Gość xflash Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 mój poprzedni samochód (opel ascona) z silnikiem 8V (16SV) z 87r., który sprzedałem 3 lata temu nadal pomyka i dziewczyna, która ode mnie go kupiła nie ma z nim problemów (oczywiście oprócz tego, że rdza zżera blachy). Na dodatek silnik nigdy nie miał wlanego oleju mineralnego - ja cały czas leciałem na semi. ... oby asia tyle wytrzymała   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-9574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość archi4lo Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 temat można by zmienić i niech każdy wypisuje wady danych silników z oznaczeniami ... jaki temat proponujesz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-9396 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nihlus Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Dla mnie najbardziej pancerny był silnik C16NZ. Mój tato miał ten motor w Vectrze A, i przez 10 lat zmieniał tylko rozrząd, świece i kable WN.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-8877 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pan Kadett Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Ja zachwalam swojego kadciora wersja E z 1987 roku silnik 16SV na gaźniku Pierburg 2E3 lekka buda zaledwie 920 kg plus 82 kuce i automat robia piorunujące wrażenia przy natychmiastowym i wcisniestym na maxa do podłogi pedale gazu mam wrażenia jak auto wciska mnie w fotel jest tylko minus tego lekko podwyższone zużycie paliwa chociaz ja osobiscie tego nie odczułem lecac 160 km/h na prostym odcinku a ten zapach spalin przy odpalonym zimnym silniku bezcenne (nie posiadam katalizatora tak mi sie wydaje jeszcze nie sprawdzałem tego) bardzo łatwe naprawy dla kogos kto jest za pan brat z mechanika sobie po radzi tylko dobrze mieć książke naprawczą sam naprawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-8864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Ja zachwalam swojego kadciora wersja E z 1987 roku silnik 16SV na gaźniku Pierburg 2E3 lekka buda zaledwie 920 kg plus 82 kuce miałem dokładnie to samo pod maską w asconce, tyle że buda cięższa, ale i tak samochód potrafił zadziwić jak się depnęło w gaz, a LPG spalała 8 litrów po mieście przy zwykłej jeździe ... to była jazda wygodna dla portfela Pan Kadett, został mi jeszcze zapasowy pierburg 2e3 jakby coś... - mam zamiar go gdzieś na alledrogo wystawić, nie wiem tylko czy będzie jakiekolwiek zainteresowanie nie posiadam katalizatora tak mi sie wydaje jeszcze nie sprawdzałem tegono raczej nie posiadasz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-8138 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 najbardziej pancerne silniki to seria c14 i 16nz zdecydowanie.... w mojej starej b ma juz najechane 370tyś i zero kłopotów....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-8127 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 najbardziej pancerne silniki to seria c14 i 16nz zdecydowanie.... w mojej starej b ma juz najechane 370tyś i zero kłopotów.... Miałem kadecika 1.4 E 91r (typu silnika nie znam ) i to była rakieta . Raz chciałem sprawdzić ile się bujnie , ale przy 170 km/h zrezygnowałem , bo był boczny wiatr i bujało. Latałem nim 100-120 i silnik nie brał oleju ( podobno opel zawsze bierze ) Teraz mam X2.0 xev - sztandarowa ruina opla - tutaj wszystko jest możliwe i to mam : pęknięty kolektor wylotowy+wypalone szpilki , wycieki ( rzyganie) oleju , wycieki płynu chłodniczego , hydraulika tak samo i bóg wie co jeszcze . Z tego co piszą po forach z tym silnikiem trzeba się obchodzić jak z jajkiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-7505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 a może ,żeby ten temat coś wnosił zapisujmy tylko istotne informacje bez zbędnego OT np: oznaczenie : C20NE plusy: - bezkolizyjny rozrząd - niskie koszty napraw i utrzymania - wytrzymały i niewysilony konstrukcyjnie - niewielka ilość elektroniki - tani i łatwy w tuningu minusy: - w tym przypadku brak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-7500 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Teraz mam X2.0 xev - sztandarowa ruina opla - tutaj wszystko jest możliwe i to mam : pęknięty kolektor wylotowy+wypalone szpilki , wycieki ( rzyganie) oleju , wycieki płynu chłodniczego , hydraulika tak samo i bóg wie co jeszcze . Z tego co piszą po forach z tym silnikiem trzeba się obchodzić jak z jajkiem. To zadbaj o niego.U mnie pancerny był c20ne, zmieliło pasek rozrządu, starczyło wymienić i śmigał. A u mnie lekko nie miał....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-7287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sobieski Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Tata miał używaną Astrę I 1.4 16v. Kupił ją gdy miała 230 tyś i zrobił nią 80 tyś. Poza zmianami oleju, filtrami i świecami silnik smigał jak lalunia. Ja mam teraz Astrę G z silnikiem 1.4 16v twinport (z14xep) i przez 9 tyś.(kupiłem ją jak miała 142 tyś) miałem 2 poważne awarie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/37825-najbardziej-udany-silnik-opla/page/2/#findComment-373762 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.