Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie Opla Sintry 2,2TD


Gość lahodtl

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich, przez wiele lat jezdze juz Oplami i teraz po Oplu Vectrze 2,0DTL kupiłem sobie Sintre z orygoinalnym przebiegiem 206 tys rok produkcji 1999, wszytsko by było bajecznie ale kupiłem ją z urwanym łancuchem rozrządu a mianowicie jeden ze srub z pompy olejowej niewiadomo z jakich przyczyn dostała sie na łancuch i gdy dostała sie do gorynaprezenie spowodowało popekanie 4 płyetk pod wałekiem i urwanie tegoz łancucha. No ale to ok wszytsko wymieniłem glowice zrobiłem zawory nowe łancuch slizgi no i Wenecja poszła sie bujac bo kostzowało mnie to 3tys złotych no ale ok. samochód zapalaił ale pojawił sie problem mianowicie samochód na zimny zapalał a jak tylko złapał troche temperatury palił strasnzie ciezko tak ciezko ze poprostu jak zapalilł swiata za nim nie było widac i tak sie zdarzalo nawet jak gdy rano zapaliłem go na 10 sekund i zgasiłem i jak chciałem drugi raz zapalic to jzu tak ciezko krecił . Przelewy zostały wymienione, nowy przekaznik swiec zarowych wszytskie nowe swiece zarowe a auto dalej swoje dzis zalozony został na waz zaworek zwrotny ale przezz chwile był spkioj auto paliło ale po kilku godzinach znowu cizko kreci i to bardzo cizko. aha auto jak przyjecjalo z niemiec mialo zalozony na czujnik temperatury opornik który powodował ze swiece zarowe swieciły sie na stałe czy był zimny jak lód czy ciepły ale opornik został usuniety gdy opornik był oba wiatraki i od klimy i zwykly pracowały na stałe. Samochód oczywiscie tyemperatury niełapał i nadal nie łapie . Błagam koledzy pomozcie bo juz kilka nocy nieprzespanych samochód mi sen z powiek spedza . wiem moze ze temat był wałkowany moze wiele razy ale ja juz niemam pojecia co robic Szkoda mi go postawic do jakiegos mechanika by kwitl cala zime bo smaochód naprawde czysty ładny a juz zainwestowałem w niego tyle pieniedzy i zcasu ze brak słow

 

Bardzo proszę o pomoc :drunk::drunk::(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Napisz na jaki czujnik był założony opornik. W dieslu obok siebie są dwa czujniki. Z jednego wychodzi tylko jeden kabel i idzie na wskażnik temperatury na zegary ,z drugiego wychodzą dwa kable i idą do komputera. Ten czujnik(termistor) w zależności od temperatury zmienia swoją oporność i wtedy komputer na tej podstawie steruje odpowiednio silnikiem. Jest jeszcze trzeci czujnik temperatury zewnętrznej montowany przed chłodnicą. Najprościej podmień czujnik ten z dwoma kebelkami na nowy bo niewykluczone ,że jest uszkodzony i silnik pracuje poza swoim zakresem.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opornik był zalozony na ten czujnik z dwoma kabelkami i wtedy wlasnie swiece caly czas sie zaswiecaly. a teraz swieca zaswieca sie tylko rano a pozniej mimo ze zimno juz sie nei zaswieci moze stac nawet pol dnia i nic. mo i samochod zawsze ma temperature tylko powyzej pierwszej kreski.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najdziwniejsze jest to ze samochód pali jak loteria tzn czasem pali na dotyk a czasem z wielkim problemem prosze dpradzcie cos? Czy to bedzie pompa wtryskowa? a moze idzie to jakos inaczej naprawic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Silnik diesla bardzo dłogo sie wystudza i może się znak świec niewłączyć. Wymień czujnik i sprawdź czy na tym z jednym kabelkiem jest dobry kontakt bo to jest na wsówkę i niezawsze kontaktuje ,wtedy nie pokaże temperatury. Ten z dwoma kebelkami wymień.

Wiesz może ,czy przed uszkodzeniem łańcucha auto działąło poprawnie?

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto przed tym urwaniem łancucha jezdzilo normalnie paliło itp tylko te swiece byly na stałe. Znajomy mi mówił ze jest taka mozliwosc ze jakis zawor wysokiego ciznienia w pompie trzeba zmienic bo on mial podobna sytuacje w Bmw w 2,5 tds-ie no i przedtem wyskakiwal blad zawysokie wejscie silnika czy cos takiego

najdziwniejsza jest ta"loteria" jego palenia no i dlaczego jak go zapale rano i zaraz z gasze to juz za drugim razem swieca mi sie nie zapali hmm ani nie ma straty na mocy ani nic elegancko jedzie jedynie co jak tak dlugo kreci to zadymi no ale to jest spowodowane tym ze ropy nazbiera przy tym chełatniu

a czy zastosowanie tego ustrojstwa czyli modułu serii DEMM zniweluje te problemy z paleniem??

 

scaliłem posty,reg.O24-&5.4./zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co pisze wciaz bo strasznie zastanawia mnie ten moj samochód bardzo zastanawia bo zcasem przez pol dnia pali a czasem cos mu odbije jak psialem mial opornik na jednymz przewodow od czujnika temperatury usunolem ten opornik i chyba to byl blad moj ale teraz jak nei chce zapalic na cieplyym wystarczy ze wypne przewod od czujnbika temperatury i pali na dotyk zaswieca sie swoeca i nawte nie tzreba czekac do konca tylkosekundka i pali no tyle ze wtedy na stale dzialaja mi wentylatory jak odepne ten przewod od czuujnika ale smiga elegancko nie dymi ani nic no i auto idzie normalnie itp palilo anwet ostatnio przy mrozie -20 poprostu zastanawia mnie co sie z nia dzieje i czy pomogl by jej ten regulator pompy elektroniczny co jeden z kolegow prezentowal na forum tyle ze moja jak pisalem rano swiece podrzewa ale wystarczy ze zgasze ja nawet po 5 sekundach chodzenia to wtedy juz nie zaswieca no i bardzo ciezko łapie temperature bardzo ciezko prosze o pomoc i jakies sugestie. Bo na wine pompy wtryskowej to nie wyglada. chyba ze ten czujnik wysokosci dawki w pompie cos z nim nie tak ale jego mozna wymienic prawda? :drunk::urodziny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Już sam sobie odpowiedziałeś- jak wyjmiesz kabelki z czujnika to pali elegancko. Więc wymień sam czujnik. Jak nic to niezmieni to prawdopodobnie komputer robi takie cuda.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego mam pytanie bo wiesz ze jak czujnik wyciagne to caly czas mi swiece grzeje tyle ze nie musze czekac do konca wystarczy ze 2 sekundy poswieci i przekrecam i na dotyk pali hmm wymienie czujnik ale czy zamowic ten taki regulator co jeden z kolegow prezentował?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm wymienie czujnik ale czy zamowic ten taki regulator

Wymień w końcu ten czujnik :oops: Dopiero potem będziesz się zastanawiał co dalej, bo jak zaczniesz wymieniać wszystko na raz, to nie dość, że wydasz niepotrzebnie kupę kasy to jeszcze nie będziesz na 100% pewien gdzie tkwiła przyczyna. Trzeba eliminować po kolei możliwe przyczyny. :santa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności