Skocz do zawartości

Silnik traci moc podczas jazdy.(2.2 DTI)


Gość hainer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam podobny problem co koledzy ( silnik 2.2 D ). Auto działa bez problemu gdy jeżdze po mieście i go nie żyłuje. Jak wyjade na autostrade i przekrocze 110 km na h albo pod jakkieś większe wzniesienie ( większe obciążenie ) wywala mi klucz i mam spadek mocy, auto jest mułowate, nie da się przekroczyć 120 km na h. Wydaje mi się że odcina kompresor. Nie wiem jakie mam błedy bo nie mam gdzie zczytać. Jak się zatrzymam i ponownie odpale auto ciągnie bez problemu aż do 110km na h i po kilku sekundach znowu go wywala. Do tego na biegu jałowym jak wcisnę gaz to do 2 tyś obrotów to pieknie się kręci a powyżej zaczynają obroty spadać i silnik nierówno pracuje. Podczas jazdy jest to niezauważalne. Czy ktoś może mi doradzić co wymienić bo do ASO nie mam żadnego zaufania. Może ktoś poleci dobrego fachowca z okolic Rybnika. Zawór EGR wyczyściłem i nasmarowałem WD40 ( problem nie zniknął ). Auto ma 90000 przebiegu

 

temat wstawiłem do odpowiedniego działu/zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to proponowałbym użyć opcji szukaj.

Nie wiem czy u ciebie to zadziała, wciśnij pedał gazu i hamulca i przekręć kluczyk na zapłon (nie odpalaj) i patrz na kontrolkę check - metoda odczytania błędów opisana na forum.

Z opisu wynika że to może być zawór egr - poczytaj to http://forum.opel24.com/egr-zafira-a-22dti-vt18911.htm

A jeszcze jedno, czy ty masz kompresor?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość kmieciu2003

Witam. Mam pytanie, a nie chciałem zakładać nowego wątku.

Kilka dni temu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka z kluczem z samochodem w tle i auto było bardzo mułowate powyżej 2tys. obrotów. Kiedy zatrzymałem się zgasiłem auto i zapaliłem ponownie kontrolka już się nie pojawiła. Następnego dnia sprawdziłem filtr powietrza poziomy płynów i wszystko wyglądało ok. Jeździłem też szybko, wolno, ostro i spokojnie ale problem się nie ujawnił. Zastanawiam się czy to nie ten słynny czujnik. Teraz moje pytanie:

Czy warto jechać na diagnostykę jeśli wszystko jest ok a kontrolka się nie zapala?

Czy powinienem się martwić, może to tylko jakiś błąd?

Auto ma ponad 200tys. przebiegu i mam je dopiero 4 miesiące.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kmieciu2003, jesli sie blad nie pojawil ponownie to narazie nie... ale miej na uwadze ze moze sie znow pojawic!!!

jest duza szansa ze w miedzyczasie blad sie skasowal z pamieci wiec, podpiecie nic nie da

ale jesli chcesz byc pewien i masz mozliwosc podpiecia to dla wlasnej pewnosci mozesz to zrobic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość monika.skun

U nas mechanik wymienił elektrozawór i przepływomierz, na razie chodzi ale dziś go dopiero odebrałam, mimo naprawy w pamięci komputera pozostaje błąd za który może być odpowiedzialny czujnik podciśnienia przy niej.

Edytowane przez monika.skun
nie piszemy na forum Caps Lockiem-proszę poprwić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności