trzeba dokładnie pomierzyć i dopiero wtedy ustalić jaki wymiar tłoków trzeba zastosować. Piszesz,że nie chcesz już więcej inwestować bo wydałeś sporo kasy na graty już kupione. Ale jak zrobisz tą naprawę metodą półśrodków to już wydana kasa i tak trafi w błoto. Więc się zastanów i to dwa razy zanim zrobisz coś głupiego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boss pdk Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 szlify swoją drogą , a co do tłoków to myślę że nie ma potrzeby wymieniać wszystkich bo reszta jest sprawna tylko ten jeden jest zdeformowany koszt wszystkichn nowych to ok 1000 zł nie wiem czy ktoś robiąc kapitalkę wymienia tłoki na nowe:) chciałbym uzyskać informację jaki jeszcze tłok pasuje do tego silnika. dzięki za zainteresowanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 A jak Ty rozumiesz remont kapitalny? Bo może tu nasze wywody nie mają sensu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boss pdk Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 chłopaki może i powinno się wymieniać dosłownie wszystko ale uważam że jeśli coś jest w dobrym stanie to wystarczy np szlif i nie ma potrzeby kupować nowej części wiecie o co chodzi , proszę was o podpowiedzenie mi czy macie jakies informacje na temat w sprawie którego piszę . dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24319 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 ale uważam że jeśli coś jest w dobrym stanie to wystarczy np szlif i Ty chyba nie wiesz o czym piszesz. Tłoki mogą być w "dobrym" stanie, ale jak Ty chcesz zrobić szlif do starych tłoków. Szlif się robi na odpowiednie nadwymiary, na który konkretnie wynika to z pomiarów. Po tych pomiarach kupujemy odpowiednie nadwymiarowe tłoki i oddajemy blok do szlifu oczywiście z tłokami, bo warsztat szlifujący musi mieć przed szlifem tłoki bo inaczej się nie da. I koniec kropka, może napisz jakie graty do tego Twojego "remontu kapitalnego" już masz/kupiłeś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24315 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Może ja dosadnie napisze. szlifujesz cylindry i srednica ich ci sie powieksza o 0,2mm. I co, dalej szlifujesz tłoki? Zbierzesz tez 0,2mm i już sie robi szpara ponad norme 0,4mm. To 0,4mm, to nie jest jak pstryknąć palcami - jakoś to bedzie' Pewnie przez 2000km - docieranie ci potrzyma, ale później zaczną pekac pierścienie..... I co wtedy? Zasada jest prosta, powiekszasz wymiar średnicy cylindra --> musisz powiekszyc srednice tłoków. Inaczej kapilca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24313 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boss pdk Opublikowano 12 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 panowie ja nie wiem czy cylindry były szlifowane chyba nie , robi mi to mechanik kazał mi znaleźć używany tłok identyczny jak stary który mi dał żebym pokazywał jak będe szukał nic więcej nie wiem wiem tylko że głowica była szlifowana wymieniono pierścienie panewki pompę oleju nie wiem czy zawory też noo i wszystkie uszcelki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36100-problem-z-t%C5%82okiem-c16nz/#findComment-24122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.