Skocz do zawartości

utrata mocy - Signum 2.2 DTI


Gość solartris

Rekomendowane odpowiedzi

Gość solartris

Witam, dzisiaj autko zaczęło niespodziewanie tracić moc (daję gazu na 2 lub 3 a tu czuć brak mocy); brak błędów na komputerze; wczoraj jedynie czyściłem filtr powietrza - czy złe włożenie może być tego przyczyną (ale nie góra-dół tylko obrót o 180stopni); a może szwankuje EGR lub świece? proszę o info

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

a może szwankuje EGR lub świece?

Wywaliło by błąd a piszesz że nie wywala żadnego błędu.

wczoraj jedynie czyściłem filtr powietrza - czy złe włożenie może być tego przyczyną

A syf nie poleciał do przepływomierza jak zakładałeś filtr powietrza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość solartris

nie mam pojęcia, przed ponownym zamontowaniem filtra wszystko przejechałem odkurzaczem bo było trochęsyfu w środku; a jak sprawdzić ten przepływomierz? da się prosto przeczyścić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

nie mam pojęcia, przed ponownym zamontowaniem filtra wszystko przejechałem odkurzaczem bo było trochęsyfu w środku; a jak sprawdzić ten przepływomierz? da się prosto przeczyścić?

Wszystko co szukam pisze że powinien wyskoczyć błąd przy przepływomierzu, wpisz sobie w szukajkę i poczytaj tematy o przepływce a jeszcze jedno silnik powinien kopcić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość solartris

dzięki za podpowiedź, jutro sprawdzę przepływomierz, może faktycznie jak czyściłem filtr jakiś paproch się dostał do środka

niestety dalej to samo, odkręciłem przepływomierz i na pierwszy rzut oka wygląda ok, żadnych paprochów na kratce, dodatkowe pytanie - czy da radę bardziej rozebrać przepływomierz i go przeczyścić w środku? czy jednak tego się nie robi? bo nie chcę na wet myśleć że turbo pada; dodam że po odłaćżeniu przepływomierza działa podobnie jak z włączonym (brak mocy) tylko że przy włączonym co jakiśczas jakby łąpał tą moc

 

 

dodatkowe info z dzisiaj - brak mocy objawia się przy około 1500 -1700 obrotów, tak jakby turbo nie załączało, ale nie do końca, bo auto jakoś przyspiesza tylko czuć brak mocy, nie włącza się tryb serwisowy i spokojnie mogę jechać powyżej 110 km/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

dodatkowe info z dzisiaj - brak mocy objawia się przy około 1500 -1700 obrotów, tak jakby turbo nie załączało, ale nie do końca, bo auto jakoś przyspiesza tylko czuć brak mocy, nie włącza się tryb serwisowy i spokojnie mogę jechać powyżej 110 km/h

A nie kopci bardziej przy tym braku mocy? bo jak błąd nie wyświetla to na ogól winą jest gdzieś dostające się lewe powietrze silnik jest wtedy mułowaty i kopci na czarno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zauważyłem żadnego większego kopcenia; przed chwilą zrobiłem jeszcze rundkę i dziwne jest to że co jakiś czas łapie moc, może jakiś przewód się rozszczelnił, może macie jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić oprócz przepływomierza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

a moze cos z geometria turbo, pompa podcisnienia, węzyki podcisnienia moze gdzies przepuszczaja

 

Chciałem odświerzyć temat ponieważ mam ten sam problem. Wyczytałem na forum, że może to być wina pękniętego weża dolotowego intercoolera albo właśnie przepływomierz. Udało ci się usunąć usterkę? Mam ten sam silnik tak na marginesie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

dzisiaj i mnie dopadł problem z przepustnicą przy próbie wyprzedenia na 3 auto straciło moc i pojawił się samochód z kluczykiem... ale nadal jechałem. Po zatrzymaniu i uruchomieniu silnika wszystko wróciło do normy aż do kolejnego przyśpieszenia, dalej jechałem już bardzo ekonomicznie (weże sprawdziłem wyglądają ok ). W drodze powrotnej ok. 100 km jechałem na max. 2000 obrotów bez szaleństw pod koniec drogi chciałem sprawdzić czy nadal występuje ten błąd i ze 3 razy ostro przygazowałem na 2 i 3 biegu i nic dodam, że przy pierwszym pojawieniu się błędu temp. powietrza wynosiła 30C a przy drodze powrotnej tylko 25C czy to może mieć związek ? dadam, że samochód był ostatnio na lakierni i w komorze suszenia może przy wysokiej temp. styki w potencjometrze się przegrzały ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności