Gość pawciom Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 A ja mam kase? Jest jedna rada. Uwierz w siebie. Moze to zabrzmi smiesznie ale zaraz lece ... naprawiac swoja Astre bo ... nie chce palic:) Moze dzis sie uda a moze nie. Taki ze mnie majster, ze wlasnego samochodu nie umiem naprawic, jajca jak berety. Masz, szczescie ze masz prosty samochod wiec poradzisz sobie. Silnik bierze ci olej? Umialbys sprawdzic swiece zarowe? Filtr paliwa dawno wymieniales? Filtr powietrza? Choc to raczej nie filtr powietrza. Akumulator ma sile szybko krecic rozrusznikiem? Jak dymienie spalin? Czuc w spalinach sadze? Powachaj, reke przystaw do rury wydechowej? Ile ci spala ten samochod? Powinien chyba cos kolo 5l/100km (poza miastem, w miescie ze 7l). W zime do dizli warto dodawac do paliwa dodatki zapobiegajace wytracaniu parafiny bo inaczej zapycha filtr. Ja osobiscie dodaje tez troszke benzyny (silnik wtedy glosniej chodzi, a moze poprostu mam zle ustawiana pompe wtryskowa, kto wie) ale odnosze wrazenie, ze pali lepiej. W zasadzie wydaje mi sie, ze jesli tylko silnik nie bierze oleju to da sie cos zrobic aby lepiej palil ale .... to juz stary samochod wiec nie ma co liczyc, ze bedzie super.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36643-nie-dzia%C5%82a-przy%C5%9Bpieszacz-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-18720 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RODI86 Opublikowano 31 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2010 Nie zrozumieliśmy się troszke ale to nic jakieś pojęcie o mechanice mam tylko mi chodziło że to mój pierwszy zagraniczny samochód i na dodatek diesel nie wiem gdzie czego szukać w nim a do twoich pytań odpowiadam wiem gdzie są świece jak je sprawdzić i inne rzeczy oprócz pompy i połowy elektryki astra nie dymi,nie bierze oleju,ładnie równo chodzi,nie ma przepału bym nawet powiedział że nie całe 5l pali,przy silniku czysto zadnych wycieków Astre kupiłem od starej kobiety,który rok stał powiedziała jak go odpale to za 1500zł go odda mi.Ona sama nie wie kiedy były filtry mieniane ile już są a co gorsza nawet nie wie ile asia ma na jerzdżone na tym pasku rozrządu jak to ona powiedziała ją to nie interesowało wsiadała i jechała astra ma przebieg 320072km. Asie już odpaliłem ale nadal ma problemy z odpaleniem jak długo po stoi po 4 czy 6 godzinach odpala od razu a po całej nocy czasami odrazu łapie a w większości nie,trzeba dużo kręcić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36643-nie-dzia%C5%82a-przy%C5%9Bpieszacz-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-18697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciom Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Hm.. czyli jak mowisz ogolnie silnik jest w dobrym stanie. To koniecznie sprawdz swiece czy grzeja. Ja bym tez wymienil filtr paliwa. Jest opcja, ze po dlugim postoju paliwo cofa sie z pompki do baku, mi sie to nie zdarzylo ale na forum pojawiaja sie takie watki. Gdybys mial kogos do pomocy co pokrecilby ci rozrusznikiem to moznaby sprawdzic czy pompa odrazu podaje paliwo do wtryskiwaczy czy tez dopiero po jakims czasie. Mozna wtedy zamontowac zaworek zwrotny przy pompie. Nie poca ci sie przewody z pompy do wtryskiwaczy? Mi jak z jednego podciekalo to tez ciezko palil. Dokrecilem, przeciek ustal i zaczal palic dobrze. I przydaloby sie sprawdzic ustawienie pompy. Ja u siebie robie to sam, tak na czuja choc niektorzy powiedza, ze tak nie powinno sie robic. Jak nie wiesz jak to napisze jak ja to robie. Chociaz z tego co piszesz, silnik dobrze chodzi, wiec pompa powinna byc dobrze ustawiona. Chyba.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36643-nie-dzia%C5%82a-przy%C5%9Bpieszacz-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-18583 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciom Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Wlasnie z nudow przegladalem forum. Znalazlem cos ciekawego. Moze u ciebie zapowietrzac sie uklad paliwowy. Po dluzszym postoju gdzies dostaje sie powietrze i silnik musi troche pokrecic aby dopompowac paliwo. Jeszcze tego u siebie nie przerabialem wiec moge tylko powtorzyc to co przeczytalem na forum. Pojezdzij w ciagu dnia. Postaw samochod na noc tak aby tyl byl wyzej niz przod. Jesli rano zapali lepiej to bedziesz pewien ze to zapowietrzenie. Takie ustawienie samochodu zapewni pewne cisnienie w instalacji dzieki czemu powietrze sie nie dostanie. Pytanie tylko na ile jest to pewna i sprawdzona metoda. Wydaje mi sie, ze jesli sie zapowietrza to raczej w okolicy pompy wtryskowej. Sama pompa albo wtryskiwacze. Moznaby odkrecic przewody przy wtryskiwaczach i sprawdzic czy jest powietrze ale to tylko moja teoria. Ktos jeszcze pisal o zassaniu strzykawka paliwa z wezyka przelewowego w pompie i wtryskiwaczach. Jak zassie babelki to bedziesz wiedzial, ze jest powietrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36643-nie-dzia%C5%82a-przy%C5%9Bpieszacz-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-18579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RODI86 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Niby przewody się nie pocą wszystko jest ok wyprubuje metodę z postawieniem tyłu wyrzej i sprawdze chociaż nie wiem czasami jest tak że po stoi dwa dni i za pierwszym ruszeniem zapali a w większości po nocce kręce i kręce ja mam jeszcze podejrzenia do elektryki asia miała nie wiem jak to się dokładnie pisze imobilajzer i alarm który ktoś rozłączył przecinając kable z imobilajzera a w alarmie to są opcięte kable od syreny może to coś powoduje problem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36643-nie-dzia%C5%82a-przy%C5%9Bpieszacz-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-18535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciom Opublikowano 1 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 Immobilizer to raczej nie bedzie, bo wogole nie powiniec ci palic. Z tego co sie orientuje immo odcina doplyw paliwa poprzez zamkniecie elektrozaworu w pompie wtryskowej. Znajduje sie on w czarnej skrzynce z 3 kabelkami. Masz takie cos? Mozesz sprobowac czy gdy wlaczysz zaplon kluczykiem (ale bez krecenia rozrusznikiem) to bedzie slychac z pompki stukniecie otwierajacego sie zaworku. Bedziesz potrzebowal pomocy kogos. JEsli slychac stukniecie to znaczy, ze el.zawor sie otwieta czyli jest wszystko OK. Gdyby sie nie otwieral to moze to znaczyc ze immobilizer blokuje ten zawor. Jutro sprawdze jak to dokladnie u mnie w samochodzie dziala.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36643-nie-dzia%C5%82a-przy%C5%9Bpieszacz-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-18394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RODI86 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 a gdzie mam szukać tej czarnej skrzynki?? w środku czy przy silniku?? tam coś musi być nie tak asia od piątku stała i dzisiaj po paru sekundach odpaliła   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36643-nie-dzia%C5%82a-przy%C5%9Bpieszacz-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-18377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciom Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 Z tego co pamietam ty masz silnik ISUZU. Ja mam oploski ale powinno byc podobnie. Pompa wtryskowa znajduje sie z przodu silnika. U mnie jest z lewej strony. Nie chce mi sie robic zdjecia wiec zamieszczam przykladowy link do allegro. http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-opel-astra-1-7-td-isuzu-i1383212146.html Pewnie masz taka pompe albo podobna. Ponad przedowami wysokiego cisnienia (te metalowe idace do wtryskow) znajduje sieczarna skrzyneczka z kabelkami. To jest to. Powiem inaczej, jestem na 90% przekonany ze to jest immobilizer. Mowisz, ze odpalila. A stala tylem do gory? Czy normalnie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36643-nie-dzia%C5%82a-przy%C5%9Bpieszacz-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-18184 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RODI86 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2011 pompę mam właśnie taką jak na zdjęciu którą podałeś nie zwracałem uwagi czy jest tam ta czarna skrzynka ale tam widać tą dzwigienkę co pisałem i z tego co zobaczyłem po odpaleniu auta po nocy jak jest zimny ta dzwignia jest cały czas w tej samej pozycji nie wiem czy ona nie powinna się przestawiać przy pierwszym rozruchu a wracając do imobilajzera czy przypadkiem po rozłączeniu jego auto nie zareaguje tak samo jak na włączonym? bo mi się wydaje że jakieś napięcie musi być żeby nie zamykało pompy wracając do pytania o podniesionym tyle nie stosowałem tego jeszcze i odpalił ale przypomnę że bez urzycia gazu i tak samo przy wduszonym gazie auto nie odpali muszę szybko deptać cały czas gazem aż zacznie się odzywać i pare sekund utrzymać go na 2000 obrotów bo zgaśnie i czy zimny czy ciepły obroty nie zmieniają się po niżej 1000 obr jest.Na ciepłym silniku bez dodawania gazu zapali   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36643-nie-dzia%C5%82a-przy%C5%9Bpieszacz-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-18134 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciom Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Co do dzwigienki. Gdy silnik jest zimny znajduje sie ona w swoim pierwotnym polozeniu. Dopiero gdy silnik zlapie temperature powinna sie przestawic. Na zimnym silniku powinien miec przyspieszone jalowe obroty, gdy silnik sie nagrzeje powinienes slyszec jak obroty jalowe w pewnym momencie maleja. Zapal silnik i poruszaj palcem tą dzwigienka, obroty jalowe powinny sie zmieniac. Wzasadzie ta wlasnie dzwigienka sluzy wlasnie do regulacji obrotow jalowych i przyspieszonych obrotwow jalowych. Regulacje przeprowadza sie dwoma srubkami przy tej dzwigience. Sprawdz ta dwigienke, czy silnik reaguje na to gdy palcem ruszasz. Nagrzej silnik i zobacz czy dzwigienka zmienila polozenie. Mozesz tez na nagrzanym silniku rozpiac przewod podcisnieniowy ktory idzie do silowniczka poruszajacego ta dzwigienka, obroty powinny wzrosnac. Ale tak czy owak nie uwazam, ze ma to zwiazek z twoimi problemami z rozruchem. Pytasz sie co sie stanie jak rozlaczysz immobilizera? Nie zapali. Sprobuj. Rozepnij wiazke. Ja bym zaczal od sprawdzenia czy pompa jest dobrze ustawiona. To 15 minut roboty. Chociaz wydaje mi sie, z tego co pisales, ze raczej jest dobrze ustawiona. Sprawdz koniecznie czy po dlugim postoju masz powietrze w pompie. Zdejmij wezyk powrotu paliwa z pompy, zassij ustami paliwo, bedziesz czul czy jest powietrze. Odkrec odpowietrznik w filtrze paliwa (nie wiem czy masz taki odpowietrznik ale u mnie jest to mala srubka na samej gorze filtra) i zobacz czy pod srubka jest powietrze, czy filtr jest pelny paliwa. Sprawdz przewody wysokiego cisnienia do wtryskiwaczy. Odkrec przewody od wtryskiwaczy. Powinno byc po brzegi paliwa. Sprawdz to po dlugim postoju. Pytanie. CZy twoje problemy sa zwiazane z odpaleniem na zimnym silniku czy z odpaleniem po dlugim postoju? A jak z odpaleniem jak silnik sie ostudzi ale nie bedzie dlugo stal? Wiesz co? Odpal silnik po nocy. JAk juz zapali niech pochodzi minutke i go zgas. I ponownie zapal. JAk bedzie wtedy? Jesli twoje problemy wynikaja z zapowietrzenia to po pierwszym odpaleniu powinienes miec silnik odpowietrzony i po zgaszeniu i ponownym zapaleniu powinien juz latwo palic. Ciezko powiedziec na odleglosc. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36643-nie-dzia%C5%82a-przy%C5%9Bpieszacz-zap%C5%82onu/page/2/#findComment-17462 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.