Gość thomson_87 Opublikowano 27 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2010 Witam, na święta dostałem prezent w postaci ognia pod masą z niewyjaśnionych jak na razie przyczyn zapaliła się instalacja a konkretnie ta wiązka idąca od silnika do sterownika. Mam pytanie czy ktoś to przerabiał?? jest to Astra 1.6 16v ecotec 96r. Chcę kupić nową wiązkę i ją wymienić przy okazji namierzyć przyczynę zwarcia, może jest na forum gdzieś fotorelacja z wymiany instalacji? lub ktoś miał podobny problem i podpowiedział by ile przy tym roboty. Zastanawiam się tylko czy czasem sterownik od tego zwarcia nie poszedł z dymem albo wtryskiwacze, ciekawo co z innymi podzespołami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36565-spalona-wi%C4%85zka-elektryczna-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson_87 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Nikt nie miał problemów z instalacją elektryczną w astrze?? na forum nie bardzo można coś znaleźć. Orientuje się ktoś czy wiązka komputera od astry z automatem jest identyczna jak wiązka od manuala ?? Proszę o pomoc temat dość pilny. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36565-spalona-wi%C4%85zka-elektryczna-silnika/#findComment-19791 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Wiązka pewnie jest taka sama, w razie czego 4 kabelki z wiazki "manualnej" sobie wyprowadzisz do sterownika skrzyni. Wymiany na forum nie ma, bo nikt jeszcze pożaru nie miał...... Ale wymiana prosta. Wszystko poza masami jest na wtyczki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36565-spalona-wi%C4%85zka-elektryczna-silnika/#findComment-19467 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson_87 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Dzięki bardzo za odp. Ja mam "manuala" a chce założyć od automatu bo mogę tanio nabyć więc chyba nie powinno być niespodzianek. Jeszcze nie rozebrałem auta wiec nie wiem co na pewno jest uszkodzone ale myślę że skoro wiązka idąca do sterownika spaliła się to pewnie uszkodziła sam sterownik;/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36565-spalona-wi%C4%85zka-elektryczna-silnika/#findComment-19129 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Możliwe. Ale jak zakładasz z automata, to dobrze przejrzyj swoją wiązkę z manuala, możliwe, ze jakiś mostek na wtyczce będzie potrzebny. Porównasz, to bedziesz wiedział. Dobrze, jakbys nam tu napisał, przyda się.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36565-spalona-wi%C4%85zka-elektryczna-silnika/#findComment-19088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson_87 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Panowie pomocy, dziś założyłem używaną wiązkę idąca od komputera do silnika oraz wiązkę wtrysków, niestety nie obyło się bez niespodzianek:( wiązka wyrysów jest identyczna ale wiązka komputera już nie. W całej wiązce występuje jedna dodatkowa kostka wydaje mi się ze do automatycznej skrzyni może- uważam ją za zbędną w tym momencie, druga sprawa kostka koło aku jest u mnie 3pinowa z dwoma kablami w nowej wiązce była dwu pinowa z dwoma kablami wystarczyło podmienić kostkę. Ale schody to kostka znajdująca się za kolektorem dolotowym nie wiem od czego ona jest jedna jest 2pinowa i pasuje bez problemu ale obok jest jedno pinowa z jednym kablem szarym a w nowej wiązce sa 2 kable i na dodatek nie zgadzają się kolory;/ i teraz nie wiem od czego on jest i jak to połączyć. Kolejna makabra to kostka w kompie czerwona pasuje ale ta druga żółta ma inne wycięcia i nie pasuje porównałem układ kabli w kostce jest identyko ale w nowej kostce jest o 2 czy 3 kable mniej niż u mnie;/. wcisnąłem tą kostkę z racji zgodności kabli, próba odpalenia, okazało się że nie chodzi pompa paliwa przekaźnik ok, podłączyłem pompę na krótko dawała paliwo ciągle ale silnik nie chciał zapalić, suche świece nie dostaje paliwa, dałem strzykwę w każdy cylinder silnik zapalił na chwile. iskra jest na każdej świecy. Chciałem odczytać błędy z kompa ale niestety lampka miga ciągle jednostajnie dość szybo czy to oznacza uszkodzony komputer?? Jeśli to oznacza uszkodzony sterownik to może jest to przyczyna nie działających wtrysków jak się domyślam. 1.Proszę o podpowiedz czy podczas próby odczytu błędów ciągle miganie kontrolki oznacza uszkodzenie sterownika? 2. gdzie wychodzą kable zasilające pompkę paliwa bo do pompki nie dociera prąd muszę odnaleźć kostkę w komorze silnika. Mam dwie opcje albo padł komputer i nie załącza pompy paliwa i wtryskiwaczy lub wtryski są spalone i nie działają a pompa nie chodzi bo jest nie podłączona. Niepokoją mnie te braki kabli w kostce żółtej w komputerze i niepasująca ta kostka. Proszę o jakieś wskazówki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36565-spalona-wi%C4%85zka-elektryczna-silnika/#findComment-16650 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Jak miga, to komputer nie dostaje sygnału z czytnika immobilisera. Musisz podpatrzeć w starej wiązce układ kabla z pinu A12 wtyczki komputera do przekaxnika pompy paliwa. Musisz w nowej wiązce skopiować to połączenie. A12 daje sygnał masy na przekaźnik pompy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36565-spalona-wi%C4%85zka-elektryczna-silnika/#findComment-16639 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson_87 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 ok zerknę jutro na ten pin a12 chociaż jak kręcę rozrusznikiem to przekaźnik się załącza. Powiedz coś więcej o tym imo bo pojęci anie mam co gdzie i jak;/. Oczywiście kontrolka check engine mruga ciągle po zwarciu pinów diagnostycznych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36565-spalona-wi%C4%85zka-elektryczna-silnika/#findComment-16638 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thomson_87 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Jeszcze jedna sprawa to wydaje mi się dziwne zachowanie chyba przekaźnika abs. Po przekręceniu kluczyka do zapłonu abs tyka dwa razy tak jak by przekaźnik włączył i nagle wyłączył, o co w tym może chodzić?? Do puki nie zapale samochodu nie dowiem się czy abs działa poprawnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36565-spalona-wi%C4%85zka-elektryczna-silnika/#findComment-16630 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 ABS nie wiem, bo nigdy nie miałem. ok zerknę jutro na ten pin a12 chociaż jak kręcę rozrusznikiem to przekaźnik się załącza.A nie jest tak, że za 2 sekundy puszcza?Tak działa immo w oplu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36565-spalona-wi%C4%85zka-elektryczna-silnika/#findComment-16547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.