Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kompresor klimy mi się rozszczelnił, zazielenił się ładnie na łączeniu i klima przestała działać. Trzeba wymienić na inny/zdemontować/zamontować.

Sprawa jest bardzo kłopotliwa - wybitnie mało miejsca, bardzo kiepski dostęp do śrub, jednym słowem masakra. No ale da się...

 

1. Podnosimy auto i zrzucamy prawe przednie koło

 

Dołączona grafika

 

2. Lewarujemy silnik od spodu i odkręcamy przednią prawą łapę silnika (3 śruby) - widać je ładnie jak nie ma koła, są obok koła pasowego wału korbowego

 

Dołączona grafika

 

3. Podnosimy silnik na ok. 7-8cm aby zrobić sobie trochę miejsca między przednią dolną belką a kolektorem wydechowym. Odkręcamy najpierw górną śrubę z przewodami klimy (czerwona strzałka) potem odpinamy łączkę sprzęgła elektromagnetycznego kompresora (niebieska strzałka) a potem 3 śruby mocujące kompresor (żółte strzałki)

 

Dołączona grafika

 

4. Ciasno jest, ale obracając kompresor wokół własnej osi i lawirując między przewodami wyjmujemy go dołem siedząc w kanale.

 

Dołączona grafika

 

5. Montujemy w odwrotnej kolejności wszystko do kupy.

 

WAŻNE

pod odkręconymi przewodami z klimy, są takie duże podkładki - uwaga - pilnować żeby nie zginęły bo będzie nieszczelne.

 

Po wymianie wyjazd do punktu napełniania klimy na kontrolę szczelności i napełnienie układu - do Vectry B wchodzi 900g czynnika.

 

Autor: ArKos & Grzes997

Źródło: http://forum.samnaprawiam.com

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37049-wymiana-kompresora-klimatyzacji-vectra-b/
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności