Gość maciekc Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 witam będę wdzięczny za zamieszczenie lub podesłanie schematu podłączenia pompy paliwa -z tego co udalo mi sie ustalić pompa załacza sie w Z16SE wraz ze startem rozrusznika i chciałem sobie zrobic manualne załaczanie pompy ale tu jest jeden problem - otóż minus zasila pompe paliwa, natomiast plus jest podany gdy czujnik położenia wału poprzez komputer poda napięcie na przekaznik a ten dopiero poda plus na pompe i wtryski(choc nie mam 100% pewności) prosze wieć o potwierdzenie moich ustaleń chciałem doprowadzic dodatkowy plus bezpośrednio na pompe w celu manualnego załaczania pompy na krótką (1-2s) chwile przed odpaleniem , potrzebuje do tego schamatu z uwzględnieniem kolorów przewodów przy pompie, i mam też pytanie czy podanie napięcia od drugiej strony tzn pomijając czujnik i komputer nie bedzie to miało negatywnych skutków   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38016-schemat-elektryczny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 przecież jak przekrecasz kluczyk do zapalenia kontrolek na szafie to pompa chodzi jakies 2 s i nabija cisnienie w uklad. Co ma niby dac to twoje dodatkowe podpiecie to naprawde nie wiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38016-schemat-elektryczny/#findComment-8058 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekc Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 wesoł z całym szacunkiem ale ja myślałem że to ja mam małą wiedze ale chyba sie myliłem - w Z16SE pompa nie dobija cisnienia przed odpaleniem tylko rusza wraz ze startem rozrusznika co zresztą wspomniałem w zamieszczonym poście   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38016-schemat-elektryczny/#findComment-7973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Napewno?? Cos mi to nie pasuje ale nie przecze ze mozesz miec racje tylko mi sie to wydaje nie logiczne a silnikow wszystkich nie ma w glowie bo za duzo tego jest. Nie ma osoby unas co by spamietala ile oleju wchodzi do jakiego silnika a co dopiero takie rzeczy. Pamietaj ze mamay oprocz opla jeszcze saaba, i chevroleta to bedzie jakies 100 ronych silnikow albo i wiecej a gdzie tu jeszcze inne plyny itd. Sprawdz to zalaczanie sie pompy wstawiajac zarowke pod kabloteke przy pompie w baku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38016-schemat-elektryczny/#findComment-7908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (choc nie mam 100% pewności)Piszesz że nie masz pewności a zaczynasz kombinować od pompy paliwa a robiłeś coś z elektryczną przepustnicą lub czujnikiem położenia przepustnicy bo pewnie masz problem z odpalaniem silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38016-schemat-elektryczny/#findComment-7846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekc Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 pisząc - "nie mam pewności" miałem na mysli schemat elektryczny podłacznia pompy paliwa , natomiast masz racje - mam problem z odpaleniem (odpala za drugim trzecim razem) sytuacja pogarsza sie po dłuższej trasie na lpg , wszelkie informacje jakie posiadam mam z tego forum i od dłuzszego czasu borykam sie z tym problemem i więc jestem wdzięczny za wszelkie sugestie które moga mi pomóc, próbuje róznych sposobów, między innymi chce sprawdzic czy to nie problem braku ciśnienia na listwie podczas próby odpalenia ( po odpaleniu około 3,8 bara) zbyszek670 - jedyna rzecz którą robiłem z przepustnica to ją czyściłem ale nic to nie dało, natomiast nie mam żadnej wiedzy na temat czujnika położenia przepustnicy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38016-schemat-elektryczny/#findComment-7490 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 natomiast masz racje - mam problem z odpaleniem (odpala za drugim trzecim razem) sytuacja pogarsza sie po dłuższej trasie na lpgZnalazłem takie info dotyczące Twojego problemu;"Problem z odpalaniem silnika z elektryczną przepustnicą (np. Z16SE)albo lekko niesprawnym czujnikiem położenia przepustnicy - po włączeniu zapłonu a przed odpaleniem wcisnąć do końca pedał gazu i puścić. Odpalać nie naciskając pedału. Ma to na celu ruszenie przepustnicy. Docelowo trzeba oczyścić przepustnicę z osadów i ew oczyścić lub wymienić czujnik położenia przepustnicy."   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38016-schemat-elektryczny/#findComment-7462 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekc Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 zastanawiałem sie jeszcze, czy czasem problem nie leży w zaworku zwrotnym w pompie który może być "zwalony" i powoduje cofanie sie paliwa - co o tym sądzicie? dodam jeszcze (bo może to być istotne) że sonda za katalizatorem jest wypięta , ale nie mam pojęcia kto i dlaczego ja wypiął   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38016-schemat-elektryczny/#findComment-7029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Witam. Jak masz odpiętą sondę to świeci pewnie kontrolka silnika. Pompka włącza się dopiero jak kręci się silnik. Pod maską za kumulatorem masz fioletowy przekaźnik od niej. Jest w takiej czarnej puszce. Z zacisku 87 idzie do pompki kablem czerwono-niebieskim. Na krótko możesz po wyjęciu przeźnika( wyłącz przedtem zapłon) połączyć 30 i 87. Wtedy omijasz wszystko pod warunkiem, że na 30 jest napięcie. Zanim zaczniesz kombinować odczytaj błędy. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38016-schemat-elektryczny/#findComment-6985 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciekc Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 ikonka silnika zaświeca sie rzadko, zczytywanie błędów (tech 2) nie wykazało nic niepokojącego natomiast uściślając podłaczenie pompy na krótko - nie wiem czy sie rozumiemy poniewaz ze schematu jaki udało mi sie uzyskać wynika, że zwierając piny 30 i 87 faktycznie podam napięcie na pompę tak ja sugerował witek1952 ale równiez na wtryskiwacze więc jak zachowaja sie wówczas wtryskiwacze? no i oczywiście sprawa obecności napięcia na pinie 30 przekaznika pod warunkiem, że na 30 jest napięcieczy napięcie na pinie 30 jest obecne, czy pojawia sie dopiero po oświeceniu sie ikonek na desce? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/38016-schemat-elektryczny/#findComment-6751 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.