Skocz do zawartości

Kilka pytań - laik ze mnie a trzeba wiedzieć:)


Gość jackson2002

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jackson2002

Witam,

 

Od niecałego tygodnia jestem posiadaczem Vectry B 1997 2,0 DTL 101KM. Jest to moje pierwsze autko i chciałbym wiedzieć czy z nią wszystko ok.

 

Czy w momencie przekręcania kluczyka powinna się na chwilkę zapalać kontrolka CHECK ENGINE (żołta z piorunem) i po odpaleniu autka gasnąć? Ogólnie w trakcie jazdy ta kontrolka się nie świeci, jedynie raz miałem sytuację gdzie po ok. 2-3minutach jazdy mrugnęła ze 2-3 razy i tyle.

Jeśli to jest znak że coś się z tym dzieje złego, to może ktoś miał podobną sytuację?

 

Czy w ogóle w tych Vectrach jest coś, na co trzeba zwracać szczególną uwagę?

 

Dzięki za odp:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Czy w momencie przekręcania kluczyka powinna się na chwilkę zapalać kontrolka CHECK ENGINE (żołta z piorunem) i po odpaleniu autka gasnąć?

Tak to jest poprawne działanie tej kontrolki. :hyhy:

raz miałem sytuację gdzie po ok. 2-3minutach jazdy mrugnęła ze 2-3 razy i tyle.

Jak się zapali w czasie jazdy to znaczy wystąpił błąd w układzie elektrycznym silnika i trzeba błąd odczytać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jackson2002

A czy można to zrobić samemu?

Znalazłem jak to zrobić ale wydaje mi się że w tym modelu silnika jedynie wchodzi w grę komputer.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jackson2002

Dobra, dzięki:)

a czy sprawdzenie pod komputerem jest odpłatne?

I jeszcze jedno takie pytanie.... od wczoraj nie odpalałem, wyszedłem dzisiaj właśnie żeby odpalić...tak sprawdzić i kontrolka o której pisałem na początku zgasła po odpaleniu i za chwilę się zapaliła i zgasła dopiero jak się troszkę rozgrzało autko. Czy tutaj może być przyczyna w słabym akumulatorze?

Od razu dodam że aku jest troszkę słaby, odpalić odpalił ale z trudem.

 

Dzięki:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Ogólnie w trakcie jazdy ta kontrolka się nie świeci, jedynie raz miałem sytuację gdzie po ok. 2-3minutach jazdy mrugnęła ze 2-3 razy i tyle.

Ale jak mrugnęła tylko to może nie pokaże błędu :hyhy: a może tu chodzi o błąd świec żarowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Od niecałego tygodnia jestem posiadaczem Vectry B 1997 2,0 DTL 101KM. Jest to moje pierwsze autko i chciałbym wiedzieć czy z nią wszystko ok.

 

Czy w momencie przekręcania kluczyka powinna się na chwilkę zapalać kontrolka CHECK ENGINE (żołta z piorunem) i po odpaleniu autka gasnąć? Ogólnie w trakcie jazdy ta kontrolka się nie świeci, jedynie raz miałem sytuację gdzie po ok. 2-3minutach jazdy mrugnęła ze 2-3 razy i tyle.

Jeśli to jest znak że coś się z tym dzieje złego, to może ktoś miał podobną sytuację?

 

Czy w ogóle w tych Vectrach jest coś, na co trzeba zwracać szczególną uwagę?

 

Dzięki za odp:)

Witaj,

Małe sprostowanie - z opisu wynika, że masz 82km, a nie jak błędnie myślisz 101km. :hyhy:

 

Co do tego na co zwracać uwagę:

1. Jeżeli nie znasz wcześniejszej historii auta - to polecam wymianę wszystkich płynów.

2. Jeździmy tylko na dobrym paliwie (np. on verva, podobno dobrze płucze).

3. Mi po zakupie wywalało check, i uciekał hamulec (wpadał w podłogą), po zmianie płynów wszystko wróciło do normy.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jackson2002

Hmm, no to trochę dziwne, bo nie jedzie jak 82KM:P

Ale nie wiem, specem nie jestem.

74kW to 101 KM jeśli dobrze pamiętam.

Na klapie mam opis: DL16V 2.0.

 

Co do płynów, filtrów itd wiem, że trzeba wymienić, niestety blokują mnie środki finansowe...

Paliwo wlewam zawsze to troszkę lepsze, to Ultimate/Verva/i jakie tam jeszcze są:hyhy: dopiero miałem 3tankowania więc nie poszaleje z opisem:P

U mnie hamulec jest ok, jedynie to właśnie ta kontrolka zapalająca się zaraz po włączeniu silnika.

Jak wyjdę w końcu na prostą $ i wymienie płyny i dalej to będzie to podskoczę na komputer...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, no to trochę dziwne, bo nie jedzie jak 82KM:P

Ale nie wiem, specem nie jestem.

74kW to 101 KM jeśli dobrze pamiętam.

Na klapie mam opis: DL16V 2.0.

 

Jak masz 97 rocznik to na 100% masz 60kW czyli 82KM czyli silnik o oznaczeniu X20DTL. Zresztą oznaczenie DI_16V na to wskazuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jackson2002

Jak masz 97 rocznik to na 100% masz 60kW czyli 82KM czyli silnik o oznaczeniu X20DTL. Zresztą oznaczenie DI_16V na to wskazuje.

Troszkę mnie to niepokoi co piszecie.

Czuje się teraz troszkę skołowany bo nie wiem czym jeżdżę:hyhy:

Patrzę na dowód, rubryka P.2 - 74kW, pierwsza rejestracja 1997.

Co do oznaczenia DL lub DI - pic na dworze i nie chce mi się wychodzić, ale jutro sprawdzę na 100% i dam znać:/

X20DTL - gdzie to mogę znaleźć, bo przeglądam dowód i ni ma nic:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności