ArKos Opublikowano 9 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2011 Kompresor klimy mi się rozszczelnił, zazielenił się ładnie na łączeniu i klima przestała działać. Trzeba wymienić na inny/zdemontować/zamontować. Sprawa jest bardzo kłopotliwa - wybitnie mało miejsca, bardzo kiepski dostęp do śrub, jednym słowem masakra. No ale da się... 1. Podnosimy auto i zrzucamy prawe przednie koło 2. Lewarujemy silnik od spodu i odkręcamy przednią prawą łapę silnika (3 śruby) - widać je ładnie jak nie ma koła, są obok koła pasowego wału korbowego 3. Podnosimy silnik na ok. 7-8cm aby zrobić sobie trochę miejsca między przednią dolną belką a kolektorem wydechowym. Odkręcamy najpierw górną śrubę z przewodami klimy (czerwona strzałka) potem odpinamy łączkę sprzęgła elektromagnetycznego kompresora (niebieska strzałka) a potem 3 śruby mocujące kompresor (żółte strzałki) 4. Ciasno jest, ale obracając kompresor wokół własnej osi i lawirując między przewodami wyjmujemy go dołem siedząc w kanale. 5. Montujemy w odwrotnej kolejności wszystko do kupy. WAŻNE pod odkręconymi przewodami z klimy, są takie duże podkładki - uwaga - pilnować żeby nie zginęły bo będzie nieszczelne. Po wymianie wyjazd do punktu napełniania klimy na kontrolę szczelności i napełnienie układu - do Vectry B wchodzi 900g czynnika. Autor: ArKos & Grzes997 Źródło: http://forum.samnaprawiam.com   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37049-wymiana-kompresora-klimatyzacji-vectra-b/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi