Skocz do zawartości

Pytanie.sintra.przebieg,270tys.co robic?


Gość irek12371

Rekomendowane odpowiedzi

Gość irek12371

witam...zakupilem sintre.przebieg..270tys..2.2 benzyna ecotek......moje pytanie do fachowcow.auto ma przebieg,270tys....niewiem czy zrobic mu remont...glownie chodzi mi o remont glowicy...auto chodzi bardzo dobrze...ale jak sie odpali slychac metaliczne stuki.ktore zanikaja po jakis 5 minutach...jedni mowja ze to popychacze drudzy ze to szpilka stuka od kolektora wydechowego...niewiem teraz co robic ....auto jezdzi b dobrze....ale wedlug mnie to duzy przebieg..prosze o wasze opinie..dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedni mowja ze to popychacze

Mi też się wydaje że to będą popychacze.

Można spróbować je wyczyścić, ale roboty będzie niemało:

http://forum.opel24.com/topic/16106-Czyszczenie-hydropopychaczy/

W najgorszym przypadku pozostaje wymiana ale 16 szt. pewnie będzie boleć.

Możesz to zrobić przy okazji wymiany rozrządu.

Edytowane przez majq1
Poprawiłem link

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nowe popychacze komplet buliłem 640zł. miejmy nadzieje że to jeszcze nie są lużne tłoki.

Ja bym stawiał na pompę oleju jeśli już...

Tłoki się nie zużywają, jeśli już raczej pierścienie. No chyba, że stuka panewa korbowa, ale to długo byś z tym nie pojeździł :jupi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W simtrach robią się elipsy z cylindrów,stąd mowa o tłoku.

Nie słyszałem o tym. Poza tym co miały by mieć wspólnego owalne cylindry do ciśnienia oleju albo stukania?? Raczej nie trzymałby sprężania jeśli już...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścienie układają się do cylindrów.sprężanie będzie. Ale w sintrze są niskie tłoki. i popewnym czasie robią sie rysy na tłoku nad i pod pierścieniami ,bo zaczynają rysować cylindry. X20XEV średnica tłoka 86,0 skok tłoka 86 ; X22XEśrednica toka 86,0 skok tłoka 94,6.z czegoś się ta pojemność wzieła.poco kombinować przy bloku (duże koszty),skoro można skrucić tłoki i korbowód (oszczedności) a zrobić wieksze wychylenie (mimośrodowe) na wale korbowym.wiekszy skok tłoka na wiekszym wychyleniu bocznym korbowodu i niższym tłoku(prowadzeniu).powoduje robienie jaja na cylindrze (klekot tłoka) a w razie przegrzania szybkie złapanie i dziura w bloku. widziałem te rysy i te jajo.a olej od wymiany do wymiany(szkop lał syntetyk).i ciśnienie cacy.kapitalka mnie kosztowała 1500zł.nowe tłoki (nadwymiarowe) pierścienie szlif i na zaś panewki korbowodowe.(byly dobre). jajo na 1 i 4 największe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścienie układają się do cylindrów.sprężanie będzie. Ale w sintrze są niskie tłoki. i popewnym czasie robią sie rysy na tłoku nad i pod pierścieniami ,bo zaczynają rysować cylindry. X20XEV średnica tłoka 86,0 skok tłoka 8,6 ; X22XEśrednica toka 86,0 skok tłoka 94,6.z czegoś się ta pojemność wzieła.poco kombinować przy bloku (duże koszty),skoro można skrucić tłoki i korbowód (oszczedności) a zrobić wieksze wychylenie (mimośrodowe) na wale korbowym.wiekszy skok tłoka na wiekszym wychyleniu bocznym korbowodu i niższym tłoku(prowadzeniu).powoduje robienie jaja na cylindrze (klekot tłoka) a w razie przegrzania szybkie złapanie i dziura w bloku.

Nie kumam o czym piszesz. Pierścienie w każdym silniku układają się do tłoków, tak to działa. Jak więc niby powstają te rysy??

Wał korbowy zawsze ma wykorbienie, to chyba normalne, jeden ma większe inny mniejsze...

Mogę się zgodzić, że wysokość tłoka ma wpływ na jego chybotanie, ale niskie tłoki sa w wielu silnikach (m. in. w 3,2) i problemy o których piszesz nie występują. Weź jeszcze pod uwagę, że tłoki są aluminiowe a blok żeliwny (nieporównanie twardszy). O wybijaniu bloku słyszałem jedynie w połączeniu z kutymi tłokami, ale to wynika z rodzaju materiału i tolerancji montażu (większy luz).

O przypadkach opisanych przez Ciebie jeszcze nie słyszałem a w silnikach opla trochę siedzę.

A dla porównania:

Tłok X22XE:

Dołączona grafika

Tłok X20XEV

Dołączona grafika

Tłok Y32SE:

Dołączona grafika

Chyba widać różnicę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z autopsji niestety, po zdjeciu głowicy tłok przód tył i stukot jak trza największe jajo było w miejscu między dolnym a środkowym położeniem tłoka.(przełamanie) inaczej nie mogłem sobie tego wytłumaczyć. rysy były poniżej pierścienia olejowego. prostopadle do pierścieni jajdłuższe środkiem.swożeń tłoka niebył zapieczony, tlok normalnie się wachał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności