Gość sph3r3 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam, Ostatnio wysiadł mi alternator. Naprawa - całkowity koszt 390 PLn (chyba za dużo o 90-140 PLN). Po naprawie zaczeła migać kontrolka żażenia - zorientowałem się że chodzi o wypalanie DPF i pozwoliłem mu się wypalić dzięki czemu kontrolka zgasła (wcześniej, przed awaria alternatora ta kontrolka nigdy sie nie zaswiecala gdy DPF sie wypalal). Przed awarią i świecącą kontrolką, w takich samych temperaturach pracy silnika, spalanie chwilowe stojąc na światłach przy nagrzanym silniku miałem w okolicach 1,1 L a obroty były w okolicach 800. Po usunięciu awarii nie schodzi mi poniżej 1,3L a obroty są w okolicach 900. Średnie spalanie jeszcze nie zmierzyłem ale na krótkich trasach widzę wzrost o 1,5 L więcej na setkę. Czy coś się mogło uszkodzić przy tej awarii alternatora czy też elektromechanik mi coś skopał w charakterystykach programu czy może to coś innego ? Macie jakąś teorię ? Z góry dzięks.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Po naprawie zaczeła migać kontrolka żażenia - zorientowałem się że chodzi o wypalanie DPFCzy chodzi o tą kontrolkę świec żarowych że się świeci przy wypalaniu DPF-a ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sph3r3 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Po naprawie zaczeła migać kontrolka żażenia - zorientowałem się że chodzi o wypalanie DPFCzy chodzi o tą kontrolkę świec żarowych że się świeci przy wypalaniu DPF-a ? tak - moja teoria jest taka, ze wylaczyli silnik kilka razy gdy ten probowal wypalic dpf, wiec komputer chcial zasygnalizowac wypalanie i wlaczyl migajaca kontrolke zazenia swiec zarowych (opisałbym ją jako ikonka dwoch pętelek z "jednego przewodu")   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 tak - moja teoria jest taka, ze wylaczyli silnik kilka razy gdy ten probowal wypalic dpf, wiec komputer chcial zasygnalizowac wypalanie i wlaczyl migajaca kontrolke zazenia swiec zarowych (opisałbym ją jako ikonka dwoch pętelek z "jednego przewodu")Ale jak oni go odpalali to pewnie silnik był zimny a na zimnym silniku tryb wypalania się nie włącza.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczykus Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Przed awarią i świecącą kontrolką, w takich samych temperaturach pracy silnika, spalanie chwilowe stojąc na światłach przy nagrzanym silniku miałem w okolicach 1,1 L a obroty były w okolicach 800. Po usunięciu awarii nie schodzi mi poniżej 1,3L a obroty są w okolicach 900. Powiem Ci mam to samo, ale co jest najdziwniejsze dzieje się to tylko przy minusowych temperaturach. Dzisiaj przyszła odwilż i we Wrocku jest 3 stopnie na plusie i wolne obroty się unormowały w granicach 800. Czy to możliwe, że komputer wyczuwa mróz i sam podnosi sobie obroty?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Czy to możliwe, że komputer wyczuwa mróz i sam podnosi sobie obroty? Tak, to normalne.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Orbit Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 komputer reaguje na temperatury od +3 C , przy -1 C podnosi obroty silnika , co mozna zauwazyc np na postoju ... według mnie bez sensu , nawet jesli silnik jest rozgrzany obroty beda wyzsze , gdy sie włacza wypalanie DPF , komputer zwieksza temperature do minimum 90C , własnie 3 dni temu w czasie mrozu -12 właczył sie DPF ... bardzo szybko temperatura skoczyła do 90 C ...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sph3r3 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 Przed awarią i świecącą kontrolką, w takich samych temperaturach pracy silnika, spalanie chwilowe stojąc na światłach przy nagrzanym silniku miałem w okolicach 1,1 L a obroty były w okolicach 800. Po usunięciu awarii nie schodzi mi poniżej 1,3L a obroty są w okolicach 900. Powiem Ci mam to samo, ale co jest najdziwniejsze dzieje się to tylko przy minusowych temperaturach. Dzisiaj przyszła odwilż i we Wrocku jest 3 stopnie na plusie i wolne obroty się unormowały w granicach 800. Czy to możliwe, że komputer wyczuwa mróz i sam podnosi sobie obroty? Racja - mam dokładnie ten sam objaw, od wczoraj , od wzrostu temperatury zewnetrznej, oborty się unormowały i mam znowu 800. Spalanie spadło do 0.9 - 1.0 . Trochę to durne moim zdaniem no ale nie my programowalismy komputery w tych autkach więc widać to do czegoś jest potrzebne Dzięki wszystkim za rozwianie moich watpliwości   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.