Skocz do zawartości

Astra II G 1,7 ISUZU


Gość mareti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów i Wesołych Świąt życzę.

 

Mam problem z silnikiem, Astra II 1,7 z silnikiem Isuzu 2004rok polegający na przerwach w pracy.

Spróbuję opisać w skrócie:

Jeżdżę tylko na nafcie V-pover lub ultimate silnik odpala przy -25 bez żadnych problemów, jedyne co przeszkadza to podczas jazdy z prędkością ok 100 km i wyżej występują krótkie przerwy w pracy ok pół sekundy, ale nie zawsze i przy różnych obrotach, więc nie ma reguły.

Komputer podłączony w serwisie nie wykazał nic, reset komputera w postaci odłączenia akumulatora pomaga do pierwszego dania w tyłek silnikowi (prędkość ok 150-180).

Czy może, któryś z forumowiczów miał coś takiego lub spotkał się z podobną usterką to poproszę o poradę.

W serwisie powiedzieli że może wtryskiwacze, ale jak wymienią to nie dają gwarancji że to to.

Ja obstawiam że to może być pompa paliwowa, ale nie jestem ekspertem w tej dziedzinie więc proszę o poradę.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz na mysli takie krotkie szarpniecia? Ja i wielu uzytkownikow tego silnika mamy podobnie i spowodowane jest to przegrzewaniem sie sterownika pompy wtryskowej. Jest sporo tematów o tym na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz, dokładnie chodzi mi o to szarpanie, jestem ziemia do kwiatów w tej dziedzinie i nie chciałbym płacić za naprawę nie mając pewności że to zadziała.

Jest jakaś rada na to czy trzeba udać się do specjalisty?

Pozdrawiam

Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to ja juz przerabialem to samo i doszedlem do wniosku, iż póki auto jedynie czasami szarpie a nie gasnie i nie ma innych uciazliwych objawow to nie ma sensu bawic sie w usuwanie tej usterki. Poprostu sterownik pompy wtryskowej jest umieszczony w bardzo niefortunnym miejscu i łatwo ulega przegrzaniu. Szczególnie zauważyć można to przy jezdzie w korku przy włączonej klimatyzacji w upalny dzień. Błędów tak jak mówisz nie wybija i wielu mechanikow ma problem ze zdiagnozowaniem problemu... Powiem Ci ze jak autem nie bedziesz agresywnie jezdzil to szarpanie nie bedzie czeste - przynajmniej u mnie tak jest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kuba26, że są to objawy kończącego się sterownika pompy. Regeneracja kosztuje ok. 300 stów. Można z tym jeździć tylko trzeba mieć na uwadze że w najmniej oczekiwanym miejscu i czasie auto może stanąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiu400

Naprawienie sterownika pompy wtryskowej w 1.7 dti jest bardzo proste . usterka polega na rozlutowaniu się elementów elektronicznych na ścieżce drukowanej płytki. Należy wyciągnąć sterownik otworzyć dekielek i polutować od nowa to co się rozlutowało. Widać gołym okiem. Były zdjęcia na forum. Jak będę miał czas to znajdę. Ja zrobiłem to sam na razie chodzi.Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcialbym poruszac dyskusji, bo podobna juz mielismy na forum, ale podobno samo naprawienie sterownika daje krotkofalowy efekt. Podobno zacieraniu ulega jakiś tloczek w mechanice pompy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno samo naprawienie sterownika daje krotkofalowy efekt. Podobno zacieraniu ulega jakiś tloczek w mechanice pompy...

Taki efekt występuje w pompie VP44 (x20dtl, y20tl, y20dth, y22dtr) ale nie w pompie Denso (y17dt)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję wszystkim forumowiczom za odpowiedź,

Nawet nie myślałem że jest tylu życzliwych, nigdy sie nie udzielałem na forum tylko czasem czytałem różne wyśmiewki, a teraz mam konkretne odpowiedzi, jeszcze raz dziękuję.

Co do przelutowania to nie będę mieć z tym problemów bo jestem elektronikiem, ale za to problem jest w tym że nie wiem gdzie ten sterownik się znajduje, czy są na forum jakieś zdjęcia gdzie można go szukać lub któryś z kolegów powie gdzie jest i jak wygląda.

Pozdrawiam serdecznie

Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie ten sterownik się znajduje,

Sterownik jest przykręcony do pompy paliwa zaś pompa do bloku silnika. Otwierasz maskę i sięgasz ręką między ścianę podszybia a silnik. Sterownik jest widoczny ale po bardzo głębokim wsadzeniu głowy pod maskę silnika. Jest umocowany 4 śrubami na klucz nasadowy 10. W sterownik jest wpięta wtyczka którą dość ciężko się wypina. Cała operacja powinna Ci zająć nie więcej niż 15-20 minut. A oto poglądowe filmy ze sterownikiem w roli głównej :

http://www.youtube.com/watch?v=XnzIyNSyx-o&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=TIzuED5No7U

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności