Skocz do zawartości

najbardziej udany silnik opla


Rekomendowane odpowiedzi

mój poprzedni samochód (opel ascona) z silnikiem 8V (16SV) z 87r., który sprzedałem 3 lata temu nadal pomyka i dziewczyna, która ode mnie go kupiła nie ma z nim problemów (oczywiście oprócz tego, że rdza zżera blachy). Na dodatek silnik nigdy nie miał wlanego oleju mineralnego - ja cały czas leciałem na semi.

... oby asia tyle wytrzymała

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-9574
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Pan Kadett

Ja zachwalam swojego kadciora wersja E z 1987 roku silnik 16SV na gaźniku Pierburg 2E3 lekka buda zaledwie 920 kg plus 82 kuce i automat robia piorunujące wrażenia przy natychmiastowym i wcisniestym na maxa do podłogi pedale gazu mam wrażenia jak auto wciska mnie w fotel jest tylko minus tego lekko podwyższone zużycie paliwa chociaz ja osobiscie tego nie odczułem lecac 160 km/h na prostym odcinku a ten zapach spalin przy odpalonym zimnym silniku bezcenne (nie posiadam katalizatora tak mi sie wydaje jeszcze nie sprawdzałem tego) bardzo łatwe naprawy dla kogos kto jest za pan brat z mechanika sobie po radzi tylko dobrze mieć książke naprawczą sam naprawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-8864
Udostępnij na innych stronach

Ja zachwalam swojego kadciora wersja E z 1987 roku silnik 16SV na gaźniku Pierburg 2E3 lekka buda zaledwie 920 kg plus

82 kuce

miałem dokładnie to samo pod maską w asconce, tyle że buda cięższa, ale i tak samochód potrafił zadziwić jak się depnęło w gaz, a LPG spalała 8 litrów po mieście przy zwykłej jeździe ... to była jazda wygodna dla portfela :D

Pan Kadett, został mi jeszcze zapasowy pierburg 2e3 jakby coś...

- mam zamiar go gdzieś na alledrogo wystawić, nie wiem tylko czy będzie jakiekolwiek zainteresowanie

nie posiadam katalizatora tak mi sie wydaje jeszcze nie sprawdzałem tego

no raczej nie posiadasz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-8138
Udostępnij na innych stronach

najbardziej pancerne silniki to seria c14 i 16nz zdecydowanie.... w mojej starej b ma juz najechane 370tyś i zero kłopotów....

Miałem kadecika 1.4 E 91r (typu silnika nie znam ) i to była rakieta . Raz chciałem sprawdzić ile się bujnie , ale przy 170 km/h zrezygnowałem , bo był boczny wiatr i bujało. Latałem nim 100-120 i silnik nie brał oleju ( podobno opel zawsze bierze )

Teraz mam X2.0 xev - sztandarowa ruina opla - tutaj wszystko jest możliwe i to mam : pęknięty kolektor wylotowy+wypalone szpilki , wycieki ( rzyganie) oleju , wycieki płynu chłodniczego , hydraulika tak samo i bóg wie co jeszcze . Z tego co piszą po forach z tym silnikiem trzeba się obchodzić jak z jajkiem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-7505
Udostępnij na innych stronach

Gość szymi870

a może ,żeby ten temat coś wnosił zapisujmy tylko istotne informacje bez zbędnego OT np:

 

oznaczenie : C20NE

 

plusy:

 

- bezkolizyjny rozrząd

- niskie koszty napraw i utrzymania

- wytrzymały i niewysilony konstrukcyjnie

- niewielka ilość elektroniki

- tani i łatwy w tuningu

 

minusy:

 

- w tym przypadku brak :P

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-7500
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam X2.0 xev - sztandarowa ruina opla - tutaj wszystko jest możliwe i to mam : pęknięty kolektor wylotowy+wypalone szpilki , wycieki ( rzyganie) oleju , wycieki płynu chłodniczego , hydraulika tak samo i bóg wie co jeszcze . Z tego co piszą po forach

z tym silnikiem trzeba się obchodzić jak z jajkiem.

To zadbaj o niego.

U mnie pancerny był c20ne, zmieliło pasek rozrządu, starczyło wymienić i śmigał.

A u mnie lekko nie miał.... :hyhy:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-7287
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Sobieski

Tata miał używaną Astrę I 1.4 16v. Kupił ją gdy miała 230 tyś i zrobił nią 80 tyś. Poza zmianami oleju, filtrami i świecami silnik smigał jak lalunia.

Ja mam teraz Astrę G z silnikiem 1.4 16v twinport (z14xep) i przez 9 tyś.(kupiłem ją jak miała 142 tyś) miałem 2 poważne awarie.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-373762
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności