Gość mareti Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Witam wszystkich forumowiczów i Wesołych Świąt życzę. Mam problem z silnikiem, Astra II 1,7 z silnikiem Isuzu 2004rok polegający na przerwach w pracy. Spróbuję opisać w skrócie: Jeżdżę tylko na nafcie V-pover lub ultimate silnik odpala przy -25 bez żadnych problemów, jedyne co przeszkadza to podczas jazdy z prędkością ok 100 km i wyżej występują krótkie przerwy w pracy ok pół sekundy, ale nie zawsze i przy różnych obrotach, więc nie ma reguły. Komputer podłączony w serwisie nie wykazał nic, reset komputera w postaci odłączenia akumulatora pomaga do pierwszego dania w tyłek silnikowi (prędkość ok 150-180). Czy może, któryś z forumowiczów miał coś takiego lub spotkał się z podobną usterką to poproszę o poradę. W serwisie powiedzieli że może wtryskiwacze, ale jak wymienią to nie dają gwarancji że to to. Ja obstawiam że to może być pompa paliwowa, ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie więc proszę o poradę. Z góry dziękuję i pozdrawiam Marek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36529-astra-ii-g-17-isuzu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 masz na mysli takie krotkie szarpniecia? Ja i wielu uzytkownikow tego silnika mamy podobnie i spowodowane jest to przegrzewaniem sie sterownika pompy wtryskowej. Jest sporo tematów o tym na forum   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36529-astra-ii-g-17-isuzu/#findComment-20410 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mareti Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Dziękuję za odpowiedz, dokładnie chodzi mi o to szarpanie, jestem ziemia do kwiatów w tej dziedzinie i nie chciałbym płacić za naprawę nie mając pewności że to zadziała. Jest jakaś rada na to czy trzeba udać się do specjalisty? Pozdrawiam Marek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36529-astra-ii-g-17-isuzu/#findComment-20390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Szczerze to ja juz przerabialem to samo i doszedlem do wniosku, iż póki auto jedynie czasami szarpie a nie gasnie i nie ma innych uciazliwych objawow to nie ma sensu bawic sie w usuwanie tej usterki. Poprostu sterownik pompy wtryskowej jest umieszczony w bardzo niefortunnym miejscu i łatwo ulega przegrzaniu. Szczególnie zauważyć można to przy jezdzie w korku przy włączonej klimatyzacji w upalny dzień. Błędów tak jak mówisz nie wybija i wielu mechanikow ma problem ze zdiagnozowaniem problemu... Powiem Ci ze jak autem nie bedziesz agresywnie jezdzil to szarpanie nie bedzie czeste - przynajmniej u mnie tak jest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36529-astra-ii-g-17-isuzu/#findComment-20291 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Zgadzam się z kuba26, że są to objawy kończącego się sterownika pompy. Regeneracja kosztuje ok. 300 stów. Można z tym jeździć tylko trzeba mieć na uwadze że w najmniej oczekiwanym miejscu i czasie auto może stanąć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36529-astra-ii-g-17-isuzu/#findComment-20235 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiu400 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Naprawienie sterownika pompy wtryskowej w 1.7 dti jest bardzo proste . usterka polega na rozlutowaniu się elementów elektronicznych na ścieżce drukowanej płytki. Należy wyciągnąć sterownik otworzyć dekielek i polutować od nowa to co się rozlutowało. Widać gołym okiem. Były zdjęcia na forum. Jak będę miał czas to znajdę. Ja zrobiłem to sam na razie chodzi.Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36529-astra-ii-g-17-isuzu/#findComment-20122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Nie chcialbym poruszac dyskusji, bo podobna juz mielismy na forum, ale podobno samo naprawienie sterownika daje krotkofalowy efekt. Podobno zacieraniu ulega jakiś tloczek w mechanice pompy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36529-astra-ii-g-17-isuzu/#findComment-20104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 podobno samo naprawienie sterownika daje krotkofalowy efekt. Podobno zacieraniu ulega jakiś tloczek w mechanice pompy...Taki efekt występuje w pompie VP44 (x20dtl, y20tl, y20dth, y22dtr) ale nie w pompie Denso (y17dt)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36529-astra-ii-g-17-isuzu/#findComment-20100 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mareti Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Serdecznie dziękuję wszystkim forumowiczom za odpowiedź, Nawet nie myślałem że jest tylu życzliwych, nigdy sie nie udzielałem na forum tylko czasem czytałem różne wyśmiewki, a teraz mam konkretne odpowiedzi, jeszcze raz dziękuję. Co do przelutowania to nie będę mieć z tym problemów bo jestem elektronikiem, ale za to problem jest w tym że nie wiem gdzie ten sterownik się znajduje, czy są na forum jakieś zdjęcia gdzie można go szukać lub któryś z kolegów powie gdzie jest i jak wygląda. Pozdrawiam serdecznie Marek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36529-astra-ii-g-17-isuzu/#findComment-20072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 gdzie ten sterownik się znajduje,Sterownik jest przykręcony do pompy paliwa zaś pompa do bloku silnika. Otwierasz maskę i sięgasz ręką między ścianę podszybia a silnik. Sterownik jest widoczny ale po bardzo głębokim wsadzeniu głowy pod maskę silnika. Jest umocowany 4 śrubami na klucz nasadowy 10. W sterownik jest wpięta wtyczka którą dość ciężko się wypina. Cała operacja powinna Ci zająć nie więcej niż 15-20 minut. A oto poglądowe filmy ze sterownikiem w roli głównej :http://www.youtube.com/watch?v=XnzIyNSyx-o&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=TIzuED5No7U Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36529-astra-ii-g-17-isuzu/#findComment-20065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.