Skocz do zawartości

Problem z silnikiem 1.7d


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzysiek22

Jak tylko mi dojdzie pompka z tym zaworem zwrotnym to ją zamontuje, oraz przewód przezroczysty. Gdzie najlepiej ta pompke zainstalować? Wydaje mi się ze tóż za filtrem paliwa, na przewodzie który idzie do pompy. Jak zamontuje to napompuje paliwa ta pompką żeby wtryskami leciała, oraz zeby nie bylożadnych bąbelków i sprobuje odpalić, jak bedzie Cieżko to na plaka spróbuje. Mam nadzieje że tylko się zapowietrza i że to nie jest coś poważniejszego;p :blink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36505-problem-z-silnikiem-17d/page/3/#findComment-19865
Udostępnij na innych stronach

ja mam zaworek zwrotny zamontowany na przewodzie od baku do filtra paliwa . Bo cofało mi się paliwo z filtra. A też mam ostatnio problemy z odpalaniem, ale to przez bendix w rozruszniku. Na razie jest za zimno żeby to robić. I chyba poczekam do wiosny. I przy okazji wymienię trochę rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36505-problem-z-silnikiem-17d/page/3/#findComment-19850
Udostępnij na innych stronach

A wg mnie w zaistniałej sytuacji najlepiej byłoby sprawdzić ustawienie pompy u mechanika czujnikiem zegarowym, bo:

Jak jest za późny kąt wyprzedzenia to lepiej pali na ciepłym, a tak piszesz. Wtedy na zimnym może byc to niemożliwe wg mnie

i po drugie układ paliwowy w naszych dieselkach odpowietrza sie sam, sam miałem sytuacje że zabrakło paliwa i nie było potrzeby nic odpowietrzać

Wiec albo jest jakaś mega nieszczelność, której szukałbym w filtrze- złe zamontowanie, cos uszkodzone.. albo cos z wyprzedzeniem wtrysku, bo w innych przypadkach jest to chyba grubsza awaria jak wyżej pisaliście pompa, uszczelka

 

Pozdroo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36505-problem-z-silnikiem-17d/page/3/#findComment-19843
Udostępnij na innych stronach

po drugie układ paliwowy w naszych dieselkach odpowietrza sie sam

Nie mam pojęcia czy sam się odpowietrza. nie miałem do czynienia nigdy z astra f i z silnikiem 1,7d. Tylko astra G 2.0dti 2.2dti i H 1.9

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36505-problem-z-silnikiem-17d/page/3/#findComment-19842
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Mi też kiedyś zabrakło paliwa ( 3 razy) zalałem troche paliwa i odpalił po chwili. Teraz sądze że zapowietrza się + jest zimno i dlatego nie odpala, jutro może po jutrze przyjdzie mi pompka, i zoabcze co będzie po jej zamontowaniu. Zamontuje tak jak kolega ma zamontowane, czyli na przewodzie paliwowym który idzie od filtra do baku. Wtedy jeżeli coś to będe mógł pompować paliwo do filtra, a jak się napełni to doleci i do pompy. Oraz zamontuje przezroczysty przewód od filtra do pompy by zoabczyc czy nie ma bąbelków powietrza. A i jeszcze jedno mam wlane z...20litrów paliwa + około 300-400mln denaturatu i z 50mln takiego specyfika "castrola" który "ma poleprzyć jakość pracy silnika i odpalanie w zime. czy nie za dużo tego denaturatu?http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36505-problem-z-silnikiem-17d/page/3/#findComment-19668
Udostępnij na innych stronach

ja w swojej asi mam silnik z kadeta 1.6 d który prawie niczym sie nie różni w budowie odpowietrzyc ten silnik to katorga zawsze na hol ale do tematu ... kolega napisał o denaturacie w paliwie jeśli był kiepskiej jakosci to zawierał duży procent wody... niestety wjadomo jak ta działa na końcówki wtryskiwaczy silnik ciezko pali i bardzo nierówno pracuje,więc może masz kijowe paliwo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36505-problem-z-silnikiem-17d/page/3/#findComment-19632
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek22,

 

Do diesla nie leje się denaturatu ponieważ bardzo trudno miesza się z ON, można to zrobić ale w sposób pośredni, czyli trzeba wlać ok 250g denaturatu do 3-5l PB wymieszać przez wstrząsanie kanistrem a potem wlać to do zbiornika i uzupełnić do pełna ON. Można to zrobić w silnikach 1,6 i 1,7 ale w nowszych już nie polecam szczególnie z CR. :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36505-problem-z-silnikiem-17d/page/3/#findComment-19389
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Mam juz pompke wraz z zaworem zwrotnym. Chciałbym ją zamontować na przewodzie który idzie od baku do filtra paliwa. Wtedy mógłbym pompować sobie paliwo z baku do filtra, a jak on się napelni to dalej do wtryskiwaczy. I mam takie pytanie: czay jak ją zamontuje to moge zrobic tak żę ostatni wtrysk ( czy musze wszystkie) poluzuje i będe se pompował aż będzie ładnie leciało paliwo(bez bąbalków powietrza).

Czy podpompować troche i poluzować wtryski i pokręcić troche silnikiem?

 

Jak można sprawdzić czujnik temperatury który zamontowany jest na termostacie? (jakos miernikiem?) nie mam pojęcia czy on działa, ale chyba nie bo wskazówka pokazująca temperaturę chyba nigdy się nie poruszyła, a jak juz sie poruszyła to może o 2mm w góre. Tak samo nigdy nie załączył mi się wiatrak przy chlodnicy:P a działa bo sprawdzałem;p

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36505-problem-z-silnikiem-17d/page/3/#findComment-18794
Udostępnij na innych stronach

to moge zrobic tak żę ostatni wtrysk ( czy musze wszystkie) poluzuje i będe se pompował aż będzie ładnie leciało paliwo(bez bąbalków powietrza).

nie , możesz to zrobić tylko przy pomocy pompy wtryskowej ...

 

 

nigdy nie załączył mi się wiatrak przy chlodnicy:P

postaw auto na 30 minut to CI się załączy, normalny objaw...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36505-problem-z-silnikiem-17d/page/3/#findComment-18647
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek22

Witam Serdecznie:D

Od samego rana dzisiaj walcyzłem z moją asią, napisze co po kolei robiłem.

1. zamontowanie pompki wraz z zaworem zwrotnym na przewodzie od baku do filtra paliwa.

2. odpowietrzenie pompy paliwa, filtra paliwa, oraz odpowietrzanie przez poluzowanie wtrysków.

 

Po tym wsyztkim była proba odpalenia... Kręce...kręce i nic...:) dym z rury wydechowej leci przy kreceniu, wiec paliwo dostaje, zadnego przecieku nie ma.

 

Więc moje pytanie...CO TO JESZCZE MOZE BYC??:)

 

dodam że przed wymianą filtra paliwa, autko odpalało, ale dosyć cieżko podczas mrozu. Natomiast jak wymieniłem filtr okolo 2 tyg temu, autko wogole nie chce odpalać. Raz odpaliło z holowania, pojeździłem z 15km, potem za 2 h odpalilem go bez problemu bo silnik jeszcze byl w miare ciepły, ale jak postał całą noc, to KAPLICA :):):)

 

Silnik zachowuje sie tak jakby lekko "łapał" juz był na dobrej drodze zeby odpalic, i nic...i tak cały czas.

 

Czy to moze byc uszczelka pod głowicą? przestawiony rozrząd?...no ale przed wymiana filtra odpalał:) więc...?

 

z góry dziękuje za pomoc, i oby nasze autka lepiej się spisywały w tym nowym roku:P

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36505-problem-z-silnikiem-17d/page/3/#findComment-18267
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności