Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Witam. Mam Astrę (133 tysiące przebiegu!) i silnik zaczał brać mi olej. Pojechałem do magika, by obejrzał, a on stwierdził, że w trzecim cylindrze nie ma kompresji i żebym ten silnik wyrzucił i wstawił sobie nowy, bo koszt naprawy jest nieopłacalny (około 4000 zł). Co robić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3617-kompresja/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 133kkm, to zbyt mało na takie historie. Chyba, że jest więcej, dużo więcej. Żeby poszła kompresja, to musiała by się świeca dobrze pokruszyć do cylindra, albo gaz ci wypalił zawory. Zdejmij głowicę i lukaj na zawory, ale najpierw, to zmierz kompresję u innego fachowca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3617-kompresja/#findComment-325855 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Nie mam gazu, więc ta druga opcja raczej nie wchodzi w grę. A co do drugiego fachowca, to z pewnosci nie omieszkam. Bo tak po prawdzie, to nie mam żadnych innych objawów (kopcenie, gaśnięcie silnika itp, nawet głośno nie chodzi, więc nie chce mi się wierzyć, że ten silnik jest do wymiany). A, i powiedział mi ten fachowiec (znaczy ten pierwszy), że można na nim jeszcze jeździć, tylko żebym zmienił olej z półsyntetyku na mineralny. Ma rację?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3617-kompresja/#findComment-325852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Jak dla mnie, to na mineralny za wcześnie. Dużo ci tego oleju ucieka? Widać niebieskie spaliny? Poproś kogoś, żeby za tobą jechał i lukał na wydech. konkretnie, kiedy zakopci, czy przy przyspieszaniu(pedał w podłogę), czy przy zmianie biegu(nie spiesz się, żeby dobrze było widać).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3617-kompresja/#findComment-325849 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Nic nie widać, a jeśli już to naprawdę niewiele. A bierze cholernie dużo bo po przejechaniu 1000 km mam sucho (1,5 litra)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3617-kompresja/#findComment-325847 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 buber, czyli idzie w wydech, nie widzisz tego, dlatego pisałem, żebyś kogoś poprosił.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3617-kompresja/#findComment-325837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 to w mojej przy 125kkm już chodził na 3 gary i pił 1L oleju na 1000km. nieźle się chłopaki nakręcili   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3617-kompresja/#findComment-325834 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 buber, kol. 4000 tys to totalna przesada jeżeli chodzi o jeden cylinder wiadomo aby zdiagnozować należy zdjąć glowice i będzie wiadomo bo może cylinder i pierścienie ok. tylko tak jak już radził kolja37, są nieszczelne zawory i masz brak tych parametrów , wymieniasz zawory doszlifujesz gniazda i jest ok. i myslę że koszt z materiałami i robocizną to 1000zl a co do oleju to tak: jeżeli silnik ma wycieki mało tego podświeca lampka od oleju po forsownej jezdzie to przechodzi się na minerała bo jest zdecydowanie gęściejszy i wtedy to spelnia tzw. uszczelnienie i jest z kolei dużo tańszy. jedynie ci radze abyś nie dawał do tego mechanika bo on policzył jakby robiony był cały silnik z planowaniem głowicy włącznie i nadwymiarowymi tłokami itp..takie coś robi się po zerwaniu paska gdy silnik jest po prostu porozbijany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3617-kompresja/#findComment-325753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 1. zrób pomiar ciśnienia sprężania u innego mechanika. 2. jak wyjdzie za mało to niech Ci zrobi próbę olejową - pozwoli ona określić czy winne są pierścienie tłokowe, czy też głowica (bez rozbierania silnika)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3617-kompresja/#findComment-325747 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2007 Wielkie dzięki chłopaki Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/3617-kompresja/#findComment-325687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.